Onze zoon is ruim 12 weken oud. Sinds een dag of vijf valt me op dat zijn urine erg sterk ruikt. Als hij op mijn schoot ligt ruik ik het door zijn broek heen, als hij 5min eerder een schone luier heeft gehad. Hij lijkt nergens last van te hebben. Hij heeft geen koorts, is normaal qua gedrag en drinken. Sowieso is het een kindje dat heel weinig huilt en heel vrolijk is, en dat is hij nu ook. Enige verandering is dat we sinds een week of 2 luiers mt 3 gebruiken ipv mt 2. En dat we van 6 naar 5 flessen zijn gegaan. Merk Kruidvat. Hij krijgt gewoon dezelfde voeding als anders, Kruidvat normale zuigelingenmelk. Weet iemand hoe dit kan komen? Ik ben zelf doktersassistente, hij heeft niets wat me aan een urineweginfectie doet denken, behalve die sterk ruikende urine.
Sommige luiers stinken heel erg als ze in aanraking komen met urine. Bij het ene merk ruik je dat veel sterker dan bij een ander merk. Je zou dus eens een ander merk luiers kunnen proberen? Misschien dat deze maat groter toch iets anders van samenstelling is dan de kleinste maat, dat er een ander soort vulling gebruikt wordt?
Ik herken het zeker! Sinds een paar weken heeft ons dochtertje dat ook. Geen andere melk of luiers... Heb geen idee waar het vandaan komt want ook deze tante is super gezellig en absoluut niet ziek...
Ik herken het ook, zo sterk dat ik soms denk dat hij gepoept heeft Hier wel sinds twee weken half over op flesvoeding (friso).
Mijn dochtertje had ook nergens last van toen ze een blaasontsteking had, alleen sterk en naar amoniak ruikende urine. Ik zou voor de zekerheid een potje urine mee naar je werk nemen om te testen.
Hier ligt het aan de luier, we gebruikten bij de oudste kruidvat luiers, nooit problemen mee gehad, en bij de jongste stinkt het, vooral na de nacht dus laatst pampers gekocht (die bij de oudste juist stonken) en probleem opgelost hihi