taboe doorbreken

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hahaaa lucky you! ik ben er echt niet tevreden mee hoe ze er nu uitzien. geen strepen ofzo maar gewoon geen stevigheid en wat voller zou ze ook geen kwaad doen

2. lennylenn

stuur maar op ik betaal de verzendkosten wel:D

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij eten elke dag als toetje een waterijsje.
    Ik laat hem regelmatig buiten mijn blik spelen.
    Ik zit op papadag soms voor de deur in de auto te genieten van de rust (dat maakt me vooral een slechte echtgenote)
    Ik gebruik de sportschool ook als excuus voor tijd voor mezelf.
    Ik heb meerdere keren hem naar de opvang gebracht terwijl ik thuis was, het is namelijk toch al betaald.
    Ik laat hem alleen in bad (sinds een half jaar of zo). Ik ga roepen als ik niets meer hoor.
    We zijn al meerdere weekenden weg geweest zonder hem, ik wil namelijk ook wel eens alleen echtgenote zijn.
    Ik was blij dat ik weer mocht werken na mijn verlof en heb mijn schuldgevoel afgekocht met kolven.
    Ik heb mijn kind de fata morgana ingesleurd terwijl ik weet dat hij dat eng vindt. Volgend jaar was ik een achtbaan van plan.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou eerlijk? Ik vind een kind van 2-3 jaar oud alleen in bad laten zwaar onverantwoord!

5. Onje

Onje Niet meer actief

L zit vanaf 6 maanden alleen in zijn bad ring in bad, ik sta in de gang de was op te hangen/vouwen. Ik zie hem wel vanuit de gang.

6. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Die lees ik bij wel meer mensen. Ik snap dat mensen soms overdrijven en dat je snel een slechte moeder genoemd wordt.. dat mensen oordelen en dat er dan zo'n topic uit voort komt. Maar om dan maar trots te zijn op alles wat je doet...

Maar het ligt ook aan de context en die lees ik niet. Niks mis met pyamadag, maar ik ken mensen die elk weekend pyamadag houden terwijl de kinderen lekker naar buiten willen maar zij daar geen zin in hebben. Van die kindjes die in de zomer nog bleek zien, omdat ze nooit buiten komen.

Als je kind valt hoeft je echt niet compleet in paniek te reageren, maar erom lachen? Vind dat vrij afwijkend gedrag. Doet me meer denken aan iemand die zelf niet volwassen is.

En als ik lees: mijn kind krijgt een berg saus bij zijn eten, omdat hij anders niks wil... Tja...

Mijn vriend loopt tegen de 40 en heeft rare eetgewoontes. Hebben ze vroeger ook nooit wat mee gedaan thuis. En nu de kleine komt verwacht ik van hem dat hij zich daarin toch echt gaat aanpassen om het goede voorbeeld te geven.

Het kind van nu is wel de volwassenen van later.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja dat is toch heel wat anders? Je ziet hem toch? Als je een kind op die leeftijd alleen in bad zet en 'als je niks meer hoort begint te roepen' dan ben je wel heel dom bezig!

8. lennylenn

ik denk niet dat ze het bad tot de rand vol laat lopen..althans hier gaan de kids ook samen in bad ik maak er dan een kikkerbadje van zeg maar en mogen ze lekker badderen hoor. ik ben dan alvast de baddoekjes en kleertjes aan het klaarzetten en hoor ze lachen gieren en brullen.

9. lennylenn

betreft het proeven van alcohol..daar kan ik mezelf ook niet in vinden, hij/zij mag dan op zn kop gaan staan maar nee is in dit geval ook echt nee

10. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Het heeft toch een tijdje geduurt dat er mensen kwamen die dit (lees mij) kwamen bekritiseren!!
    Gelukkig maakt het mij niet zo veel uit dat jullie mij een onverantwoorde moeder vinden...
    Ik kan ook wel op noemen wat ik allemaal goed doe en welke regels en opvoedingsmethodes we thuis handhaven, maar daar gaat dit topic niet over...
    Beetje jammer vind ik dit, maar gelukkig zijn er dus ook nog perfecte moeders op de wereld zodat niet alle kinderen ettertjes worden!!!

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Grappig dat hier zoveel mensen reageren die nog geen kinderen hebben en nu al weten welke voeding ze willen geven.

Ik ben dan een ontaarde moeder in de zin van dat het huishouden me weinig interesseert, het moet wel schoon zijn maar echt niet netjes, en dat papa tegenwoordig naast zijn drukke werk vaker in de keuken staat dan ik (is een fase denk ik :D).

12. Onje

Onje Niet meer actief

Ook de stiefkindjes gaan hier vanaf die leeftijd alleen in bad en ook ik roep eerst als ik niks hoor. Bad zit niet tot de ran gevuld en et is een bad geen zwembad dus verzuipen is onmogelijk.
    Of er moeten kleine moordenaartjes in zitten en ze verzuipen elkaar maar nee dat verwacht ik niet ;)

13. Onje

Onje Niet meer actief

Dat je dom bezig bent vind ik een beetje raar om te zeggen als je er nooit bij bent geweest de kindjes niet kent en de situatie niet.

Ik zie L zeker als ik de was ophang maar als ik de opvouwen was moeten opbergen ben ik ook cker 10 sec weg. En als hij in bad zit en ik moet naar de wc dan pies ik echt mn broek niet vol maar ga ik naar de wc.
    Ik weet dat hij vast zit in zijn ring en dat er niets kan gebeuren.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

1 seconde is genoeg, zelfs een kleuter kan in een klein plasje water verdrinken. Dat weet iedereen toch?

15. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL

Tuurlijk kunnen ze in bad verzuipen, ookal zijn ze al een paar jaar. Maar dat terzijde....

Ik lees ook dingen in dit topic waar ik absoluut niet voor zou kiezen, maar vind het ook best flauw dat er juist in dit topic toch kritiek wordt geuit.... vind dat men daar ergens anders maar over moet praten als ze echt willen reageren...

16. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    #136 meissie1982, 3 sep 2012
    Laatst bewerkt: 3 sep 2012
    Dit vind ík dan een beetje jammer. Zolang je op een openbaar forum praat staat het vrij voor iedereen om te reageren. Daarbij zegt niemand dat anderen het perfect doen of dat je kind een ettertje gaat worden.

Maar er zijn natuurlijk altijd gradaties.

Bovendien heb je het over 'jou bekritiseren', maar het enige wat men bekritiseert is volgens mij ten alle tijden gedrag. Dat mensen dat naar zich toetrekken als persoon.. tja

@dramaqueentje
    Heb nergens gezien dat er mensen uitgesloten worden van deelname aan het topic.

Ik lees dit soort topics, omdat ik interesse heb in opvoedkundige onderwerpen, ook vanwege mijn werk (kinderopvang en basisschool). En ja, daardoor is wellicht je mening ook gevormt, óók als je zelf thuis niet volop in de kinderen zit, omdat je voor de helft andermans opvoeding overneemt (ook het onderwijs heeft onderhand meer met opvoeding te maken tegenwoordig dan met het bijbrengen van de vakken, helaas).

17. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk staat het je vrij deel te nemen. Maar ik vond dit juist zo'n leuk tegengeluid. Overigens houd ik me meestal buiten dit soort topics, lees ze wel, maar doe niet mee, want het wordt vaak zo'n welles-nietes verhaal. Ik lees hier dingen die niet mijn manier zou zijn, maar dat past wel heerlijk bij dit topic, toch?

Ik lees trouwens ook dingen die wel mijn manier zijn...pyamadag....heeeeeeeerlijk, haha!

18. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    oh, pyamadag! super ....
    oh, eens cornflakes eten ipv boterhammetjes ....

enne, ik HAAT borstvoeding ...haha, nooit meer van me leven!
    don't shoot me please

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh in bad gaan...de 2 meiden zitten geregeld samen in bad terwijl ik 101 andere dingen aan het doen ben. Overigens wel boven en met de badkamerdeur open.
    Zitten dan lekker te spelen met z'n 2en, daar hebben ze mama niet bij nodig.

Oh en nog slechter! Ik verheug me op morgenmiddag!
    PSZ is weer begonnen, jongste op bed en mama de opgenomen series kijken! Even 3 uurtjes mama-tijd!

Oh en de abbo's op de mama-bladen zijn opgezegd! Hallo Marie-Claire en Linda!

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik hoor het meteen als hij stil is, daar ben ik extreem alert op. Ik ben ook altijd op dezelfde verdieping. Daarnaast durft hij niet met zijn hoofd in het water. Hij doet dus alles om dat te vermijden. Ik weet dat kinderen in een emmer water kunnen verdrinken, maar ik weet ook dat ik binnen 5 seconden bij hem ben.
    Ik pak in de tussentijd zijn spullen, maak zijn bed enz. Hij is echt nooit lang alleen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dit te durven, hij is er ook gewoon het kind voor.

Waar ik trouwens echt trots op ben qua slechte moeder: hij slaapt al een week op een matrasje op de grond in zijn kamer. Hij wilde niet naar bed en toen ik voorstelde dat hij mocht logeren in zijn eigen kamer lag die meteen onder de dekens. Vond ik uitermate inventief van mezelf, alleen ligt hij nu dus ook regelmatig op de grond te maffen omdat hij van het te kleine matrasje afglijdt :)

Deel Deze Pagina