tabletgebruik gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons thuis is een tablet een persoonlijk iets, net als een mobiele telefoon.
    Mijn dochter had als eerste een tablet, omdat ze die bij haar vader voor haar verjaardag kreeg een paar jaar geleden. Daarna kocht ik er een voor mezelf. En uiteindelijk ook eentje voor mijn man gekocht.
    2 van mijn 3 stiefkinderen hebben een smartphone, van hun moeder gekregen. En net als dat mijn dochter haar tablet en telefoon meeneemt, nemen zij hun gsm ook mee als ze hierheen komen.
    We hebben voor de kinderen wel regels wat betreft het gebruik ervan, en hoe streng dat is, is afhankelijk van leeftijd en gedrag.

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wij hebben geen tablet in huis, wel een smartphone maar daar speelt zoon nooit op, nooit aangeboden ook, dus hij weet niet wat er allemaal mee kan ;)
    Enige wat hij er graag mee doet is overal filmpjes en foto's van maken, en dan 100x terug kijken, prima.
    Wel hebben we een vrij goede laptop, met touchscreen, en die kan hij redelijk zelfstandig bedienen, maar verder dan filmpjes op youtube komt hij niet.
    Dit doet hij vaak 's ochtends heel even voor we naar school gaan, vlak voor het eten een half uurtje - uur, en soms na het eten nog even als hij een keer geen zin heeft om in bad te gaan.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Man en ik hebben er elk één en de kinderen moeten er één delen, dat is een oudere. Omdat we het belangrijk vinden dat ze leren delen en op hun beurt wachten willen we niet voor de kids elk een iPad aanschaffen. Ze mogen sowieso maar een half uurtje per dag max. Alleen wanneer we weer eens 13+ uur in het vliegtuig zitten nemen we alles mee en mogen ze zolang ze willen op die dingen spelen, dat is gewoon een overlevingstechniek. 😆

4. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Mijn oudste dochter (die ze moet delen met haar zusje) heeft de oude ipad van mijn man. Man en ik hebben allebei een eigen tablet. Ik gebruik de mijne bijna nooit, maar mijn telefoon wel. We hebben geen laptop of computer in huis.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    We hebben 1 iPad. Ik gebruik m nooit en mijn man zelden. Soms word ie door de kinderen dagelijks gebruikt en soms een paar dagen niet.

6. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb 1 tablet, maar ik doe er zelf helemaal niks meer mee. ik zit veel liever op de laptop.
    inmiddels is de tablet dus meer voor de kinderen, ze kijken filmpjes en doen spelletjes.
    ze moeten hem wel samen delen. soms is dat best lastig en krijgen ze ruzie.
    maar ik haal er voorlopig geen nieuwe bij,

soms gebruiken ze hem een week niet, en soms wat vaker. ik ben daar niet heel streng in,.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier zit de oudste trouwens tegenwoordig veel op MusicalLy als hij op de tablet mag ;) Kennen andere dat trouwens?

Ik lig soms echt in een deuk van al die filmpjes met die dansjes die ze dan doen :D

8. tuc

tuc Niet meer actief

nee ken het niet, maar klinkt wel iets als wat mijn oudste leuk zou vinden.

9. tuc

tuc Niet meer actief

wel interessant hoe het bij iedereen gaat:)
    En de overwegingen die iedereen hierbij neemt. We hebben er nu 1 en er komt er iig maximaal 1 bij. Hier is het niet nodig voor huiswerk, dus ik wil idd dat de kinderen leren delen.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hier drie iPads. Een van mij. Een van mijn man. En een voor de kids samen. Ik gebruik hem veel. De laptop alleen voor schoolwerk maar die is traag. Kinderen mogen op hun iPad wanneer ze willen en als ik het genoeg vind moeten ze hem inleveren, ze pakken de mijne ook wel en dat mag ook. Ze spelen sowieso elke dag 15 minuten op squla. Dat heb ik voor ze aangeschaft om juist op de iPad iets nuttigs te kunnen doen. Verder kijken ze er graag filmpjes op en doen ze er spelletjes op.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier 2, ik heb er 1 en dochtertje heeft er 1, maar die gebruikt hem niet zo vaak en haar broertjes gebruiken hem ook.

12. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Wij hebben er beiden 1. Ik gebruik hem vooral voor het werk, de krant te lezen en om 's avonds op de bank een beetje te shoppen etc.

Mijn dochter gebruikt hem niet of nauwelijks. Ze kijkt wel eens een filmpje, maar verder niet. We hebben het bij haar heel erg afgehouden omdat we bij kinderen van vrienden zagen dat ze er niet van af konden blijven. Hier is het eerder andersom. Als mijn dochter ziet dat ik de tablet pak zegt ze vaak: "Nee mama, niet werken!" :)
    We twijfelen wel nu ze bijna naar de basisschool gaat of we niet langzaam aan de tablet of computer moeten introduceren. Maar op school komt ze er ook mee in aanraking en wij vinden het belangrijk dat ze juist ook andere dingen ontwikkelt. Buiten spelen, contact maken etc.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het bewust introduceren ook niet nodig, heb ik iig nooit gedaan. De oudste heeft heel weinig met computers e.d. Weigerde in de kleuterklas ook om op de mini laptops te gaan:D "ik wil spelen".

Het is hier pas sinds afgelopen jaar dat ze soms vraagt of ze op de tablet mag of op de laptop (die laatste doet ze alleen ambrasoft van school op).
    De jongste ziet het uiteraard van zn zus, maar die komt nog niet verder dan de telekids app:)

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Is echt heel leuk. Ze krijgen dan misschien een minuut ofzo een muziekje te horen ( ook gewoon bekende nummers ) en dan doen ze er een dansje op en playbacken ze. Dat filmpje plaatsen ze dan en dan kunnen ze likes krijgen. Andere gebruikers kunnen dan weer een duet aanvragen en kunnen dan met het filmpje van ( bijvoorbeeld ) mijn zoontje een soort mix maken en dan krijg je dus een gemixt filmpje met die gene die het duet wilt en met mijn zoontje.

Soms doen we als familie wel eens met ze alle een gek dansje hahaha :D

Nou is dit wel over de top maar hier een voorbeeldje van Youtube ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ubLiJkD2rFc

15. tuc

tuc Niet meer actief

whaha tnx, dit gaat ze heel leuk vinden:D

16. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Man en ik beide een laptop voor werk/school. Daar kijken de kinderen nauwelijks naar om. Zoon vraagt enkel soms om iets op te zoeken wat hij graag wil weten :).

Hij heeft 3x per week speeltijd op de xbox, om minecraft of skylanders te spelen. Verder spelen ze beide héél graag spelletjes, maar dan wel aan tafel. Met een bord en echte dobbelstenen haha.

Film kijken doen ze dan wel wat vaker. Rapunzel, shrek, toy story enzo. Vaak een halve film voor het eten en de dag erop de andere helft.

Op onze telefoons mogen ze niet (staan ook geen spellen op) en de gratis tablet die we eens kregen ligt al een half jaar leeg in de kast..

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben niet eens een tablet. Oh ja, toch wel. Een heel klein dingetje dat we 4 jaar geleden kregen bij het abonnement op de krant. Die gebruiken ze in de vakantie onderweg om filmpjes op te kijken die op een SD-kaart staan.

Onze oudste had een eigen tablet gekocht van zijn spaargeld, maar die is kapot gegaan. Hij krijgt van opa en oma een nieuwe voor zijn verjaardag. Die is dan ook echt van hem. Ik vraag het ook netjes als ik er eens op wil. Maar hij mag er niet onbeperkt op, zelfde regels als voor computer en tv gelden ook voor de tablet.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geen dank ;)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben één tablet. Die is van mij. :D De kinderen mogen er ook op, om beurten. Tenzij IK er op wil. Dan hebben ze pech. :D
    Nooit problemen mee, want ze weten dit goed.

20. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Vriend heeft een iPad (van mij cadeau gekregen) en zit hier vaak op. Kinderen en ikzelf niet op de tablet, maar op de smartphone, maar de meisjes heel beperkt...

Deel Deze Pagina