Haaihaai! Mijn mannetje is een weekje van huis, dat gebeurt normaal eigenlijk nooit. Wel heeft hij regelmatig (wekelijks wel) avonddiensten, en als ik die dag niet ook een avonddienst heb, eet ik dan alleen. Ik heb een hekel aan voor mij alleen koken, en vaak komt het uiteindelijk neer op een gebakken eitje op brood Ik heb zo mijn vaste receptjes die ik wel eens maak als ik in mijn eentje eet. Criterium is dat het binnen 15 minuten klaar is, en het liefst met ingredienten die ik toch al in huis heb of in ieder geval, waar niet teveel voor gekocht hoeft te worden. Mijn lijstje is echter vrij kort, waardoor ik op sommige dingen een beetje uitgekeken raak... Dus de vraag is, wat eten jullie als je alleen eet?
Iets uit de vriezer... Ligt eraan wat er dan nog in ligt: nasi, stoofpeertjes, spaghetti... Kan echt van alles zijn. Ingevroren restjes zeg maar...
Wat leuk!! Mijn lief is chef en kookt dus elke avond de sterren van de hemel, maar niet voor mij! Dag in, dag uit heb ik dit probleem! Vandaag een slechte dag met kip tandori uit een pot, en kerrie rijst die je alleen nog maar in een wok hoeft te gooien. Redelijk inspiratieloos maar hé ik ben weer twee dagen onder de pannen
Als ik alleen moet eten dan word het ook al gauw een kliekjesmaaltijd. Of een maaltijd uit de vriezer van de supermarkt die je alleen nog in de wok hoeft te verwarmen of een kant en klare maaltijd of een pizza.
ALs lief avonddienst heeft bestel ik meestal een shoarma calzone maak er dan wel een hele lekkere salade bij voor de vezels vitamines en mineralen
Hier kant en klaar maaltijd van de Lidl Zijn echt dé beste maaltijden ever. Beter als bij de AH, plus, jumbo etc Zijn ook maar 3,00 en er zit echt veel in. Heb vandaag een maaltijd met aardappelpuree, jus, kipfilet en boontjes en worteltjes Kan er zelf niet voor staan te koken als m'n man van huis is
Haha ja bij vriendinnen eten is een goed idee, die wonen nu alleen niet in de buurt! Eet nu wel eens bij mijn ouders als ik alleen ben, maar dan ben ik gelijk mijn hele avond kwijt omdat ik niet direct na het eten weer weg ga. Vanaf november woon ik dichterbij vriendinnen, dus wie weet Kant- en klaarmaaltijden vind ik vaak zo duur. Bovendien heb ik dus zelf ook wel wekelijks avonddienst en moet dan ook wat meenemen. Er is daar alleen een magnetron, dus dan komt er een enkele keer wel een kant en klaarmaaltijd om de hoek. Of zo'n salade. Voor een keertje vind ik het niet zo erg, maar moet het niet te vaak doen vind ik zelf... Dus tips om mee te nemen bij een avonddienst zijn ook welkom! Ik maak graag pasta met zongedroogde tomaat, pijnboompitten, parmezaanse kaas en rucola. Vanavond moet ik ook nog koken, en heb ik nog wat spinazie, gebakken aardappeltjes en moet nog een stukje vlees ergens vandaan toveren. maar eigenlijk is vlees en aardappels bakken me al te veel moeite als ik alleen ben. Tegen de tijd dat het klaar is heb ik er al geen zin meer in! Vandaag moet ik ook nog voor mezelf koken
Toevallig is mijn man ook een weekje van huis, dus ik moet ook alleen eten! Ik hou ook van lekker makkelijk! Ik heb vandaag een half zakje krieltjes (andere helft is voor morgen), groenten uit de vriezer (van de Lidl, dat spul is ideaal!) en stukjes kipfilet
Mijn man is militair en ook vaak weg. Daarom moet ik ook vaak alleen eten. Dan ga ik meestal naar moeders haha! Soms eet ik thuis, dan pak ik een kant en klare maaltijd, maaltijdsoepje van Struijk (erg aan te bevelen, vind ik dan), krieltjes met wat rauwkost en een hamburger ofzo.
Oh ja... ook een van mijn vaste recepten: Rosti-rondjes, hamburgertje en doperwtjes uit de vriezer! Ook binnen een kwartiertje klaar!
Mijn man is nu een maand weg, eet eigenlijk redelijk hetzelfde vanwege de kinderen. Misschien op sommige punten gewoon wat simpeler.
Risotto heeft mijn mannetje een hekel aan en vind ik heerlijk. Zelfde met quinoa. Je kan het ook prima opwarmen. Verder simpel spinazie uit de vriezer met een eitje en aardappel puree of witte bonen met aardappel en een stukje vlees. Wraps gevuld met van alles en nog wat. Pasta uit de oven zakje van knorr dacht ik met champignons. Groentesoep
Ik ben heel vaak alleen 's avonds (met de kinderen, dat wel) en ik maak vaak rijst met gewokte diepvriesgroenten (mexicaanse mix van AH bijvoorbeeld, in kilozak te koop) en een biologisch mexicaans sausje of een boemboemix van conimex. Letterlijk in tien minuten klaar. Ik gebruik meestal geen vlees, soms kip. En soms doe ik er wraps bij waar ik het complete zooitje dan inwikkel. Das mijn meest simpele maaltijd. De laatste tijd maak ik trouwens vaak een megapan verse spaghettisaus. Ik haal daar dan allemaal verse dingen voor: prei, courgette, paprika, tomaat en nog meer. Verder minstens 500 gram rundergehakt. Dat kruid ik, wok ik, en laat ik daarna met tomatensaus en een bouillonblokje (of twee) sudderen voor een klein halfuurtje. Dat is dan vaak genoeg voor minstens vier maaltijden, en nog veel meer wanneer je alleen zou eten. Dat kun je in diepvrieszakjes invriezen. Wanneer je alleen eet kun je de saus op een laag pitje met deksel op de pan laten ontdooien (gewoon opzetten, doordat je een deksel erop hebt stoomt het een beetje en hoef je maar weinig te roeren) en ondertussen kook je wat spaghetti erbij (de vlugkokende is in vier minuten klaar).
Als ik alleen eet, zoals vandaag (vriend is paar dagen op militaire oefening), dan eet ik wat ik normaal niet kan koken, omdat mijn vriend het niet lust. Zoals bijvoorbeeld brocollisoep met zeevruchten
Toevallig heb ik dat gisteren gedaan! Een grote pan spaghettisaus gemaakt! Inderdaad gisteren van gegeten, en nog een heel aantal porties voor in de vriezer! Misschien dat ik dat woensdag weer eet, want hoef het ook niet 2 dagen achter elkaar Ik moet nu trouwens nog steeds gaan koken... hihi. echt geen zin!
mm ik kook meestal dan pasta gewoon voor 4 man zodat ik genoeg heb om in te vriezen of ik haal een kant en klaar maaltijd
Als mijn man niet thuis eet (wat bijna nooit gebeurt) eet ik verse pasta met een saus met veel groenten erin, of ik maak lasagne met veel groenten en zo'n pot lasagnesaus van Grand Italia. Mijn man geeft niks om Italiaans eten en ik vind het heerlijk!
Vind die viz cuisine uit de oven lekker. Kook er dan alleen pasta bij. Is voor 2 personen maar mijn dochter eet er een klein beetje van mee. Eet ik wat meer dus. Voor de groenten zou je er wat tomaat bij kunnen leggen in de oven.