Hier 3 tablets. Zoontje zijne wordt meer als tv gebruikt. we gebruiken ze ook samen. Vaak als ik ga koken zet ik me iets op bij netflix en zoontje gaat dan vaak brandweerman sam kijken op zijn tablet.
Hier heeft ieder zijn eigen tablet. Man en ik zitten er nagenoeg nooit op. Alleen op vakantie en om de krant te lezen. Dochter gebruikt em ook weinig, doet meer op de laptop. Hooguit af en toe eens youtube of nu is ineens musicaly een hype en snapchat. Zoon speeltje bijna dagelijks wel half uurtje erop. Reden dat we er allen 1 hebben is dat ik geen onderlinge ruzie wil. En iedereen heeft nu gewoon zijn eigen apps. Bovendien vind ik het op vakantie onmisbaar. Kids kijken gerust 13 uur lang films op de ipad onderweg
Mijn dochter heeft mijn oude iPad. Tot een maand geleden keek ze veel youtube en toen begon ik ineens veranderingen op te merken in haar gedrag, zoals snel geagiteerd, veel driftbuien en ook afsluiten. Deze konden we direct linken aan haar iPad-tijd, die ze veelal zelf koos (met max een uur per dag totaal). Nu mag ze erom vragen, maar tot nadere orde mag ze alleen op squla of op andere apps. Ze begrijpt dit goed en nu is haar behoefte ook minder. Sindsdien tekent en speelt ze ook veel meer, is haar stemming sterk verbeterd.
Wat keek ze dan wel niet op youtube...hier kijken ze alleen van die onzinnige dingen als surprise eieren uitpakken
Oh ja vreselijk die filmpjes, die kijken ze hier ook vaak haha... of filmpjes waarin iemand dingen met klei maakt
Haha, daar begon het mee. Inmiddels kijkt ze vooral veel reviews van allerlei speelgoedjes, maar ook vlogs van bijv. Onnedi (ze vindt haar geweldig, haha). Waar het misging was bij van die 'prankster'-filmpjes, waarbij ouders (gemene) grappen uithalen bij hun kinderen en andersom. Op basis van die filmpjes krijg je weer suggesties voor allerlei andere dingen, waar soms ook foute filmpjes tussen kunnen staan met geweld e.d.. Maar ik denk dat het 'em voornamelijk heeft gezeten in dat ze er teveel in opging, waardoor het bijna op verslavingsgedrag begon te lijken.
oei ja snap het. Ze lijkt mij ook nogal jong voor dat soort filmpjes?? Ik heb er 1 van 8 maar die kijkt dat soort dingen echt niet. tantetoos....ooo die kleifilmpjes zijn helemaal vreselijk. Die heeft mijn peuter laatst ontdekt.
Hier allemaal eigen iPad .. Maar ze pakken steeds een ander welke het dichts bij ligt denk ik haha .. Ook 2 laptops in huis.. 1 daarvan word voornamelijk gebruikt en gebruik ik het meest voor school .. Op de iPad zit ik vrijwel nooit .. Hier kijken ze vooral YouTube oom die irritante filmpjes ( kindje die met een trein speelt ) of dat klei en eieren uit pakken .. Nu vooral Sinterklaas liedjes die zetten ze aan en gaan ze dansen .. En buurman en buurman kijken .. 3 tv's in huis .. 1 beneden en 2 boven .. Beneden staat de PlayStation 4 + Wii u en boven kunnen ze op de PlayStation 3 spelen ..ze moeten om half 8 naar boven en mogen tot 8 uur op de PlayStation boven de 2 oudste ( bijns 10 en bijna 6 jaar ) dan roep ik dat hij uit moet en gaan ze meteen slapen .. Mijn 4 jarige zoon heeft ook een tv boven Rn daar zetten we soms buurman en buurman op of de 2 jongste gaan ff met iPad naar boven gaan samen op bed liggen en dan ff buurman en buurman kijken .. Nu zitten ze er meer op dan in de lente/zomer dagen .. Dan zitten ze er vrijwel nooit op omdat ze dan altijd buiten zijn .. Ook spelen ze met speelgoed enzo hoor . Maar echt een vaste tijd heb ik niet ofzo ervoor ..
Hier hebben we (op de jongste na) allemaal een eigen iPad en deze wordt veel gebruikt. Kinderen kijken sowieso tijdens het aankleden/klaarmaken en pyjama's aan doen filmpjes op de tablet en soms overdag spelen ze een spelletje. Ik gebruik mijn tablet ook elke dag wel, vriend wat minder maar ook regelmatig.
Wij hebben er drie. Een iPad van mij en nadat ik binnen drie weken het scherm heb moeten laten repareren, hebben de kinderen een eigen goedkopere tablet gekregen. Hier kijken ze voornamelijk Netflix en stomme YouTube filmpjes over eieren en klei op. Verder zitten ze op squla en andere kinderapps. Wij hebben geen televisie in huis en dat is ook direct de reden dat ze een tablet hebben. Er zit trouwens een tijdslot op, dus ze kunnen er maximaal maar een uur per dag op.
we hebben er eentje en daar zit vooral de oudste op hij kijkt filmpjes via netflix maar verder ook niet heel veel meer heb er laatst wat peuter apps op gezet maar vind ie ook niet echt wat hij speelt liever met speelgoed de jongste taalt er niet naar om en als de oudste slaapt dan gebruikt mijn man hem nog weleens
Mijn zoontje heeft een eigen goedkope, vooral trage, tablet Hij heeft fases dat hij er totaal niet naar om kijkt, maar om dit moment heeft hij een periode dat hij na het eten tot aan bedtijd op de tablet wil, dus zo'n 1,5 uur. Hij kruipt dan even in zijn eigen bubbel en schakelt op die manier even af van een drukke dag. Hij kijkt veel youtube inderdaad de uitpakken filmpjes, bak filmpjes of mensen die spiderman na doen in een verkleed pak. 's Morgens als hij wakker wordt dan pakt hij altijd even mijn telefoon. Hij komt dan rond 07.00 naar ons toe, kruipt naast mij en kijkt dan tot een uur of 08.00 youtube, daarna staan we op, dit is overigens in het weekend.
Hier 3 iPads. De jongens hebben beide een iPad (gekregen van werk en zijn al 3/4 jaar oud). De oudste zit er vaker op dan de jongste. Vooral Netflix en YouTube worden gekeken. Lego spelletjes worden gespeeld. Man heeft pas geleden in Canada een iPad mini gekocht voor zichzelf. Ik zit vaker op mijn Macbook.
Hier in huis zijn er 2. Een is van mijn man voor zijn werk. Die word ook niet door de kinderen gebruikt. De andere gebruik ik zelf en de kinderen 8 en 10 mogen hem ook gebruiken. Ik heb er bewust niet meer omdat ik ook vind dat de kinderen moeten leren delen en ook leren dat het ook niet altijd kan. Zo kijken ze bv gezamenlijk naar een filmpje of spelen ze om beurten een spelletje. Als ik hem dan nodig heb om iets op te zoeken al is t een recept dan moeten ze maar even wachten. Onze oudste heeft ook digitaal huiswerk en dat maakt hij op de laptop evenals de typecursus die hij aan het volgen is. Soms geeft t natuurlijk onenigheid en zijn ze boos omdat ze vinden dat de ander langer op t apparaat mag, maar ik ben daar eigenlijk vrij simpel in, als ze gaan ruzieen erover gaat hij weg voor allebei. Soms speelt de een op de ipad een spelletje en de nder op de laptop maar dat zijn uitzonderingen. Ik houd t dus bewust bij een ipad ( behalve man die m voor werk heeft) juist om te leren dat ze niet alles kunnen hebben maar moeten delen. Soms kies ik er wel voor als ze dan een spelletje spelen op de ipad om zelf even iets op mijn telefoon op te zoeken als t echt nodig is, maar anders wacht ik ook gewoon even tot zij klaar zijn.
Hier geen tablet wel een vrij nieuwe desktop en een oude smartphone van mij die voor de kinderen is. Ze mogen er in het weekend in de ochtend een uurtje op spelen. Verder eigenlijk nooit, omdat het dan altijd en overal de vraag is 'mag ik op de telefoon spelen?'. Daar heb ik geen zin in en ik vind het ook helemaal niet nodig. Op school zitten ze ook al elke dag wel even achter de computer. Ze kijken ongeveer een uurtje tv per dag, voor of na het eten, en dan is het. Op mijn eigen iphone staan ook wel spelletjes maar dat is puur voor als we ergens zijn of een afspraak hebben en de kinderen moeten zichzelf heel even vermaken zonder speelgoed. YouTube ed mag hier trouwens absoluut niet, ze kennen het niet eens. Daar staan zoveel rare dingen op, dat vind ik nergens voor nodig.
Ik gebruik mijn tablet alleen voor tv boven in bed. Gebruik altijd mijn telefoon. Dochter heeft geen tablet en dat wil ik zo lang mogelijk zo houden
Mijn oudste heeft er een, mijn jongste krijgt er voor haar aankomende verjaardag een. Ik heb er zelf geen, schandalig eigenlijk
Ik heb een iPad en een iPod die van mij zijn maar vooral de iPod word eigenlijk alleen door de kinderen gebruikt. Mijn oudste zoon niet want die heeft een eigen smartphone (is 12). Mijn kinderen mogen niet op mijn iPhone. Die is verboden terrein. Meestal als we s avonds thuis komen rond half 6, 6 uur. Kruipen ze met een schermpje op de bank terwijl ik ga koken. In het weekend mogen ze er s ochtends op. Na etenstijd zijn schermen verboden. De tv staat eigenlijk niet zo veel aan.