Tablet voor kinderen / gewone tablet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anniek88, 12 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    355
    492
    63
    Vrouw
    Nou precies die laatste alinea dacht ik ook. De spijker op z'n kop. Echt bi-zar om 4 tablets mee te nemen op vakantie. Weet je wat de invloed van >30 min per dag is op de ogen van zo'n jong kind?
    On topic, ik kan je niet adviseren hierin, wij hebben geen enkele tablet in huis (en wel 4 kinderen, en gaan 1000 km met de auto op vakantie, hoe redden ze dat zonder tablet, kindermishandeling!)
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.126
    3.570
    113
    Joh doe ff normaal. Als je geen ervaring hebt met tablets waarom reageer je dan in een topic waar om advies wordt gevraagd...
    De invloed van in een boek staren schijnt even slecht te zijn hoor. Daarom hebben de meeste geleerden ook een bril ;)

    Op elke tablet kun je youtube kijken en ook veel spelletjes doen (ook gratis) dus ik zou voor de kids gaan voor een goedkoper exemplaar of inderdaad 'doorschuiven'.
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.738
    4.121
    113
    als je zelf ipads/iphone gewend bent zou ik toch voor ipads gaan. wij hebben ze ook voor de kinderen gekocht (de ipad 2021 voor 350 euro), zelf heb ik geen ipad. ik kijk op mijn iphone naar een film of speel een spelletje. voordat ze zelf de ipad hadden kregen ze altijd onze telefoons achter in de auto, of met vliegen. dan ging ik zelf wel met mijn man kletsen, of een boek lezen, muziek luisteren etc.
    mijn telefoon gebruik ik tegenwoordig als wifi hotspot, zodat we allemaal online kunnen. en voor in het vliegtuig downloaden we vaak filmpjes.
    wat ik verder fijn vind is dat je alles vanaf je eigen iphone kunt instellen via de gezinsinstellingen. zo kun je schermtijd bijhouden, maar ook aankopen van spelletjes autoriseren etc. maar dat kan vast bij goedkopere versies ook...geen idee hoe dat dan werkt.
    spelletjes is altijd een beetje aftasten wat de kinderen zelf ook leuk vinden. soms loopt de ene weg met spelletje A maar vind de andere het helemaal niets.
     
  4. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Ja goed punt, mijn zoontje zei ook al: mag ik de eipad? :roflmao:
    Maar ik denk dat een tablet gewoon een tablet is, maar de iPad is natuurlijk wel een merknaam voor een veelvoorkomende tabletvorm.
    Beetje hetzelfde als de maxicosi die lang niet altijd van het merk maxicosi is:thumup:
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Ook jou verwijs ik graag naar het aanmaken van een eigen schermdiscussietopic :roflmao:
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.930
    3.500
    113
    Hier is het de aitpad :p

    Maar ik dacht dat in dit topic met gewone tablet een niet-speciaal-voor-kinderentablet bedoeld werd.
     
  7. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook nog eens zo, we kunnen er bijna een zoekboom van maken.

    Gewone tablet: iPad of een tablet van een ander merk
    Kindertablet: speciaal voor de kids
    :roflmao:
     
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.911
    3.716
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je al een switch hebt zou ik die meenemen en niet speciaal voor een paar uur vliegen honderden euro's uitgeven.

    Mocht je toch al van plan geweest zijn om een tablet aan te schaffen en nu de knoop doorgehakt hebben vanwege je vliegvakantie dan zou ik in jouw geval een iPad aanschaffen, puur omdat jullie er al verschillende hebben en dan de apparaten goed onderling compatibel zijn.

    Uiteraard houd je dan de nieuwe zelf en schuif je de oudste door naar je kinderen.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Zo had ik het wel begrepen hoor;)
    Ik zou niet voor een speciale kindertablet gaan, daar zitten beperkingen op, of ze zijn veel duurder.
    Als je een nieuwe tablet wil aanschaffen zou ik voor een gewone tablet gaan (merk mag je zelf kiezen:p). Op alle tablets kun je een kinderomgeving instellen als je dat belangrijk vindt zodat het veilig is.
    Wij doen niet zomaar apparatuur weg, pas als het echt stuk is. Dus hier heeft zoon een samsung tablet van zeker 7 jaar oud, heeft de oudste eerst gebruikt.
    Daarom blij dat het geen kinderding is, zodat hij er met 11 jaar ook nog wat aan heeft.
     
  10. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    @tuc ik heb inderdaad geleerd dat een tablet ook een kindermodus kan hebben. Ideaal. Ze zijn vandaag binnen gekomen.

    @Lousanne misschien moet ik nog een extra tablet kopen, ik ben mijn zoontje van bijna 1 helemaal vergeten. Dat arme ding heeft nu geen eigen scherm.
     
    tuc en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    :roflmao::roflmao:
     
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.933
    7.874
    113
    Amsterdam
    Hier hebben ze allebei een iPad, je kan er meestal jaren meedoen en je kan als jezelf ook dingen van Apple hebt ze ook goed begrenzen qua schermtijd en wat ze mogen gebruiken en dat ze zelf geen apps kunnen installeren etc
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.738
    4.121
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    hoe moet die zich nu vermaken als iedereen op een schermpje mag.... :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  14. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Vooruit, hij mag wel op onze telefoon :roflmao:

    overigens download ik voor hem ook Bumba filmpjes. Liever een uurtje schermtijd dan een volledig overstuur kind:thumup::|:roflmao:
     
    mamameer vindt dit leuk.
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.407
    2.672
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze 3 jaar de A7 lite gehad. De jongste heeft deze onlangs stuk laten vallen. Kon ze weinig aan doen. Ze is bijna 8 en krijgt nu de A9 met iets groter geheugen. de oudste krijgt geen tablet meer. Die heeft inmiddels een telefoon. Zou voor een groter geheugen gaan. 32 gb is echt krap met netflix, roblox en toca boca en youtube.
     

Deel Deze Pagina