Taboe? Niet werken ben je dan nog wel iemand

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 30 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    #41 GroeneBomen, 30 mei 2020
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Idem :)
    Ik krijg vooral terug: jeetje wat rot al zo jong! Levert geen ongemakkelijke gesprekken op en als gesprekspartner daal ik ook niet in waarde.

    Ik zeg het ook bewust, omdat ik er niet voor gekozen heb. Ik ben geen thuisblijfmoeder, ik zit onvrijwillig thuis. Ik barst nog steeds van ambitie, maar zoals de dame van t uwv terecht zei Nadat ik zei: al die jaren geploeterd, ouderw hebben duizenden euro's betaald en de bul ligt maar in de la te verstoffen...: je bul gaat nergens heen, die verliest geen waarde maar jij MOET nu op jezelf passen, dat is meer waard

    Alleen mijn zus snapt t niet helemaal, maar dat komt ook omdat ze mij zo graag anders wil voor mij. Gevalletje wens vs realiteit. Maar eigenlijk heb ik dat voor mijzelf ook wel, in mijn hoofd kan ik de wereld aan maar in werkelijkheid heb ik een bed in de woonkamer staan.
     
    GossipGirlxoxo en Ysabella vinden dit leuk.
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Geen idee of het waar is, maar ik merk wel dat ik uit de gratie ben gevallen, niet meer interessant voor velen...
    En dat omdat ik voor de (in mijn ogen) aller beste job gekozen heb.
    Het fulltime verzorgen van onze jonge kids!

    maar no way dat er nog iemand is die naar me vraagt of wat dan ook...
    En prima hoor, de ergste “pijn” heb ik er wel van gehad.
    Ik weet waar ik het voor doe en ben onwijs trots op hoe goed onze jongens het doen.

    maar toch, begin ik steeds meer naar wat sociale contacten te snakken ... en oprechte interesses naar mij.

    maar ook dat zal lastig zijn want ik ben maar gewoon een “boeren trien” tussen de dieren, en dat alleen al schrikt de meeste al af volgens mij hahaha
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik lees ook op het viva forum en daar hebben veel vrouwen een hele sterke, negatieve mening over tbm.

    Ik ben ook thuis na een burn out. Ik vind het fijn, man vindt het fijn en de kinderen ook. We hebben geen opa s en oma s die oppassen en dan vaak ook nog even de was en de rest van het huis doen. Dat hoor ik veel om me heen.

    Nu met corona was het ook fijn dat het voor ons niet uitmaakte wat school ging doen.

    Sommige vriendinnen zeggen oh heerlijk, als het kon bleef ik ook thuis maar ik merk bij kennissen ook wel eens dat ze niet weten wat ze moeten zeggen als ik zeg dat ik thuis ben.

    Soms schaam ik me ook een beetje ervoor, gezond, goede opleiding gehad en dan niet werken. Dat heb ik dus bv als ik zo n topic op viva lees
     
    GossipGirlxoxo en wishfulthinking vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Gewoon daar niet meer lezen :|

    Nee echt hoor, iedereen kan overal wat van vinden, maar uiteindelijk gaat het helemaal niemand wat aan. Schamen? Waarom in hemelsnaam. Jij doet wat goed is voor jullie gezin en er is helemaal niemand anders die daar wat van hoeft te vinden.
     
  5. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    Ik vind dat er wel een behoorlijk verschil in zit tussen de thuisblijfmoeder, en 'bijstands'moeder om het maar zo te zeggen.
    Ik woon zelf in een buurt waar veel mensen met een uitkering wonen en vraag me toch af hoe je het presteert om jarenlang een uitkering +toeslagen te krijgen. Iedereen kan een keer pech hebben maar ik erger me aan mensen die de bijstand als een normale vorm van inkomen zien. Er zijn zat alleenstaande moeders die werken/studeren en voor de kinderen zorgen ik vind dat je jezelf op een gegeven moment ook omhoog moet werken. Als ik zie hoeveel er gefraudeerd wordt, wel eens goh als iedereen met een bijstands uitkering zich wat meer inspande zou er wellicht iets meer budget zijn voor de zorg, het onderwijs etc. Als je langer dan nodig in de bijstand zit vind ik je niet minder mens maar wel gemakzuchtig en afhankelijk
     
  6. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Nou inderdaad.. er is daar volgens mij zelfs een topic met mensen die anti kinderen zijn.. Dit is toch een heel ander soort forum met een ander soort mensen denk ik..
     
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.956
    113
    In mijn directe omgeving nooit echt rare opmerkingen over gehad maar wel van mensen waar ik minder mee te maken heb zoals het CB. Ze denken dan dat ik zooo graag wil werken maar niet mag van mijn man :rolleyes: etc. Is zelfs op het cb gebeurd! :confused:
     
    GossipGirlxoxo en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Tja, dat CB... vraag me altijd af waar ze die mensen vandaan halen. Wat ontzettend kortzichtig ook weer.
     
    GossipGirlxoxo, Ysabella en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Zucht....
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.956
    113
    Ze hebben zelfs eens iets over mijn man zijn baard gezegd :roflmao: ('we wonen wel in Nederland hè...') tegen een vriendin met een paar zoontjes zeiden ze (datzelfde cb) 'bin laden zou er maar trots op zijn'. :confused: Echt koekoek die mensen op het cb, wij gingen dan ook echt alléén voor de vaccinaties.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hahaha oh wow, die is ook erg zeg. Zo'n 12 dagen na de geboorte van onze oudste kwam de verpleegkundige van het CB langs. Ik stond er weer alleen voor en omdat ik nog te slap was door ruim 2 liter bloedverlies (hb van 2.6 na bevalling), had ik het mijzelf makkelijk gemaakt door verschoonspullen, wiegje etc beneden neer te zetten, omdat ik nog zo duizelig was en een ks had gehad, durfde ik niet alleen met baby de trap op te lopen.
    Kreeg me daar toch een potje commentaar op, slecht voor de baby, was ook weer zo'n tienermoeder (ik was 23), niks was goed. Kraamverzorgster had een paar dagen geleden nog gezegd dat ons zoontje blij mocht zijn dat hij ons terecht was gekomen en dat ze het bij veel oudere mensen wel eens anders had gezien.
    Na de oudste gingen we ook alleen voor de vaccinaties nog.
     
  12. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Neeeeeeee! Geen klacht ingediend?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Waarom zou jij je moeten schamen?
    De mensen die altijd met het vingertje wijzen of direct een mening hebben...die zouden zich moeten schamen..
    Je bent niet voor niets bij huis(na een burn out)
    Met een burn out heb je ook niets aan die goede opleiding

    Zorg goed voor jezelf!
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.956
    113
    Ja wel, maar: "Niet zo serieus hè, was maar een grapje..."
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.630
    7.297
    113
    Idd
    Als mensen zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien moeten ze toch lekker zelf weten hoe ze het verdelen. Als je het financieel kan rondbreien en er voor kiest je tijd anders te besteden dan ben je daar echt helemaal vrij in.

    Ik ken iemand die getrouwd is en geen kinderen heeft en er toch voor kiest om niet te werken, dus alleen haar man werkt en die heeft geen top salaris ofzo. Ze houden bij niemand hun handje op dus ze moeten dat lekker zelf weten.
    Maar toch vraag ik me wel eens af, zou die man daar nou echt helemaal achterstaan? Ik zou het heel frustrerend vinden als ik fulltime zou werken en thuis zit iemand lekker te hobbyen, want als je met z'n tweeën bent ben je ook niet de hele dag met het huishouden bezig.

    Ik ken ook vrouwen die in de bijstand zitten en vinden dat ze niet kunnen werken omdat ze kinderen hebben, ja daar vind ik wel wat van. Wat er zijn heel veel alleenstaande moeders die wel gewoon werken en voor hun kinderen zorgen (respect)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik denk dat die man volwassen is en zijn eigen beslissing kan nemen en ook over dat laatste, waarom zou je daar iets van moeten vinden? Je kunt pas oordelen als je in iemand zijn schoenen staat denk ik.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.956
    113
    Sjonge, wat een gezeur ook hè.
    Ik weer wel zeker dat wij ook als risicogezin bekend stonden bij ze hoor. Redelijk jong (bij H was ik 22), allochtone man, praktiserend moslim. Dat merkte ik echt aan alle vragen die we kregen. De verpleger had nav vragen over onze financiële situatie zelfs de site van de voedselbank in het groeiboekje genoteerd :eek: (mijn man werkte gewoon fulltime). Sorry dames, ik ga redelijk offtopic nu :oops:
     
  18. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Toevallig stond er gisteren in de bijlage van het Parool een heel interessant artikel.
    Ging over je identiteit baseren op het werk dat je doet en hoe kwetsbaar je dan bent als je je baan verliest (nu actueler door Corona). De vraag is: maken we ons werk soms te belangrijk? En dat we altijd maar willen blijven groeien terwijl wat je doet misschien wel gewoon leuk is, maar dat dat tegenwoordig niet meer voldoende is. Ook dat gezeur over ‘je passie vinden’. Het lijkt ook wel taboe om te zeggen dat je gewoon werkt om brood op de plank te hebben. Tuurlijk voelt het lekker om geld te verdienen met iets wat je leuk vindt, maar het moet losstaan van status.
     
  19. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Met de conclusie:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kangerootje vindt dit leuk.
  20. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ohhh wauw!!!! Wat een hersenloze gevallen zeg.
     

Deel Deze Pagina