taboe doorbreken

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    En ik zeg alvast sorry als ik jou verkeerd heb begrepen.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Pyjama dag: Check!

Dagje opvang terwijl wij vrij zijn: Check!

Wat alleen doen zonder man en kind: Check!
    S. Naar oma brengen voor 1 nachtje zodat wij een avondje naar de film kunnen oid: Check!

Gestopt met bv: Check!
    Vallen en hem maar even laten: Check!
    S. bij ons in bed nemen als we nog even een uurtje willen slapen: Check!

Ohohooooo slechte mama :D

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ook op die punten.
    - Ik ben nu met verlof en ik breng mijn zoon nog steeds 3 dagen per week naar het KDV (nu wel van 9.30-16.00 uur i.p.v. 7.45-17.45). En dat blijf ik doen tot het einde van het jaar, als mijn verlof er weer op zit. Oja, shit... nog even die wijziging doorgeven aan de belastingdienst!
    - Ik heb mijn zoontje met 10 weken al naar het KDV gebracht, voor 3 dagen in de week.
    - Ik ga ons nieuwe kindje (afhankelijk van wanneer hij geboren gaat worden) naar het KDV brengen voor 3 dagen in de week, als hij nog maar 15-17 weken oud is.
    - Toen onze zoon nog geen 1,5 was, maakte ik regelmatig een Olvarit potje voor hem klaar (helemaal als backup, als hij niet wilde eten wat ik vers gemaakt had).
    - Als ik moe ben/een kort lontje heb, dan snauw ik wel eens naar mijn zoontje als hij me irriteert (bijvoorbeeld 4x hetzelfde zegt, wat volgens mij alle kindjes van die leeftijd doen)
    - Als ik moe ben en mijn zoontje zeurt door, heb ik soms niet de energie om consequent te blijven en krijgt hij zijn zin
    - Ik zet soms uit gemakzucht een DVD van Bob de Bouwer op en ga zelf op de bank zitten.
    - Als ik thuis kom na mijn werk en ik moet koken, dan zet ik mijn zoon achter de computer, zet Skype aan, bel ik zijn vader en die mag hem dan vermaken tot het eten klaar is.
    Hoe doe jij dat? Die van ons gaat dan kletsen, onder de lakens kruipen, kietelen of springen, oftewel, er wordt dan niet meer geslapen!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ja, ik leg mijn dochter weleens een spreekverbod op :p

Wanneer het constant 'mama, *onzinverhaaltje nr 265 van die dag* achter elkaar is.. vraag ik haar om even niet te praten.

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hahahaha jaaaaa herken ik! zeg ook soms tegen mijn zoontje ..zo nu mag je even je mondje houden.

6. lennylenn

LadyXochi;13455839]Ik ook op die punten.
    - Ik ben nu met verlof en ik breng mijn zoon nog steeds 3 dagen per week naar het KDV (nu wel van 9.30-16.00 uur i.p.v. 7.45-17.45). En dat blijf ik doen tot het einde van het jaar, als mijn verlof er weer op zit. Oja, shit... nog even die wijziging doorgeven aan de belastingdienst!
    - Ik heb mijn zoontje met 10 weken al naar het KDV gebracht, voor 3 dagen in de week.
    - Ik ga ons nieuwe kindje (afhankelijk van wanneer hij geboren gaat worden) naar het KDV brengen voor 3 dagen in de week, als hij nog maar 15-17 weken oud is.
    - Toen onze zoon nog geen 1,5 was, maakte ik regelmatig een Olvarit potje voor hem klaar (helemaal als backup, als hij niet wilde eten wat ik vers gemaakt had).
    - Als ik moe ben/een kort lontje heb, dan snauw ik wel eens naar mijn zoontje als hij me irriteert (bijvoorbeeld 4x hetzelfde zegt, wat volgens mij alle kindjes van die leeftijd doen) (hier ook zo)
    - Als ik moe ben en mijn zoontje zeurt door, heb ik soms niet de energie om consequent te blijven en krijgt hij zijn zin (idem)
    - Ik zet soms uit gemakzucht een DVD van Bob de Bouwer op en ga zelf op de bank zitten. (yessss ik ben niet de enige)
    - Als ik thuis kom na mijn werk en ik moet koken, dan zet ik mijn zoon achter de computer, zet Skype aan, bel ik zijn vader en die mag hem dan vermaken tot het eten klaar is.
    Hoe doe jij dat? Die van ons gaat dan kletsen, onder de lakens kruipen, kietelen of springen, oftewel, er wordt dan niet meer geslapen!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Huh, waarom woon je hier dan? Er wonen hier sowieso namelijk overwegend nederlanders toch??

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Overwegend wel, maar ik zou het ook niet leuk vinden, als mijn zoontje alleen maar blanke kindjes kent. Gelukkig is dat hier niet het geval. Op het KDV zitten een paar Turkse kindjes en een donker kindje. Dan weet hij in elk geval, dat dat ook kan. En hier in de straat aan de overkant wonen een paar gekleurde kindjes. Helaas zijn die al weer wat ouder.

9. lennylenn

betreft autochtone en allochtone kindjes..ik ben zelf allochtoon (surinaams) en mijn man is nederlands dus tsjah ik heb er niet zoveel moeite mee. al helemaal niet op een kdv. de leidsters moeten wel goed nederlands kunnen spreken vind ik. maar of ze nou marokkaan, surinaams, antilliaans of wat dan ook zijn maakt mij niet uit. op de vorige kdv werkte er een marrokkaans meisje hoofddoek en altijd lange rokken enz nou het was echt een geweldige meid! mijn kinderen waren echt dol op haar terwijl zij op de andere groep zat.

als hij naar de basisschool gaat dan heb ik wel liever een " blankere" school (sorry voor mijn taalgebruik en sorry als ik iemand mee beledig) maar daar gaat onze voorkeur naar uit

10. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    TS; je slaat de spijker op zijn kop.
    Halve lounge staat vol met oordelen, opmerkingen en dingen 'die je niet moet doen'.

Heb de topics gevolgd, sporadisch gereageerd.
    En wat hield ik er aan over?
    Een rotgevoel! Maakt niet uit HOE je het doet... voor een ander doe je het namelijk NOOIT goed.

Ik irriteerde me er al even aan, de topics kwamen ineens als paddestoelen uit de grond.
    Oordeel dit, oordeel dat, discussie zus, discussie zo.
    Volgens de strekking van de topics ben ik een volledig ontaarde moeder en zou ik niet sporen of me kapot moeten schamen of zo. Wat een oordelen, allemaal!

11. lennylenn

ja klopt inderdaad maar who cares of je het in de ogen van een ander goed of fout doet..wat telt is dat je het voor je kinderen goed doet en dat jij achter hetgeen staat wat je doet. er zullen ook vast mensen zijn die dingen in onze opvoeding afkeuren maar daar lig ik niet wakker van, ik zie dat onze kinderen gelukkig zijn zich goed ontwikkelen en erg sociaal zijn nou dan zijn we iig goed opweg toch

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Heerlijk!! Wat een heerlijk topic!!
    Ik heb nog niet het geluk mama te zijn maar wij hebben al wel bepaalde ideeën over hoe we het zouden aanpakken.
    Erg fijn om te lezen dat er meer vrouwen heel bewust niet voor bv hebben gekozen en hun kindje ook naar de opvang/gashouder brengen zodat ze even tijd voor zichzelf hebben..

Erg fijn om te lezen allemaal!

13. lennylenn

hahaha goed om te horen en ik zou zeggen blijf het volgen:D

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja dus? Mijn kinderen komen uit een gemixt gezin (3 nationaliteiten), wonen in een multicultiwijk, een overwegend 'witte' school zou niet bij ons passen.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja echt van die verhalen van 'mama, en Y (broertje) heeft vandaag blauwe sokken aan!.. (3 sec even stil) 'oh en mama, ik heb echt hele lange benen'.. 'oh en mama..'

Ja mama en niks meer :D

16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.264
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    volgend weekend gaan mn kids twee nachten naar mn ouders en wij lekker een weekendje samen weg :) heeeerlijk!!

ok, stiekum mis ik ze wel giga!!

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja dus? Ze zijn hier geboren dus dan zijn het nederlanders toch? En die heb je nou eenmaal in alle kleuren, ook in het wit.

Hier helaas helemaal geen donkere kinderen. Maar ze komen vaak genoeg in brussel en in de randstad dus ze schrikken niet en zeggen geen rare dingen als ze donkere mensen zien, itt mijn buurmeisje ;)

Verder breng ik ze rustig naar de opvang als ik vrij ben, heerlijk :D En ik zit nu al 5 maanden in de ziektewet en gaan ze ook 1 dag in de week, ik lig dan eigenlijk de hele dag in mn bed en ik plan lekker ziekenhuisafspraken op die dag. Ze zouden best mee kunnen maar ik doe dat liever zonder kids :)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja maar juist daarom wil ik ze gewoon niet op een witte school, lijkt me ook vreselijk saai:p

19. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Haha leuk topic en herkenbaar.

Ik ben zelf nl maar mijn vriend komt uit
    Afrika, onze Kids zijn ook gemixt en ik vind
    het juist belangrijk dat ze niet alleen maar
    tussen de blanke mensen zitten, daarom vind ik
    het wel leuk dat er een aantal donkere kindjes
    In dezelfde klas zitten.

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113

Behalve het laatste zeg ik CHECK CHECK CHECK ... en ik schaam me geeeen minuut! Die uk van mij zit bijna iedere dag tussen 17 en 18 uur voor de televisie omdat we dan beide lam zijn van de dag en dat ik even rust wil en zonder mopperen het eten op tafel wil toveren.
    En het maakt me zo niet uit wat een ander er van vind. YEAHHHH

Deel Deze Pagina