Protocol ziekenhuizen: welke VCM waarde minimaal na bewerking IUI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pinoa, Aug 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinoa

Pinoa Actief lid

Nov 11, 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 3 maanden bezig met IUI. Hij blijkt verminderd vruchtbaar te zijn.
    De waardes van afgelopen keer na bewerking waren: 0,1 VCM, 1,9 VCM en 0,8 VCM. Die 0,1 was heel laag en toen was de kans sowieso nihil om zwanger te worden. De andere waardes vind ik eigenlijk ook vrij laag als ik het zo op internet lees, misschien te laag wel voor IUI. Mijn ziekenhuis zegt dat ze 0,8 VCM als minimale waarde aanhouden.
    Ik ben benieuwd wat de minimale waardes in jullie ziekenhuizen zijn? Zo las ik dat bij het VU in Amsterdam de waarde van minimaal 3 miljoen ná bewerking wordt aangehouden. Dat is nogal een verschil met 0,8.
    En weet iemand wat de minimale waardes zijn bij het Radboud in Nijmegen? Wij denken eraan om daarheen over te stappen. In principe moeten we alleen nog door met IUI geloof ik.

Alvast bedankt!

2. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

Feb 18, 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat ze bij ons precies hanteren, maar mijn man had de vorige keer tussen de 1 en 2 miljoen en dat vonden ze te weinig. Dus als dat zo blijft dan stromen we door naar ivf.
    Het ziekenhuis van Tilburg heeft een mooie grafiek van de slagingskansen per hoeveelheid zaadcellen
    Resultaten IUI-behandelingen Tilburg - Fertiliteit.info

3. Logan

Logan Niet meer actief

Bij ons zeiden ze dat het minimaal 2 miljoen moet zijn, daaronder wordt de slagingskans te klein en ga je door voor ivf.
    Volgens mij staat het radboud wel goed bekend. Zelf waren we zeer tevreden over Nij Geertgen, dat ligt daar niet ver vandaan.

4. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Bij ons willen ze minimaal 1 miljoen na opwerken.

Vcm van 3,2 vind de gyn hier "prima" voor iui, maar je hoort echt heel veel verschillende waardes.

5. Pinoa

Pinoa Actief lid

Nov 11, 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

@Tearmiss: Leuk die site van het ziekenhuis van Tilburg! Heel handig. Zal wel alleen onderzoek zijn vanuit dat ziekenhuis. Ben wel benieuwd naar grootschalig onderzoek maar dat hebben ze denk ik nog niet.
    Bij jou was tussen de 1 en 2 miljoen dus te weinig... Bij ons vindt de gynaecoloog het prima! Gek is dat vind ik.

@Logan: Bij jullie ligt de waarde in het zkh dus ook hoger! Mijn ziekenhuis zegt dat ze in het Radboud ook de 0,8 als ondergrens aanhouden en we daar dus ook niet in aanmerking zouden komen voor IVF of ICSI.
    Iemand die dit weet van het Radboud??

@Izie: Die 1 miljoen ligt al iets meer bij ons in de buurt. Maar ik vind het dan nog weinig in verhouding met die andere ziekenhuizen. En het klopt natuurlijk wel dat er ook genoeg zwanger worden met 1,5 miljoen bijvoorbeeld en heus ook wel eens onder de miljoen, maar volgens mij zijn de kansen erg klein.

Het ziekenhuis vindt dus eigenlijk dat we door moeten met IUI terwijl ik steeds meer begin te twijfelen, met deze zaadkwaliteit, of dat wel zinvol is. Maar eigenlijk kan ik geen kant op, want ze zeggen dat we in Radboud ook geen IVF krijgen...
    We gaan sowieso nog een IUI doen hoor, maar ik word er een beetje moedeloos van op deze manier. Elke keer pillen slikken, spuiten en heen en weer naar het ziekenhuis voor een iniminie kans...

Share This Page