Misschien hoort dit onderwerp thuis onder de fabeltjes, maar toch. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en bij mij 1e zwangerschap werd ik pas bij 10 weken misselijk. en voornamelijk 's avonds bij het eten koken. Duur ook maar een paar weekjes. Maar bij deze zwangerschap ben ik al vanaf 5 weken kots misselijk. Ik hoef gelukkig niet over te geven, maar eten gaat erg slecht en moet ook zeker niet aan eten denken. Mijn vriend zei gisteren terloops "misschien zijn het er wel twee". Rationeel weet ik dat iedere zwangerschap anders verloopt, maar zo verschillend zal dat toch niet zijn? En is het zo dat als je een tweeling verwacht je misselijkheid langer en heftiger is? Groetjes Jalou
dat kan bij een tweeling inderdaad het geval zijn. maar ik was bij mijn 2e zwangerschap ook veel misselijker dan de eerste en ook langer (nu gelukkig niet meer) en het is er echt maar 1. het kan dus, maar het hoeft niet.
Ik ben deze zwangerschap ook misselijker (bij de vorige aleen 's avonds van moeheid en ging dan gewoon naar bed om 19.00u!) Deze zwangerschap was ik met 13 weken bijna niet meer misselijk.
Ik was deze zwangerschap veeeel misselijker dan de eerste! Nu ben ik zwanger van één kindje , toen van een tweeling!
haha Nen87, ook lekker misselijk? Ik weet rationeel dat het niets uitmaakt, maar toch schrok ik van de opmerking. Is toch wel heftig een tweeling. Achja als het zo is dan ben ik daar ook gelukkig mee. Maar ik ga er niet vanuit. Baal alleen wel van die misselijkheid. Tijdens mijn 1e zwangerschap zo ontzettend weinig last van kwaaltjes gehad. Was echt perfect en dan nu ineens dit. En dat terwijl niemand het nog weet. Probeer maar eens op je werk uit te leggen waarom je steeds zo bleek ziet en niets meer eet. Ik lijn nooit, dus dat kan ik niet vertellen
Jalou, momenteel nog bij vlagen. Komt er net een opzetten Ben zelf erg bang voor overgeven dus van alleen het woord misselijk knijpt mn keel al dicht..
hoi hoi, klopt als een bus heeft niks met een tweeling te maken! ik ben nu 20weken en nog misselijk denk moet de verloskundige eens vragen zij zei: bij een 2e zwangerschap herkent je lichaam de zwangerschapshormonen sneller en vandaar dat alles wat heftiger is.. en waarom ik nog misselijk ben met 20 weken? gewoon pech :S eerste zwangerschap stopt het vaak rond de 12 weken en 2e zwangerschap eerder rond de 16 weken :O succes nog en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Bij de eerste was ik tot 18 weken strond maar dan ook strond misselijk. Nu zwanger van de tweede en bijna niets nu. Dus het verschilt echt per zwangerschap en zegt niets over het verloop. Ben nu ruim 12 weken
1e zwangerschap beetje misselijk, heeeuuul moe> jongetje 2e zwangerschap, erg misselijk, ook moe > jongetje 3e zwangerschap, niet misselijk, niet moe, niks nada > ? Wel 1tje sowieso
Ik ben nu zwanger van ons tweede en ik ben 11kg kwijt geraakt in de eerste 3maanden. Ik kon niet eten of drinken, moest 2 à 3 keer spugen per dag. Ik kan je 1goeie raad geven, eet en drink. Want je wilt echt niet in het ziekenhuis liggen omdat je lichaam stoffen aan het maken is dat niet goed is voor het kleintje. Als je toch vermager, zorg dat het onder de 5kg blijft.
Ik heb bij me 1e zwangerschap nooit overgegeven! 2e zwangerschap, 1 kindje....spuug ik bijna nog steeds dagelijks!
Nou, ik ben natuurlijk nog niet zo lang zwanger in vergelijking met meiden die een reactie posten terwijl ze al richting 40 weken gaan. Maar ik kan wel zeggen dat ik veeeeeeeeeeel misselijker ben dan met de 1e... Toen enkel ochtendmisselijkheid en bepaalde dingen niet lekker vinden (naast erge vermoeidheid). En nu: 24 uur per dag misselijk, wordt ermee wakker, ga ermee naar bed en wordt er 's nachts wakker van Ook heel erg moe en hoofdpijn dus ik ben niet erg gezellig op het moment volgens mij
Ik kan me niet beter herinneren dan dat ik me hele leven al zeg ik heb een "overgeef-fobie" Geloof me....als je "moet" dan moet je...en na 33weken, bijna dagelijks 'n x knuffelen met de wc, word je er een expert in! Al blijf ik t akelig vinden hoor!
Bedankt voor jullie reacties, ik maakte me ook niet erg veel zorgen hoor. De misselijkheid wordt wel steeds erger. Ik hoef gelukkig nog niet over te geven, maar eten en drinken is echt een strijd. Hoe doen jullie dat op je werk. Ik werk als verpleegkundigen en heb al wel een paar keer meegemaakt dat ik kokhalzend achter het gordijn stond bij een pte omdat ik onpasselijk van de geurtjes wordt. Heb ik anders nooit last van.
Hier bij de eerste veel misselijker dan nu. Bij deze zwangerschap nauwelijks nog misselijk geweest...
Ik had het nu bij de 2e ook erger, als bij de 1e, ook tijdens het koken. Bij mij ging het met 12 weken helemaal weg, nu kan ik lekker alles weer eten.
hier bij de eerste van 9 weken tot 14 weken een beetje brakkig geweest, het was er eentje en een jochie... bij de tweede echt heel misselijk vanaf 6,5 week tot ongeveer 10 weken, het was er eentje en een jochie... nu vanaf 5,5 week echt heel misselijk geweest tot 14 weken... het is er eentje en wrs een meisje...