haar kinderEN? Dat vind ik helemaal bizar... als je je kind al vaker lastig dan leuk vindt dan neem je er toch niet nog 1 (of 2 of 3)?
Herkenbaar! Ik ben ook "bang" dat Mika klein geschapen is. Ik vergelijk ook heel vaak die van hem met van zijn broer, toen hij bijna 8 maanden was. In mijn beleving was hij toch echt groter toen. Je bent dus niet de enige hierin!
no dat heeft ze pas sinds de 2e. Maar zij zit wel nogal in de knoop moet i erbij zeggen, dus op het moment vindt ze niks leuk.
Ook dit is herkenbaar! Toen ik zwanger was van de 2e wilde ik zooooooooo graag een meisje! Toen we er met de 20 weken echo erachter kwamen dat het toch een jochie was (we wilden het eigenlijk niet weten, maar meneer lag met zijn benen wijd en toen zagen we het zelf) heb ik echt een paar weken nodig gehad om om te schakelen. Ook omdat ik zo stekr het gevoel had dat het een meisje was. Begrijp me niet verkeerd hoor, ben dolgelukkig met mijn 2 boys, en ik hou niet minder van Mika omdat het een jochie is. Maar die wens voor een meisje blijft wel...
Nee, is niet erg, is menselijk. Heb ik ook wel eens hier hoor. Als ik bijvoorbeeld voor de zoveelste keer naar boven geweest ben.
Oeh, ik hoop dat dat er wel vanaf slijt in de loop van de tijd (vooral voor hem, maar ook voor jezelf!). Ik vind het trouwens ook een enorme omschakeling, maar dat gevoel is hier wel na een week of 2 verdwenen, dat was vooral wennen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je dat de eerste maanden had, als hij een huilbaby was. Ik heb nogal makkelijk praten met een over het algemeen heel zonnige baby - als die een kwartier huilt dan moet ik al beginnen met tellen om geduld te creeeren in mijn hoofd
Oh hahahahaha Heel herkenbaar, vooral dat zielige gezichten! Renske kan sindskort heeeeeel mooi pruilen, echt met zo'n lip naar beneden, alles erop en eraan. Wij moeten dan onwijs lachen En dan doet ze ook echt Mehhh! meeeh! Schattag! ... dat van die piemel zou ik vast ook met een jochie hebben
Klinkt mij als depressief in de oren... (sorry offtopic, maar daar moest ik ook aan denken bij het berichtje dat deze discussie in gang heeft gezet).
Dat vind ik wel fijn om te horen haha. Ik had van een vriendin gehoord dat ze daar ook naar kijken op het kdv(die werkt daar) en dat ze dan zeggen van nou dan weten we wat papa in zijn broek heeft hangen. Dus dat zei ik tegen mijn man, en die ziet er nu helemaal tegenop om hem over een maand naar het kdv te laten gaan haha, zo schattig. Oh en nog 1; Als Boaz niet wilt slapen en we al 4 keer heen en weer gelopen zijn, zetten we de fohn aan, niet op zijn hoofd maar door het geluid valt hij in slaap. Lekker easy.
Zal het iets beter uitleggen zodat het minder schokkend overkomt en jullie het wellicht beter begrijpen Ik wilde ten eerste sowieso nooit kinderen en raakte toen toch onverwachts zwanger. Ik vond dat dat kleine wezentje recht had op een leven en daarbij wist ik voor mezelf dat ik het niet zou trekken om het weg te laten halen. Maar ik raakte precies zwanger op het moment dat ik net een leven van misbruik en geweld door 2 vorige relaties achter me had gelaten. dus ideale start was het niet en zat toendertijd goed in de knoop met mij zelf. Nu gaat het beter, maar de littekens blijven en heb nog een lange weg te gaan. Kyan is ziek geworden na de geboorte (B-streptococ infectie) en is maanden dus een huilbaby geweest.Ik ben depressief geworden toen (is nu weer zo goed als over) Daarbij is hij van kleins af aan een kindje wat altijd een heel sterk karaktertje heeft gehad en naarmate hij ouder word word dat natuurlijk steeds sterker. Dat mond uit in 50/70% van de dag en jengelen/drammen/huilen...Hij vind maar weinig leuk. Hij is alleen rustig en lief als het precies gaat zoals hij het wilt. Even voorafgaande in gedachten genomen. In feite zijn de momenten dat je met je kindje speelt en hij lacht, en de keren dat hij leuke lachwekkende capriolen uithaald toch minder vaak dan de momenten dat hij met eten klooit, hij huilt/dreint/hij een vieze broek heeft, hij alle laadjes openhaalt, hij juist op een rotdag extra kliert. Dus op die manier bedoelde ik het. Zeg maar , dat je meer bezig bent met de praktische kant van het hebben van het kind (verzorgen/eten geven/verschonen/achter hem aan rennen/corrigeren/ er snachts uit moeten) dan met de leuke kant van het hebben van een kind (spelen/lachen ed) Dus het is minder shokking dan jullie denken. En tuurlijk houd ik zielsveel van hem en moet niemand een vinger verkeerd naar hem wijzen en is hij mijn grote trots Maar echt puur genieten en leuk? Nee dat vind ik lang niet altijd!
laat je niet gek maken hoor door de reacties van anderen. ik denk dat jij zelf heel goed weet wanneer jouw "negatieve" gevoel van invloed is op je zoontje en of je er wel of niet iets aan zou moeten doen. Ik bedoel aan de hand van 1 zinnetje kunnen je nooit weten wat voor verhaal erachter zit en of het echt zo ernstig is zoals het misschien zou lijken. ipv dat er wordt gevraagd goh hoe bedoel je dat precies, komt er gelijk een veroordeling, jammer!
Ahoh, ik heb een brede rug Nee hoor ik snap de reacties wel want dat ene zinnetje kwam wel heel shokking over. Heb nu iets meer uitgelegd hoe ik het bedoelde en hoop dat men het nu anders interpreteerd. Ik doe alles eraan om mijn zoontje een goed leven te geven en altijd voor hem klaar te staan en hij komt niets te kort, zowel materialistisch als liefde. Kijk de standaard gutsie gutsie moeder ben ik niet, en ben ook geen moeder die de hele dag de kinders aan het vermaken is. Het kwam gewoon anders over dan ik dat bedoelde en dat is een beetje mijn eigen schuld door 1 heel direct zinnetje neer te zetten. Vandaar de uitleg.
Blijf dit een heerlijk topic vinden hihi. Herken zo veel.( Heb al gereageerd hihi) Dochter lief slaapt snachts door maar zou willen dat ze over dag ook eens een uur of drie lekker sliep.En haar even niet hoefde te zien haha. Die hazeslaapjes word er onderhand dood moe van haha.. Nu is ze weer wakker hoog uit half uur geslapen gek word je er van, Maar tik nog even door en voel me vooral niet schuldig. En ja heb er ook al eens terug de wagen bak in gelegd leek wel bijna gooien haha. Natuurlijk niet echt maar was wel wat harder dan normaal na dat ik er niet stil kreeg en een paar min de keuken in gerend voor een sigaret. Even stoom af blazen letterlijk en figuurlijk haha.
Ahaaaa!! Roken onder de afzuigkap...nog een taboe (ik rook wel eens op zolder, met de deur dicht en het raam open )
Ik werk 4 dagen in de week en ben 1 dag thuis bij Sam. Hij is nu 2 jaar en als hij 's middags slaapt gaat mama ook regelmatig nog even lekker slapen!
Die had ik eerder moeten lezen whahaha! Ik zit altijd zo moeilijk te doen..(haartjes vol met...) Met n drieling word je vanzelf creatief hihi..
Ik heb een man met veel gezond boerenverstand. Die vroeg zich af waarom ik zo moeilijk deed met die poeprompetjes. Het is toch vanzelfsprekend dat die omlaag uitgetrokken moeten worden? 8) (ik was er zelf ook nooit op gekomen hoor, maar gaat echt 10x makkelijker!)
Hahaha, dan ben ik niet de enige!! Die van ons heeft zo'n ienieminie piemeltje! Maarja, ik weet niet waar ik kan vergelijken. Wel eens gedacht om het op het CB te vragen, maar ik durf niet goed En soms, als hij ligt te huilen, kijk ik eerst gtst af, en baal ik ook echt dat hij me stoort tijdens mijn half uurtje onzinnige ontspanning
whahaha wat een goeie tip! Ik doe het ook nog steeds over zijn hoofdje. nu dus niet meer Wat een geweldig topic is dit zeg! Echt geruststellend dat er meerdere moeders zijn die niet helemaal perfect zijn! mijn dingetjes - Ons mannetje slaapt al door vanaf 1 maand. Tenminste.. dat vertel ik iedereen Eigenlijk slaapt hij tot half 3 'snachts, dan word hij brullend wakker, ik vet moe en gefrustreerd dus haal ik hem er maar uit.. leg hem naast me neer en meneer slaapt heerlijk verder to 8 uur Heb gewoon geen zin om midden in de nacht naast zijn bedje te staan martelen. Soms doe ik dat wel 1 keer, maar meestal direct bij mij in bed. - Bij mij in bed ja, want 9 van de 10 keer slaapt mn kerel in het andere bed omdat hij zo vreselijk snurkt Wat een topseksleven hebben wij8) - Ik heb mn kereltje ongeveer de hele dag op schoot en als hij huilt in de box haal ik hem er meestal direct weer uit omdat ik niet tegen huilen kan - Bij ons zit de was ook in manden in plaats van in de kast - Ik kook gemiddeld maar 2x per week, ik ben immers zooo druk - Elke dag in bad red ik ook niet hoor, meestal om de dag maar als ik daar geen zin in heb werkt een zwitsal washandje ook prima Er zijn er vast nog meer, maar dit is het even voor nu xxx