tabletten zwangerschapsvitamines te groot!

Discussion in 'Gezondheid' started by milse, Apr 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. milse

milse Actief lid

Feb 28, 2009
    461
    0
    0
    Hoi meiden,

Wie heeft ditzelfde probleem? of wellicht een oplossing?
    Ik slik de zwangerschapsvitaminen van vsm, puur mama, maar ik krijg die tabletten echt niet weg! En als ik hem dan al wegkrijg word ik er vreselijk beroerd van... ik heb ze al door de midden gebroken maar dit is ook niet echt de oplossing voor mij... weet er iemand misschien een merk met kleinere tabletjes? Of zullen er ook druppels bestaan?
    liefs Milse

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    de pillen nemen na t ontbijt ofzo. iig als je al iets in je maag hebt.
    Anders vijzel, maal je ze een tijdje totdat t weer gewoon lukt.

dacht dat GRAVITAMON wel kleinere tabletjes zijn. Iets kleiner als een smartie zeg maar en niet zo dik.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Innemen en naar voren (juist niet naar achteren). Helpt heel goed

4. Jeluna

Jeluna Bekend lid

Aug 27, 2008
    571
    0
    0
    Die van vsm vondt ik erg groot! Ben toen overgestapt op davitamon zwangerschapsvitamines en dat is een capsule die "glijd" zo naar binnen!

5. milse

milse Actief lid

Feb 28, 2009
    461
    0
    0
    bedankt voor de tips! Ik ga van de week eens kijken voor die vitamines van davitamon! Iets groter als een smartie moet te doen zijn...

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem gehad. Pillen slikken is een ramp zeker als je ook nog eens misselijk bent.
    Ik heb toen floradix gekocht (de grotere drogist en natuurwinkels hebben het) een drankje met heel veel vitamine. Niet echt lekker maar je mag het met jus d'orange innemen.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gravitamon zijn inderdaad normale tabletjes, niet zo groot en glad, prettig om in te nemen.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik heb centrum materna + dha maar dat zijn ook grote dingen hoor! De dha-capsule is heel glad, dus die glijdt gelukkig makkelijk naar binnen. Maar de vitamines zelf... Ik breek ze al doormidden dat ze een normale grootte hebben, maar heb de eerste weken dat ik ze moest nemen ook heel veel moeite gehad!

9. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Davitamon is ook redelijk groot maar ze zijn wel heel makkelijk weg te krijgen. Ik heb nu nieuwe gekocht van centrum omdat die kleinere verpakkingen hebben als davitamon, deze pillen zijn wel kleiner, maar ik krijg ze moeilijker weg.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    oh vreselijk he! Ik heb normaal al moeite met een ibuprofennetje!
    Maar die van gravitamon zijn te doen. Ik kan ook geen ruwe tabletten wegkrijgen, maar deze zijn glad.

11. mup

mup Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,093
    0
    0
    mijn man snijdt ze altijd voor mij in 4 stukjes

12. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    floradix, 2 x per dag met een sapje ofzo, is vloeibaar en volgens mn vk ook primaaaa

pillen is ook niets voor mij!

13. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Maar Floradix is geen speciale zwangerschapsvitamine en lijkt mij ook geen vervanger. Ik moet het nu ook nemen van mijn VK om mijn ijzerwaarde op peil te houden, maar daarnaast slik ik nog 'gewoon' m'n vitamines (VSM, ben er inmiddels aan gewend:p)

14. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik neem met dat soort dingen een hapje brood (of iets anders) dat kauw ik, dan pil erbij en slik ik het mee door. Ik kan los geen pil doorslikken.

15. milse

milse Actief lid

Feb 28, 2009
    461
    0
    0
    Nou ik heb de gravitamon tabletten aangeschaft, en ik moet zeggen veeeeel beter! Deze glijd veel gemakkelijker naar binnen en is een stuk kleiner!

16. hongingbij

Aug 12, 2009
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb al die tabletten ook altijd vreselijk gevonden, Gravitamon is het enige acceptabele, qua maat. Ik ben erachter gekomen dat het veel makkelijker is als je er een hap vla of yoghurt bijneemt.

Groetjes

17. Seth

Seth Niet meer actief

er is ook een supradine (bruistablet) die ook geschikt zijn voor zwangeren..
    (wel ff kijken op de verpakking, want niet elke supradine is geschikt)
    misschien een optie voor diegene die echt geen tablet wegkrijgen...?

en idd floradix is geen multivitamine....

18. Seth

Seth Niet meer actief

19. JoHe

JoHe Niet meer actief

jeetje, gisteren de winkel onderste boven gehaald voor kleine vitamine en folium tabletten.
    niet te vinden. gravitamon maar genomen. Hopelijk krijg ik ze gewoon naar beneden.
    crushen kan ook he? of mag dat niet met deze?

20. mup

mup Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,093
    0
    0

Deze tip kreeg ik ook van de VK. Werkt echt!!
    Had ook al moeite met de kleinste pilletjes.

Share This Page