Tablet voor kinderen / gewone tablet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anniek88, 12 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Wij gaan binnenkort op vliegvakantie en aangezien wij zelf dan ook graag op onze eigen tablet een spelletje doen wordt het tijd voor onze 4&6 jarige om een eigen tablet te krijgen.

    Hebben zelf iPads maar die vind ik wel erg duur. Ik zie allerlei merken zoals Samsung, lenovo en curio. Speciale kindertablets met voorgeprogrammeerde spelletjes zoals kurio, of juist een normale tablet?

    en welke spelletjes zetten jullie er op voor de kinderen? Ik vind het altijd zo jammer dat de meeste spellen zo veel reclame hebben of betaald zijn.
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.811
    1.384
    113
    Vrouw
    Ik moet lachen om je laatste opmerking. Realiseer je je wel dat een spelletje ook gemaakt moet worden? Jij werkt neem ik aan ook niet voor niks. Dus het is of gratis met reclame (door die reclames krijgt de maker inkomen) of je betaald die paar euro voor een spelletje. Kunnen je kinderen lekker ongestoord een spelletje doen terwijl de maker een boterham eet ;)

    verder: ik zou gaan voor een gewone tablet met goede kinderhoes. Samsung of lenovo oid.
     
    Sado, TotalBella, Anniek88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.057
    3.128
    113
    Wij hebben gewone Tablets.
    Voor de kleintjes staan er wat puzzels op en youtubekids, de oudere gebruiken voornamelijk roblox, YouTube, toca boca en tiktok.
     
  4. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.850
    381
    83
    Hier Samsung met zo een beschermhoes voor kinderen

    Werkt top.

    Kijk vooral voor je vertrekt of je spellen het ook zonder wifi doen
     
  5. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Haha ja zeker realiseer ik mij dat. Maar ervaring met onze switch leert dat ik dan een spelletje koop wat ze niet leuk vinden. Dat vind ik dan weer zonde.
    Maar goede tip inderdaad om een spelletje te kopen wat zonder WiFi kan!
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    Gewone tablet

    En spelletjes: pou is geweldig voor jonge kinderen. Geen reclame. Makkelijk te spelen en heel veelzijdig.
    Je voed een buitenaards wezentje op. En verdient geld voor eten en kleding door kleine spelletjes te spelen. Ook offline goed te spelen.

    Clumsy ninja vond zoon ook heel leuk.

    En hij had een Thomas de trein spelletje (weet de naam niet meer) wat erg leuk was.

    En bij heel veel puzzelspelletjes waarbij je steeds reclame krijgt: WiFi uitzetten. Dan werkt het spel nog wel, maar de filmpjes krijg je niet omdat daar WiFi voor nodig is.
     
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.556
    3.790
    113
    Overijssel
    Pou is toch een aardappel? Tenminste toen wel..:roflmao:

    Ontopic: wij hebben een gewone Samsung tablet. Dikke onzin die speciale kindertablets. Je kunt genoeg instellen op die dingen. Vindt qua batterij Samsung dikke prut. iPad is gewoon beter. ( voor de rest wel fan van Samsung telefoons)
    En tja, die gratis spellen: voor niks gaat de zon op ;)
     
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:
    Wij noemden hem Steentje, omdat zoon hem op een steen vond lijken.

    Gratis zit doorgaans toch een verdienmodel achter. In de vorm van in-app aankopen (noemen wij valsspelen, dus doen we nooit) of reclame (kijk dit filmpje voor extra items). Allemaal prima. Er is een hoop gratis spul waar je uren mee kan spelen. Er zitten hier ook een hoop hayday fans geloof ik? Ook gratis. Je kan geld uitgeven, maar dat is niet nodig. Je kan filmpjes kijken voor gratis items, maar het hoeft niet.

    Ik vind dus de vraag welke gratis spelletjes leuk zijn helemaal niet raar.
     
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.251
    4.487
    113
    Home
    Een normale tablet
    Hier hebben ze alle 3 een iPad
    Met van alles erop
    Roblox
    Netflix
    Disney
    Squla
    Brawl stars
    En make up spelletjes voor de meiden
     
  10. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.929
    3.500
    113
    Hier hebben ze geen tablet. Maar we hebben een iPad en daar staat tegenwoordig Scratch junior op, kun je mee programmeren. Heel leuk! En volgens mij gratis en zonder reclame.
     
  11. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    866
    871
    93
    Vrouw
    Wij hebben een iPad en een Samsung beide met zo’n hoes. De iPad is veeeeel fijner maar ja ook veeeel duurder dus als die klaar is wordt ook dat een Samsung. Maar ik irriteer me helemaal rot aan Samsung maar de kinderen vinden het best.
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.436
    17.399
    113
    Vrouw
    Hier 2 gewone tablets met een kinderhoes eromheen voor extra bescherming. We hebben een Samsung en een Lenovo.. Beide met family link geïnstalleerd. Ze kunnen zelf niets downloaden, ik krijg regelmatig in m'n mail; ' ..... vraagt of je een website wilt goedkeuren'. Dan is er weer ergens op geklikt bij een advertentie. :roflmao:
     
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.436
    17.399
    113
    Vrouw
    De jongste kijkt voornamelijk Youtube kids en speelt Panda World spel of een bubble shooter. Bij panda World heb je veel verschillende spellen, vind ik zelf wel ideaal.
    De oudste heeft Roblox.
     
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    #14 cowgirl80, 13 apr 2024
    Laatst bewerkt: 13 apr 2024
    Wij hebben “doorschuifipads” binnen de familie. Voor onszelf kopen we om de zoveel jaar een nieuw model en de oudere gaan naar de kinderen en opa en oma. Is dat iets voor jullie? Het heeft wel voordelen als iedereen met hetzelfde systeem werkt , ook qua family-accounts en beveiliging.

    Wil je dan echt 4 tablets meenemen op vakantie? Want in het vliegtuig heb je toch ook vaak wel entertainment? Ga je dan met zn vieren allemaal tegelijk op je eigen tablet zitten? (Niet aanvallend bedoeld hoor, ik vraag het me gewoon af) Wij gaan heel vaak op vakantie en mijn gezin bestaat uit diehard gamers, maar we hebben nog nooit 4 ipads mee hoeven nemen.. Mijn kinderen spelen ook vaak op (doorschuif) telefoons. Veel games zoals roblox en brawl stars kun je ook prima op een telefoon spelen.
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    Ik vind een oude mobiel super voor kinderen die het nog niet nodig hebben voor school. Dat is niet wat je vroeg. Maar misschien is het een directe oplossing voor jouw 4jarige. Wbt de apps zonder reclame is toegang tot streaming diensten misschien prettig. Dan kan je ook van te voren wat dingen downloaden om kosten te besparen. Hoe luxer het aanbod, hoe meer je moet gaan bieden om een kind af te leiden. Kind moet een tablet zodat jullie met eigen apparaten bezig kunnen zijn zorgt op lange duur voor een gewenning die misschien niet wenselijk is. Dat kan je duurder komen te staan dan je lief is.
     
    cowgirl80 en JupitR vinden dit leuk.
  16. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.556
    3.790
    113
    Overijssel
    Steentje, ook leuk :roflmao:
    Ik bedoelde met gratis spellen dat je dan altijd wel reclame erbij krijgt of dat je extra erbij moet kopen ;)
     
  17. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.988
    1.684
    113
    Vrouw
    Idem ipad doorschuiven en iphone ook
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    Moet niet. Meeste zijn perfect te spelen zonder bijkopen.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  19. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Dit was niet mijn vraag toch? Je bent welkom om een beeldschermdiscussietopic te openen :D


    Het zijn uiteindelijk Samsung tablets geworden, de tab a9 geloof ik. Komen van de week binnen. Ik ben ook enorme fan van de iPad, maar voor minder geld heb ik nu 2 van deze. Met een vliegreis en van de zomer lange autorit toch ideaal
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.874
    10.800
    113
    Het is wel grappig hoe alle termen door elkaar heen worden gebruikt, ‘gewone’ tablets, wat zijn dat dan? ‘Geen tablet maar een iPad’ is een iPad dan geen tablet?

    Hier dezelfde uitdaging. We hebben één oudere iPad die het niet meer geweldig doet. We hebben verder alles van Apple dus ik twijfel of dan Samsung handig is, maar iPad vind ik ook wel erg duur om zomaar even te kopen.
     

Deel Deze Pagina