Taboe? Niet werken ben je dan nog wel iemand

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 30 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Waarom? En waarom specifiek voor alleenstaande ouders? Jouw kind heeft toch ook nog een vader ook al zijn jullie uit elkaar? En ook als je met zn 2en bent is een kind met medische problemen zwaar. Maar voor die stellen zou het dan niet gelden?

Syane vindt dit leuk.
  2. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb nooit hiervoor geschetst dat mjjn scheiding de schuld van de overheid is

3. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Klopt ik ken er ook genoeg.

Helaas geldt dat hier niet en krijgen wij geen pgb.

4. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb nergens gezegd dat stellen met medische problemen geen toelage mogen krijgen ook dan is t zwaar. Maar als de man werkt en het geld mey de vrouw deelt die daardoor thuis kan blijven is dat al heel wat natuurlijk

5. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn reactie was op het tweede stuk van jouw bericht. Over steun voor alleenstaande moeders.

6. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Maar wat heeft jouw kind dan? Hoef je niet te delen hoor ben alleen benieuwd

7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ohh daar maak ik geen geheim van hoor.

Hij heeft meerdere dingen, sowieso een permanente longschade en zijn rechter long functioneert nog maar voor de helft. Daardoor wordt hij veel/vaak opgenomen omdat hij zuurstof behoeftig is. (vaak al bij een simpele verkoudheid)
    Hij heeft cerebrale parese (een hersenbeschadiging) waardoor hij spastisch is in zijn onder benen en rechter arm, en door de cerebrale parese heeft hij gedragsproblematiek al weten ze niet zeker of dat komt door de hersenbloeding die hij heeft gehad of de cerebrale parese.
    En hij heeft absances.

8. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Wat achterlijk dat je dan geen pgb krijgt

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.842
    18.993
    113
    Vrouw
    En hoe weet jij dat, hoe het voelt als het via een partner of ouder komt?
    Jij hebt daar 0,0 ervaring mee.

Ik zie wat het probleem is.
    Jij bent enorm verbitterd en echt jaloers op alles en iedereen.
    Mensen die geluk hebben in een relatie, die een kind hebben die voorkomt uit een liefde volle relatie of keuze, vrouwen die kunnen thuis blijven,...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb zeker wel ervaring met geld van een partner krijgen. En ook met geld vsn mn ouders krijgen. En ook geld van de staat krijgen. Dat voelt voor mij allemaal t zelfde.

11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

:confused::confused:
    Stop please een keer met je voorbeelden over je man. In elk voorbeeld haal je je man aan. Ik raak steeds helemaal in de war :confused:

12. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik zou nu als ik zou willen jarenlang thuis kunnen blijven financieel dus nee ik ben daar niet jaloers op

En jaloers op vrouwen die n kind uit liefde krijgen? Nee ben niet jaloers. Zou t ook graag zelf gehad hebben maar nee jaloers ben ik niet. Ik heb ooit n verbitterde vrouw op kraamvisite gehad die echt jaloers was omdar ik wel n baby had en zij niet. Dar vond ik zo lelijk zo zou ik nooit willen zijn. Je kan iets graag willen maar jaloers nee dat ben ik niet. Bovendien heb ik de liefste zoon van de wereld dus er is zeker een Kinderwens nog maar de hoofdprijs namelijk moeder worden heb ik al

13. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Jeetje wat heftig! En wat bizar dat je dan geen PGB krijgt... Heb je het alleen bij de gemeente geprobeerd of heb je ook contact gehad met het CIZ? Misschien komt hij wel in aanmerking voor een WLZ-indicatie.

Wij hebben dankzij de WLZ ook veel meer mogelijkheden tot ondersteuning e.d. dan toen we afhankelijk waren van de gemeente. De gemeente doet er alles aan om de kosten te drukken en de WLZ stelt vaste budgetten beschikbaar.

MyMiracle vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Je kan ook beter je post aanpassen ipv jezelf quoten, dat is wat verwarrend.

citroenrasp vindt dit leuk.
  15. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja klopt dat heb ik n paar keer ook gedaan maar ik was t nu vergeten

16. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Waarom doe je dat nu al pagina’s lang dan? We maken je al tig pagina’s duidelijk dat er nu eenmaal verschil is als je een partner hebt die werkt waardoor de ander dus thuis kan blijven. Heb je die niet, zal je dus zelf voor inkomen moeten zorgen om rond te komen. Snap je hem nu?

17. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

We zijn nu bij het ciz bezig voor dubbele kinderbijslag.
    Het is idd bizar we gingen er ook niet vanuit afgewezen te worden maar helaas toch gebeurt.

18. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Er wordt gezegd dat als je n partner hebt t even zwaar is om voor n kind te zorgen en t huishouden dan wanneer je alkern bent. Dat us gewoon niet zo.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ze snapt het verschil wel hoor volgens mij, alleen zij ziet dat dus anders. En tot op zekere hoogte ben ik het met haar eens.
    Het is geen kwestie van gelijk hebben maar van een mening.

Orchid24 en MyMiracle vinden dit leuk.
  20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.425
    17.385
    113
    Die 4 jaar is dan per kind? Beetje goed plannen en je hoeft zo 20 jaar niet te werken dan...

*plannen is sarcastisch he, maar je kan dan bijv wel bewuster er wat langer tussen laten, bijv ipv bij 1,5j na 2,5j weer beginnen met proberen, dan heb je zo al een jaar langer dat je geld kan vangen

GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina