Bedankt voor alle tips, links en meningen dames! Vanmiddag komen ze hier langs van het consultatiebureau en dan zal ik het er ook eens met haar over hebben.
Verschil is wel dat Marieke in Zweden woont, waar kunstvoeding veel minder beschikbaar is, duurder en minder keuze.
Prima! Hij was 160gr omhoog gegaan in 4 dagen! Heb met haar overlegd en het er ook nog met mijn vriend over gehad en wat rondgekeken wat ze hier verkopen en ik besloten om toch flessenvoeding te geven. Hij doet het er goed op en eet zoveel dat ik me afvraag of ik dat ooit bij zou kunnen houden met bv Een paar keer per dag kolf ik nog af of ik leg hem aan de borst en wat hij dan nog binnenkrijgt is iig mooi meegenomen. Zelf is hij ondertussen aardig gewend aan de fles. Moet wel zeggen dat de mevrouw van de cb de eerste was waarvan ik niet het gevoel had ze me veroordeelde omdat wij voor flessenvoeding kiezen. Ze zei: je moet doen waar jij je lekker bij voelt, dan voelt hij zich ook lekker en hij wordt er echt wel groot op. Je bent echt geen slechte moeder. Het aanbod aan fv is niet zo groot als in NL maar er is toch wel het een en ander te vinden in de supermarkt en bij de apotheek. Beetje kijken welke ons het beste bevalt. En mijn moeder komt eind deze maand deze kant weer op en die neemt een zooi accesoires mee zoals poederbewaarbakjes, avent flesjes, etc. Voel me al een stuk beter en onze vent groeit goed.. Sinds we de keuze genomen hebben zit ik echt lekkerder in mijn vel en kan ik ook meer genieten van mijn manneke.
Fijn dat je een beslissing hebt genomen. Had het zelf ook hoor, ik twijfelde verschrikkelik (mijn bv kwam niet goed op gang), maar toen ik eenmaal de beslissing had genomen om over te stappen op flesvoeding voelde ik me gelijk beter. Gewoon omdat ik een beslissing had genomen.
he meid, jammer dat het zo kl*te loopt, maar wat je ook zou kunnen overwegen als je wel bv zou willen (blijven) geven gecombineerd met flesvoeding is dat je bijv. 's ochtends en 's avonds de kleine aan de borst doet, en dan niet eens met het idee om bv te geven maar gewoon voor dat intieme moment voor jullie 2.... kleine van mij is nu ff een maand geweest en ben vanaf het begin af aan aan het tobben geweest, en vanaf vorige week (volledig) overgestapt op fv en merk dat ze nu veel rustiger is, lekkerder slaapt e.d. maar desalniettemin heb ik haar 's ochtends (soms 'smiddags) en 'savonds nog lekker aan de borst en idd loopt je bv natuurlijk terug, maar je bv past zich aan aan hetgeen je dan geeft..en misschien zit er in die 2x die je (ik) geeft niet zoveel als in hetgeen de kleine normaliter bij volledige bv zou binnen krijgen het is wel een heerlijk gevoel je kleine zo lekker dicht bij je te hebben en te zien hoe heerlijk ze zo ligt..... qua voeding krijgt ze gewoon alles via de fles binnen, jammer te lezen dat ze bij jullie zo anti fles zijn, maar zet je daaroverheen meid...je hebt aan niemand verantwoording af te leggen en de keuze zal daarom ongetwijfeld idd minder zijn, maar vergeet niet welk merk fv je ook neemt, aan alle zijn bepaalde eisen die gesteld worden en je kan en mag er van uit gaan dat welk merk je ook gebruikt goed is voor de kleine... liefs smoekie
Bedankt voor jullie antwoorden Suus en Smoekie.. Mijn moeder stuurt vanuit NL een extra goede fles op met spenen en Elian eet als een paard op het moment en hij groeit zo hard.. En mijn vriend staat ook 100% achter me. Binnenkort komt er een vriend van ons langs met zijn vrouw die nogal pro bv is en mijn vriend heeft al gezegd dat als ze in de aanval gaat op mijn keuze dat hij haar buitenzet.. Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen
Marieke, wat lekker dat je een besluit hebt genomen en je er goed bij voelt! Dat meer genieten nu je het besluit hebt genomen klinkt erg herkenbaar. Geniet van je mannetje
Sluit me bij je aan: voor de gezelligheid bv geven kun je lang volhouden (en het is nog goed voor je kind ook). Ik vind het wel tragisch eerlijk gezegd dat in een land dat zo'n goede reputatie heeft op het gebied van borstvoeding, het toch nog niet lukt om je kindje bv te geven! Maar wel fijn dat jij je beter voelt.
Nou Marieke heel veel plezier met je kleine man dan! Zo te horen zit je wat lekkerder in je vel, goed dat hij zo mooi gegroeid is!
Hoi marieke, Een heel herkenbaar verhaal. In mijn omgeving geeft iedereen borstvoeding en ik voelde het als enorm falen toen het mij niet lukte. Nadat ik ben overgestapt op flesvoeding, heb ik er nog heel lang een rot gevoel aan overgehouden en voelde mij een 'slechte' moeder. Goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen en ik hoop dat jij je er niet lang rot onder voelt. Ik vindt het jammer dat het bij mij zo lang heeft doorgespeeld. heel veel plezier met je kleintje. Groetjes Victoria