Hmmm, moeilijk om mijn gevoel op te schrijven zonder gelijk heel negatief over te komen... But, here goes: Ik begrijp dat het natuurlijk fijn is als je je zwakheden kan vergelijken met een ander. Vaak ook erg grappig. Maar ik moet zeggen dat ik sommige uitspraken echt shocking vind. Ik vind een paar 'onthullingen' weinig sympathiek overkomen en ben bang dat dit juist aanzet tot "slecht" gedrag. Ik bedoel, dat het een keertje voorkomt, ala, maar door dit 'feest van herkenning-topic' lijken sommige dingen de normaalste zaak van de wereld te worden die dat eigenlijk niet horen te zijn...(if you get my drift)
I get your drift en heb ook bij sommige opmerkingen sterk mijn bedenkingen maar goeie kans dat jij en ik juiste anderen bedoelen
Ach, van sommige reacties krab ik ook eens achter mijn oor, maar dan bedenk ik me dat ik ook lang niet altijd aan de verwachtingen van een perfecte moeder voldoe! Ik denk niemand trouwens. Ik kan ook wel eens wensen dat ik even terug in de tijd kon, naar het kinderloze tijdperk! Maar als ik dan die oogjes weer zie en die grote lach op haar gezicht........dan ben ik dankbaar dat ik zo'n vervelend, huilerig, schreeuwerig mormel om me heen heb! Wat een rijkdom, om zo'n prachtig kindje te hebben! En gelukkig wordt het steeds leuker! En de leuke en fijne dingen overheersen nog steeds de minder leuke dingen! Zou er toch niet aan moeten denken om dit te moeten missen!!!!!
Ik heb jouw bericht gisteren al gelezen en moet zeggen dat het in mijn maag blijft hangen.Ik kan niet begrijpen dat je dit 'lachend' kunt neertypen.Verder sluit ik mij bij Bellabella aan betreft dit hele topic.
Zal even terug reageren. Op het moment dat ik hier wat tikte begon ze idd weer te huilen meer brabbelen en van ik ben wakker wil er uit. deze was meer bedoeld van tik even door maar voel me voor al niet schuldig, Je denkt toch zeker niet dat ze langer dan vijf min heeft moeten wachten??. Als het een overstuur huiltje of wat dan ook was geweest had ik heb bericht niet eens verder getikt. In plaats van deze had ik achter af misschien beter deze kunnen gebruiken. Maar oordeel niet over iemand die iets tikt. Deze topic was bedoeld voor onze min puntjes als moeder toch niet om te oordelen. En lees mijn banner maar dit is niet mijn eerste kindje. En heb al een gezonde knul van 9 dus praat me voor al geen schult gevoel aan. Van het gevoel van een heerlijke topic om onze min punten te lezen, krijg ik gelijk een vreemde smaak. Zo durf je niks meer neer te zetten bah. Als spijt dat ik het neer gezet heb.
T ging me niet enkel daarom hoor en ik praat je geen schuldgevoel aan, als jij al een schuldgevoel hebt dan weet je dat het blijkbaar niet zo'n normaal bericht was.Je hebt het allemaal echt neergeschreven alsof het grappig is en niet erg maar je gooide zowat je baby in de wagenbak maar o nee niet gooien maar toch wel wat harder als normaal.Je zou haar ook even niet willen zien overdag en zou graag willen dat ze overdag ook 3 uur zou slapen.En dan overal die hihi en haha achter doet t 'm niet echt hoor.Wat jullie taboe vinden blijkt bij deze dus geen taboe, taboe is tegenwoordig dat je al dit soort dingen dus niet hebt/voelt/ervaard!
O ja en nog dit neem voor al niet letterlijk dat ik vertelde dat ik er in de wagen bak gooiden want dat was niet zo. Ben wel naar de keuken gelopen of even stoom af te blazen en daar is totaal niks mis mee. En mijn kinderen zijn me als. Maar ik heb ook me gebreken zo als elke moeder. En ik doe vast en zeker ook een hoop goed.
Je hebt zelf geen kinderen zeker mens neem niet alles zo letterlijk. Met een paar uur niet zin is niks mis mee komt zij tot rust en moeders ook En het haha en hihi doe ik vaak standaard dus klets niet.
Ik zeg nergens dat je iets verkeerds doet maar was echt geschrokken van jouw bericht, op de manier hoe je het hebt geschreven.Ongetwijfeld ben je een hele goede moeder en houd je veel van je kinderen!
Nou heb hier wel schokkende berichten gelezen. En weet als je moeder bent je je al vaak schuldig voel doe ik het wel goed, kan het niet anders dat is en blijft tot ze het huis uit zijn of tot je er zelf niet bent. Want moeder ben je niet 18 jaar maar de rest voor je leven. En ben al een paar jaar verder. Heb al een zoon van negen dus weet waar ik overpraat en wat je te wachten staat. Het leven als moeder is niet altijd zo makkelijk als word voor geschoteld maar. Wel het mooiste beroep wat er is...
Wat jammer dat er nou toch nog zo'n discussie komt! Ik begrijp het heel goed dat er mogelijkheid is tot aanzet van slecht gedrag, maar ik denk dat het voor de meeste moeders meer een uiting is van..."he he, eindelijk hoef ik niet meer voor te doen als de perfecte moeder." De één is alleen wat beter met het uiten op "papier" dan de ander... Maar ook bij pnirmal heb ik absoluut niet het idee dat ze nou iets dramatisch gedaan heeft hoor. Ik kan me zo goed indenken dat je op gegeven moment wel eens stapel van wordt als je kind weer eens loopt te huilen. Het kind loopt er echt geen trauma van op als je hem/ haar een klein tijdje laat huilen. Natuurlijk wordt het anders als het kind op andere momenten ook geenliefde krijgt, maar deze indruk heb ik echt niet van Pnirmal hoor! Zoals ze zelf al zei, was ze gewoon even haar frustraties aan het uiten die ze op dat moment had. moet kunnen in mijn ogen. (BTW. Ik heb wel veel ergere dingen gelezen hier op fit topic!!) liefs Susy
He meiden!!! We zouden hier niet (ver)oordelen!!! Dat is juist wat ik zo fijn vind aan dit topic: dat je heerlijk, soms lekker ongenuanceerd kan zeggen wat je, in jouw ogen, een mama met een gebruiksaanwijzing of minpuntjes maakt! LET WEL: in je eigen ogen, en heerlijk ongenuanceerd! Ik heb ergens geschreven dat ik huilend aan de timmerman heb gevraagd of hij mijn kind wilde hebben. Je denkt toch niet dat ik Thije, toen 6 weken oud, echt had meegegeven....en als iemand schrijft dat ze haar kind te hard in de wagen heeft "gegooid", komt daar echt geen gooi-en smijtwerk aan te pas hoor (tenminste, daar ga ik maar even van uit) Ik persoonlijk snap niet dat iemand nog rookt, terwijl er kinderen zijn, ook niet onder de afzuigkap. Maar dat moet iedereen lekker zelf weten, en als het helpt te kalmeren....Overigens rookt mijn lief ook (stoppen lukt niet zo goed....). Ik denk dat we veel wat we hebben opgeschreven, ook met een knipoog moeten zien. Wellliswaar als iets wat echt is, maar we mogen onszelf toch ook weleens op de hak nemen....
Hier sluit ik me 100% bij aan! Het is ooh zo makkelijk om de minpunten van iemand anders op te blazen, want dan voel je jezelf een nog betere moeder door.. Maar niemand die op deze forum komt kletsen is een slechte moeder, want als je je kinderen geen moer interresseren ga je ook geen adviezen en tipc zoeken om ze een zo goed mogelijke start te geven! Dat moeten we allemaal niet vergeten! En ieder van ons heeft een mening over wat goed of slecht is... en zolang dat binnen de normale grenzen blijft zijn we allemaal gerechtigd om de keuzes te maken die wij voor onze kinderen als beste achten. En daarbij hoort nou eenmaal af en toe je geduld verliezen. En dan ben ik blijer te horen dat de moeder dan even een sigaret gaat roken want er zijn veel ergere dingen die moeders doen als ze hun geduld verliezen. We horen ze elke dag op het nieuws..
Haha ik zie het al voor me...gooi en smijtwerk. Ach het is net zoiets als wat ik wel eens tegen me man zeg als dinand zijn dag niet heeft en alleen maar ligt te blehren. Dan vraagt hij hoe het is gegaan vandaag, en dan begin ik al "Ohhh ik dacht dat ik gek werd, hem hem zijn bed in geschopt". Zie het al voor me, dat ik dinand een schop onder zijn poezelige billetjes van 11 weken oud geef. Haha, we moeten ook alles niet zo letterlijk nemen.
IK doelde persoonlijk niet perse op Pnirmal (al begrijp ik wel dat miss mom daar haar vraagtekens bij zette). En ik begrijp heus dat je niet alles letterlijk moet nemen, als in bed "schoppen". Maar er zijn andere dingen gezegd die je niet anders op kan vatten dan hoe het er staat. Nogmaals, ik vind sommige dingen echt niet normaal en ik hoop ook niet dat dat als normaal beschouwd gaat worden door dit topic. Niemand is perfect, maar er naar streven zou wel een stap in de goede richting zijn
Bijzonder dat dit als kinderachtig ervaren wordt?? Ik spreek mijn bezorgdheid alleen maar uit. Daarbij: wie heeft met wie afgesproken in dit topic niet te (ver)oordelen?