taboe doorbrekend!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce1838, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik baal er toch al zo van, als Thije ozo gezellig is bij haar (volgens haar huilt-ie echt nooit....;)), en bij mij is hij de vorige dag lekker aan het jengelen geweest.

Dan zegt zo zo triomfantelijk: "oh nee hoor, was weer een heerlijk uitbundig lachend jongetje..."
    Zou niet willen dat ze ook nog zo kan zeggen "oh, kreeg van iedereen in de winkel te horen dat Thije er zo ontzettend leuk uitzag vandaag....." .

Grrrrr, nee, dat gun ik haar niet......:D (en ik heb echt een lieverd van een schoonmama hoor! Zeker niet van die hororverhalen die ik wel eens lees!)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Haha duveltje, ik kan me dat wel een beetje voorstellen hoor.

Maar denk je niet dat hij bij jou soms wel huilt en bij haar niet omdat zij hem waarschijnlijk super verwend? En jij hem wel grenzen legt?

Maw, jij hem opvoed en zij hem verziekt :p:D (wat natuurlijk best moet kunnen af en toe).

3. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nou en vergeet niet dat oma's een heeeeele roze bril op hebben. ;) Als hij daar huilt (die ene dag in de week) is dat voor haar een stuk minder vervelend dan al die dagen bij jou. Het maakt op haar dus geen indruk, en ze is het dus als je hem komt halen alweer vergeten.

Bovendien best kans dat ze jou graag wil laten geloven dat hij het bij haar enorm naar z'n zin heeft en daarom niet hoeft te huilen, en dat zij bovendien heeeeel goed met kindjes is. Ok, ik overdrijf het waarschijnlijk behoorlijk, maar je begrijpt wel waar ik heen wil denk ik. Neem het met een korrel zout als zij zegt dat hij bij haar nooit huilt, dat is wat ik eigenlijk bedoel. ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het volgens mij ook ergens geroepen in dit topic, maar mijn kids zijn echte engeltjes als mijn schoonmoeder komt oppassen. Eten en drinken alles op, slapen als roosjes urenlang, en huilen of jengelen nooit. Iig dit vertelt ze me. En ik zie gelukkige kinderen als ik thuis kom, dus geloof ik haar voor het gemak. Ik weet wel dat het echt niet rooskleurig is, maar ik zou me wel minder gemakkelijk op mijn werk voelen als zij me zou bellen met verhalen dat ze huilen, niet willen eten enz.
    Dus ik ben mijn schoonmoeder wel dankbaar voor die rooskleurige verhalen ;)

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16

Nou nee, ik denk niet dat zij hem super verwent. we hebben daar heel duidelijke afspraken overgemaakt, en ze respecteert absoluut onze manier van opvoeden! Gelukkig!! Ze zal echt wel iets makkelijker zijn hoor, maar dat geeft zeker niks. Ze is ook bij ons in huis waardoor ze alle tijd heeft voor Thije, in de zin dat er geen klusjes als huishouden, was, boodschappen etc. voor haar zijn (wil ze niet en hoeft ze niet). Ik moet dat natuurlijk allemaal wel, dus moet Thije af en toe wachten. Dat levert voor mij af en toe een jengelend jongetje op ;)

6. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Dat denk ik inderdaad ook: dat schoonmamalief, de boel lichtelijk rooskleuriger voorspiegelt dan de werkelijkheid is! Ik denk eerlijk gezegd dat ik dat zelf ook zou doen hoor...:).
    En is inderdaad waar: beter dat dan dat ze me op mijn werk moet "storen" over een overstuur kind!
    Maar toch, verdenk ik haar ervan, er een beetje van te genieten dat hij bij haar "niet" huilt, en bij mij wel....Nou, ik laat haar maar lekker in die waan...:p

7. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    precies!! denk ik ook. Nou ja, daar is ze natuurlijk ook zijn oma voor!

8. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ohja, ik heb er nog een paar!

- Ik vind andere kinderen niet zoveel aan. Dat gekrijs en gemiep. Zo lang ik het nog niet zelf gebaard heb, hoef ik het niet leuk te vinden.
    - Andere baby's vind ik echt afgrijselijk lelijk vaak. Vooral als ze net alle minder mooie kenmerken van zijn/haar ouders heeft geërfd. Stiekem vind ik mijn kind het mooiste.
    - Ik geef vaker potjes dan vers. De helft van de tijd wilt ze het niet als ik het zelf heb klaar gemaakt. Zonde van m'n tijd :).
    - Ik ben een 'luie' moeder, volgens de bladen. Ik laat Fenna de wereld zelf ontdekken, terwijl ik oplet. Ik weiger(de) pertinent moeite te doen om haar te laten kruipen, rollen of zitten. En nu doet ze alles zelf, en goed ook nog!
    - Ik heb een aantal keer advies gegeven aan wat oudere vrouwen m.b.t. kleine dingen. Ze zijn minstens 2 keer zo oud als ik (45 jaar is hier eerder regel dan uitzondering), en weigeren wat van mij aan te nemen. Nu vertik het te doen. Zoek het maar uit.
    - Ik hoor vaak (oudere) moeders klagen, over hoe zwaar het wel niet is. Dan heb ik altijd de neiging om te schreeuwen; Mens, stel je niet aan, ik volg verdomme een HBO-studie, voed een kind alleen op, run een huishouden, sport en zelfs ik heb verdorie nog tijd voor mezelf.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn moeder past 16 uur ind e week op als ik werk, maar ik vind het nou juist heerlijk asl ze verteld dat hij zo lief geweest is! Ik voel me schuldig als ze vertelt dat hij bijv. niet wilde slapen, jengelde of niet wilde eten o.i.d.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zo ervaar ik dat ook... ik ben juist blij als ik hoor dat de dag soepel is verlopen.

Wat ik dan weer irritant vind, is dat mijn zoon volgens haar ALLES van haar en opa heeft geleerd. Kan hij meedoen met klap eens in je handjes? Dat heeft hij van oma geleerd! Gaat hij voor het eerst staan? Dat hebben zij gestimuleerd! Zegt hij een nieuw woord? Dat komt door opa!
    Kortom: alle nieuwe dingen die hij doet, leert hij op die ene dag in de week dat hij bij oma is ;)

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hahah dat is idd irritant.. Maar ook herkenbaar!

12. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Zo he...als ik dit allemaal zo lees, val ik nog wel mee eigenlijk.
    Zo krijgen ze elke dag schone kleren aan, gaan ze of in bad of onder de douche. Ook kook ik elke dag. Strijken doe ik om de 3 dagen anders liggen er stapels te wachten op mij. Voor de rest is het hard werken met 3 kinderen van 6 en 3 jaar en een van 4 maanden. Daarnaast werk ik nog 3 dagen dus al met al....is het af en toe een gekkenhuis hier :D .
    Minpuntje is dat ik niet zoveel geduld heb maar daar werk ik aan.

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Oooh wat een heeerlijk topic dit:D

Ik:

* Heb een gloeiende hekel aan de badkamer schoonmaken, dat doe ik dan ook alleen als ik zie dat t echt nodig is:)
    * Zo ook de keukenkastjes, vreselijk..:D
    * Strijken alleen als de strijkmand vol zit
    * Moet al meer dan 2 weken de knoopjes aan het overhemd van vriendlief zetten, het overhemd verhuisd elke keer weer van beneden naar boven en andersom8)

Ik kan zo nog wel even doorgaan... Zorg wel altijd dat ik het beneden netjes heb, mijn kind krijgt elke dag schone kleren aan en wordt elke dag lekker gewassen. Denk dat ik haar nu even belangrijker vind dan t huishouden:)

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Oww ja! Die potjes zijn zoooo makkelijk:D

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @schoonmoeder, hier ook zo. ze is daar zooooooo lief. geloof ik niet altijd.
    als schoonmoeder haar verschoont blijft ze altijd (ja echt altijd) heel braaf liggen. (bij mij niet, is normaal voor deze leeftijd)
    daar eet ze altijd zooooo goed. vorige keer pakte ze zelf oma haar handen en kuste ze na het eten omdat ze het zo lekker vond (hier moest ik zelf ook hard om lachen) thuis eet ze niet altijd even goed. daar maak ik me niet zo druk om. bij mijn zus eet ze ook vaak erg goed, al vanaf het begin daar gaat bijna alles op:D (en dat is wel waar, dat heb ik dan weer zelf gezien;))
    en ze krijgt bij oma af en toe wel meer haar zin (hier thuis soms ook, ligt eraan voor wat) en door opa wordt ze stierlijk verwend, dat is op zich niet erg, maar opa doet ook altijd erg overdreven en laat haar dingen doen die gewoon gevaarlijk of achterlijk zijn. (met name cola drinken kan ik me boos om maken, maar dat helpt niet, want dat vind hij alleen maar leuk en doet het nog meer)

en pronken met kleren doet mijn schoonmoeder wel, maar ook grotendeels omdat ze vaak kleren krijgt. (die ik gelukkig wel grotendeels zelf kan uitkiezen;))
    ik doe haar meestal naar schoonmoeder de leuke kleren aan en als ze naar mijn zus of moeder gaat kleren die vies mogen worden (of makkelijker schoon te krijgen zijn) omdat ze daar veel meer 'mag' qua buiten spelen enzo (en zich vies maken)
    schoonmoeder loopt ook altijd met een zakdoek achter haar aan, want ze mag niet vies worden:D

16. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Herkenbaar!! :D
    Zo zingt Mischa al weken "hi hi hi ha ha ha" (stond er bij en ik keek er naar, maar dat kan hij nog niet ;)). Blijkt dat alle 3 de opa's en oma's dat met hem zingen. En hij heeft het van allemaal geleerd, hahaha!

17. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    #277 Sidei, 26 apr 2010
    Laatst bewerkt: 26 apr 2010
    Nou, ik heb ook wat om te biechten:

*Soms wil ik liever achter de computer zitten, dan met mijn meisje spelen. Maar als ze intussen met haar speeltjes of een boekje naar me toe komt, krijgt ze 100% aandacht van mij.
    *Ik kook om de dag voor twee dagen voor haar.
    *Ze gaat ong. 2-3 k/w in bad. Maar dat bewust ivm droog huidje. Wel iedere avond gezichtje, handjes, voetjes wassen en 's ochtends handjes en gezichtje. Overdag meerderen malen handjes en billen (elke keer bij het luier vershonen) wassen.
    *Tandjes poetsen doe ik bijna nooit bij haar, want ze zet het altijd op het krijsen als ik het probeer te doen. Ze wil het zelf doen (tandpasta van de tandeborstel afzuigen;))
    *Ik ga elke dag naar buiten met haar, maar mijn vriendinnen doen het 2 of zelfs 3 keer per dag. Nou, dat vind ik een beetje teveel van het gedoe. (moet erbij zeggen, dat we wonen in een flatgebouw, dus eigen tuin hebben we niet)
    *Ze kan nog steeds niet uit een beker drinken. Uit een fles overigens ook niet, want die heeft ze nooit gekregen (krijgt nog steeds BV).
    *Ze slaapt nog steeds met een fopspeen want dat vind ik makkelijker dan al dat gekrijs en gebrul voor het slapen gaan als ik haar zonder fopspeen in het bedje leg.
    *Het komt best vaak voor dat ze 's nachts bij mij in bed slaapt.
    *Huishouden is iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb en dat is vaak te merken:)
    *Ik doe de was regelmatig en strijken doe ik nooit. Nou ja, bijna nooit. Kleding van mijn dochtertje strijk ik als het echt echt echt nodig is:D

Dat was het dan (voor deze keer:D)

O ja, toch nog niet alles: stem verheffen doe ik ook (helaas):)

ps Het spijt me voor alle spelfouten (heb maar 6 jaar in Nederland gewoond en woon daar al 2 jaar niet meer, dus heb bijna alles verleerd:))

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb nog een toevoeging van wat ik irritent vind...

Vanavond had ik lekker voor haar gekookt, moeite gedaan om zelfs bospeentjes voor madame schoon te schrappen ipv de makkelijke kant-en-klaar worteltjes. Lekker aardappeltje erbij, stukje vis! Wat een goede moeder, dacht ik nog tevreden over mezelf.

Ze moest het niet. Met hangen en wurgen een half bordje leeggekregen. Grrrr, en die Olvarit lepelt ze zo weg! :x

PS Sidei, welke spelfouten?? ;)

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @sidei, ik was ook spelfouten aan het zoeken, maar kan er zo vlug geen vinden;):D

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik zag in de gauwigheid in elk geval 'tandeborstel' in plaats van 'tandeNborstel' bij sidei, maar petje af voor iemand die 6 jaar in Nederland heeft gewoond en dan zo'n berichtje schrijft hoor!
    Over strijken.. Mijn dochter draagt gewoon alleen kleding die niet gestreken hoeft te worden :D

Deel Deze Pagina