* Ik geef madam nog steeds een flesje drinken, ook al kan ze dat makkelijk zelf, maar ik vind dat zo lekker "samen op de bank" moment. Ook kan ze uit een beker drinken maar dat wordt een kliederboel en daar heb ik geen zin in. * Ze draagt meestal 2 dagen dezelfde kleding (mits ze heel smerig zijn) * Wij spelen niet veel samen, ze wil veel zelf uitzoeken, leren en spelen. Alleen zit ze nu in de losloopfase en heeft ze mijn hand toch wel nodig (en ze komt wel naar mij hand toe ipv ik naar haar toe) * Ze krijgt niet alle dagen fruit, want vaak heeft ze genoeg aan ontbijt, middageten en avondeten, en wil ze geen tussendoortjes. Ik dwing haar ook niet om fruit te eten. * Ik strijk werkelijk nooit, dat is iets waar ik een hekel aan heb. Verder zou ik het zo niet kunnen verzinnen.
bijna alles wat er al is geschreven komt ook op mij neer nog 1 ding aan toe te voegen - toen leana een paar weken oud was en in een keer dagen lang achter elkaar huilden heb ik tegen me vriend gezegd dat ik haar wou weggeven
Ik heb na wekenlang gejank gezegd 'hou nu alsjeblieft een keer je k#tkop dicht, haar in haar wagen huilend in de voorkamer gelaten, deur dicht gedaan en naar boven gelopen. Ik kon er niet meer tegen! Achteraf voelde ik me erg schuldig hoor, later bleek ze reflux te hebben en daardoor constant te huilen. Nou ja, als je oververmoeid bent, reageer je niet altijd als een voorbeeldige moeder, ik tenminste niet.
*ik bedenk me ineens dat mn zoontje al in geen tijden fruit heeft gehad... voel me nu wel heeeel erg slecht maar hij eet geen potjes en echt fruit spuugt ie weer uit. dus hij krijgt al een paar weken vla en yoghurt en als tussendoortjes meestal soepstengel of koekje *ik vergeet wel eens mijn zoontje zn tanden te poetsen, het begint zo erg te worden dat ik er een briefje voor op de koelkast heb gehangen. anders poets ik alleen als ie in bad gaat *ik doe mijn zoontje meestal maar 2x per week in bad, heel soms als ie echt vies is 3 x.. *ik doe soms tegenover vriendlief alsof ik de hele dag heb lopen poetsen terwijl ik misschien 10 min. huiswerk heb gedaan en voor de rest internetten (als zoontje op bed ligt) *als mijn zoontje huilt ga ik er nooit direct heen, mijn vriend springt altijd meteen op maar meestal laat ik hem wel 5 min. brullen in de hoop dat ie weer in slaap valt
De was is hier ook een GROOT probleem, Heb dus ook een wasgoed kamer waar de schone was op een grote hoop ligt, als ik wat nodig heb zoek ik het er tussen uit. En elke dag wil ik er aan beginnen maar kom er maar niet aan toe. De wasmand ligt vol met nog een berg ernaast. En de machine zit vol met een schone was die ik gisteren al op moest hangen. Als ik nu in mijn kamer kijk is er een bom ontploft en ligt er een stoflaag op mijn kast. Verder vindt ik het heerlijk als ze logeren gaat, eindelijk tijd voor mezelf, ik mis haar dan ook niet. Maar ben wel weer blij als ze thuis komt. Ben ook altijd blij als het savonds 7 uur is dat ze naar bedje kan. Verder vindt ik het leuk om met haar naar de mac Donald te gaan en lekker een happy meal met haar te eten en zij vindt het ook geweldig om naar toe te gaan, doen we ook wel 1x per week. Snoepje krijgt ze ook al chipjes of chocolade, gisteren heeft ze een donut op gesmikkeld.
- ik geef mn zoontje potjes groente en fruit omdat ik het makkelijk vind - ik vind zn middagslaapje heerlijk - ik doe soms echt weinig in het huishouden omdat ik laptoppen leuker vind soms krijg ik dan savonds pas een schoonmaakkick - hier ook niet elke dag in bad altijd om de dag..
hahaha oh zo herkenbaar dit! Ik doe ook wel eens dat ik de hele dag zo druk bezig ben geweest met het huishouden als mijn man thuis komt terwijl ik eigenlijk niet veel gedaan heb De kindjes doe ik ook wel eens lekker vroeg naar bed...heerlijk zo een avondje..
mijn probleem ik ben een grote controlfreak en ongeduldig te ondernemend en mezelf altijd voorbij ren en de kleine is ook heel ongeduldig en dan ben ik godzijdank blij als manlief thuis komt letterlijk de rust zelf
Oooh ik bedacht er nog eentje en die is wel heel erg * Mijn prinsesje was een huilbaby en ik heb haar wel eens met wiegje en al in de bijkeuken gezet met alle deuren dicht omdat ik het geschreeuw gewoon niet meer aan kon horen. Natuurlijk wel eerst gekeken of ze geen honger had, en schone broek en zo, maar daarna.....
Wat een geweldig topic! Grote dank aan de TS en iedereen die al 'gedoneerd' heeft!! * veel dingen zijn herkenbaar! * ik baal dat mijn zoontje geen potjes eet en ga dit met de jonge dame die onderweg is proberen echt anders te doen (gemak!!!) * zoontje gaat 2 -3 in de week onder de douche of in bad... meer niet.. teveel werk * zoontje kan allang uit een bekertje drinken maar ik heb geen zin om er de hele tijd op de letten e.d. en dus krijg hij tuit- en rietjesbekers * ik heb in de afgelopen anderhalf jaar mijn zoontje één keer een zetje gegeven (toen hij mijn volle glas een zetje had gegeven). Hij viel om en moest huilen. Ik heb twee keer heel hard tegen hem geschreeuwd... zo hard dat hij nog harder terug moest huilen.. arm kind * als zoontje huilt in de nacht, laten we hem eigenlijk altijd 5 minuten uttelen (behalve als hij schreeuwt). Hij valt eigenlijk altijd zelf weer in slaap * zoontje heeft nog altijd een speen in bed hoewel ik deze allang had willen afschaffen! * ik ben soms jaloers op opa omdat hij zo populair is... pfff...
Ok, daar komt ie dan.......*zucht* -Ik kan mijn dochterje af en toe eens (licht) uitschelden. Niet omdat ik het meen, maar puur omdat ik zo mijn frustraties beter af kan en ik toch wel weet dat ze er niks van verstaat! -Ik heb heel weinig geduld en kan het ook af en toe echt niet opbrengen om meer geduld te krijgen! -Ik baal er soms als een stekker van als Kyra bij andere mensen wel urenlang kan spelen zonder ook maar 1x te jammeren! Om je dan vervolgens te irriteren aan 30x de zelfde opmerking dat ze zo lief is ed. (moet je bij mij thuis eens komen) En dan verder de huishoudelijke perikelen: -Ik heb al een paar weken niet gedweild. (ik stofzuig wel iedere dag) -Mijn eigen dekbed MOET van mij minimaal 1x per week verschoond worden, maar die van Kyra schiet er eigenlijk altijd bij in! -Ik geef de hond een schop onder haar kont als ik al voor de 5de keer over haar heen struikel. (terwijl ik zelf niet oplet) En ik laat het hier maar bij, zodat ik niet helemaal als een slechte moeder over kom (valt er nog wat te redden???) Gelukkig zijn er meer positieve dingen aan mij, dan negatieve dingen!
Owh .. nog eentje.. Ik bidt elke dag weer op geen grote brulpartij..! Waarom ... ? Omdat ik niet wil dat de buren er last van hebben .. Sja..
O ja, dit was ik nog vergeten: * ik ben soms stikjaloers dat mijn kinderen bij mijn schoonmoeder echt voorbeeldig zijn, nooit jengelen, netjes doorslapen en altijd al hun eten op hebben. Bij mij tonen ze eigen willetje, maar bij haar zijn het echte lammetjes. Volgens haar is dat juist een teken dat de kids een goede band met me hebben omdat ze dan 'zichzelf' durven te zijn... maar toch
- ik ben te ongeduldig en reageer dat soms af op de kinderen - ik vind het echt genieten als ik ze allebei in bed heb en lekker even tijd voor mezelf heb - soms laat ik ze best wel lang zelf spelen (of zich vervelen) terwijl ik m'n mail zit te checken of een boekje zit te lezen - ik ben niet altijd even consequent, de ene keer mag iets wel, de andere keer niet. Ik word ook soms veel sneller boos om iets dan een andere keer. Heb je vooral je zelf mee, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Nou, nog maar even verder denken
oh ook wel heel erg, net lag mn zoontje even te slapen en had ik alvast wat groente op het vuur gezet voor zn eten van vanavond en doordat ik zt te zp-en was ik het helemaal vergeten en waren de doperwtjes helemaal drooggekookt en moest ik ze weggooien ~(had ze 40 minuten op laten staan, terwijl ik dit topic zat te lezen en te reageren oh oh oh )
Wat een leuk topic... zo herkenbaar ook - Ben zo'n perfectionist dat ik altijd denk dat ik het beste weet wat goed is voor mijn meisje... vind het heel moeilijk als andere mensen haar op schoot willen hebben... heb altijd de neiging om er dan vlakbij te gaan zitten en haar z.s.m. weer over te pakken... (Erg hè ) - Heb een hekel aan strijken en soms draagt mijn dochter wel eens een erg verkreukeld blousje... maarja ze verkreukeld ze zelf sowieso na een uurtje of wat (zeg ik dan maar tegen mezelf)... - Geef mijn dochtertje nog steeds doordeweeks gewoon potjes bij het avondeten, omdat ik dat gedoe met stukjes en vieze gezichten en uitspugen van eten zo lastig vind... - We slapen ook wel 3 weken onder hetzelfde laken... (die komt telkens terug )... - Koop wel eens te veel kleertjes voor mijn dochtertje, waardoor ik weer eens rood sta... - Geef mezelf te weinig rust, omdat ik altijd aan het zorgen ben en mezelf dan vergeet... zie er dus vaak moe uit en ben daardoor regelmatig chagrijnig... - Heerlijk om met mijn meisje te spelen... daardoor blijft de afwas vaak langer staan dan de bedoeling is... - Vind werken tegenwoordig meer een last dan wat anders... Zou best fulltime moeder willen zijn, maar dat kan dan financieel weer niet helaas... - Erger me vaak aan mijn man, die dingen doet met onze dochter, die ik onverantwoord of gevaarlijk acht... weer stof voor een discussie dus... Pfff, valt toch niet mee om bepaalde dingen terug te lezen...
Whahahahaa ik zit hier echt kei hard te lachen! Lachen gieren brullen hoor! Hihi het is soms ook wel heel vies he (ff offtopic: ik vind het ook altijd zó zielig als ik zo'n volgescheten romper over zijn hoofdje uit moet doen dat ik ook al vaak overwogen heb om 'm gewoon los te knippen ).
Gewoon handjes uit de mouwen en rompetje naar beneden uittrekken, dan kun je meteen de rest van de poep van zijn rug en kont mee afvegen (lekker smakelijk hahaha)
Daar heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt...! Dan was het zo vies, dat ik het zo gauw mogelijk in de container heb gedumpt...
oooow ik ben zoooo blij dit te lezen!! Voel me gelijk een stuk beter * ook ik stap niet meteen naast mn bed smorgens, eerst zelf even wakker worden. * Bed van dochterlief wordt ook niet zo heel vaak verschoond. Ze slaapt in een slaapzak dus die was ik. * Ze drinkt nog uit een tuitbeker, geen geknoei en weigert bekers. Stiekem heel handig * zindelijkheid nog niet mee bezig. Ze geeft nog niks aan en ik vind een luier ideaal ipv iedere winkel een plee te moeten zoeken * strijken,,,,wat is dat?? * wassen bloedhekel aan, vanuit de droger in de wasmand, die wordt soms vanzelf weer leeg ,,,, * warm eten, vaak ook een potje als we makkelijk eten. Soms vind ze t niet lekker en gaat zelf in de berging een potje halen hihh * ik kan heel goed troep zien liggen, speelgoed word dan ook niet elke avond netjes opgeruimd, zelfs kamer van dochterlief is af en toe niet om aan te zien