Nee gebruik ik momenteel niet. Weet eigenlijk niet of ik die mag dragen tijdens zwangerschap. Staat op mijn vragenlijstje voor de volgende zwangerschapscontrole.
Wat erg!! Maar zelfs met keizersnede is het teruggekomen? En tis gekomen al voor je kinderen? Komt de darm uit ke vagina of anus? En konden ze de incontinentie niet opheffen?
Vreselijk bevallen. Zo onderschat. Dacht echt ik word weer hetzelfde en weer lekker alles kunnen doen. Nu dit. Zelfs diastase erbij. Sport jij wel?
Als ik het me goed herinner begon het met een graad 2 en naar mate de 2 jaar na de bevalling vorderde trok het terug naar graad 1. Zie mijn andere reacties over mijn klachten, ook nu tijdens de zwangerschap. Ik ben ook benieuwd naar het resultaat na de bevalling . Maar de wens voor een 3e was groter dan de angst voor verdere verzakking. Ik heb zelf ook een bindweefselziekte, dus ben wel wat slapte gewend . En ik weet door de consulten die ik al gehad heb wat mijn opties zijn voor het moment dat onze kinderwens volledig vervuld is.
Ja geen probleem mee. Nee ik sport eigenlijk niet omdat ik dus ook een bindweefselziekte heb. Ga 1x per 2 weken naar de fysio en doe daar oefeningen voor stabiliteit, conditie en kracht.
Wat gek. Graaf 1 is zo weinig en meesten hebben dat en heb je bijna nooit klachten van. Hoe kan het dat dat zo verschilt dan per persoon? Ik heb graad 1/2 En verder helenaal geen klachten.
Zijn jullie buikspieren wel volledig gesloten en Hoe lang duurde dat? Ik ben zooo bang weer zwanger te worden. Ik ben gewoon compleet in de war geweest door mijn lichaam.
Ik heb na de operatie geen klachten meer, doe wel 2 keer per dag bekkenbodem oefeningen. Ik sport gewoon weer maar heb soms nog wel een beetje urineverlies. Als ik wil trampolinespringen dan moet ik eerst naar de wc. Dat urineverlies is het enige waar ik nu soms nog last van heb.
Op mijn 19e kwam de endeldarm zo groot als een tennisbal uit mijn anus. Deed totaal geen pijn. Jong en helemaal geen idee wat er aan de hand was dus heb er even mee gelopen. Nu is mijn vagina wand met de endeldarm wand verzakt dus zit de darm een klein stukje voor de ingang van de vulva als ik sta of zit. Door mijn spastische darm te veel druk gelegd met ontlasten en daarom is dat gekomen toen ik 19 was. Door het gewicht van mijn 2e kind is t dus weer wat gaan zakken. Maar dat is dus wel 10 jaar na de operatie.
Alleen als ik hem inbreng met zo'n plastic omhulsel/inbreng ding Buikspieren gesloten na elke bevalling. Geen idee hoelang dat duurde
Heftig! En de andere wand is de blaaswand? En ging het voor je operatie na ontlasten ook weer naar binnen? Ik heb voor bevalling ook altijd kei en keihard geperst voor piepen. Nooit bij stilgestaan en nooit iets gebeurd. Nu bessef ik dat dat zo dom is en let ik echt op mijn voeding zodat het niet meer hoeft.
De klachten van urineverlies en irritatie waren ook bij graad 2. Toen mijn menstruatie begon was het afgenomen tot graad 1 en waren de klachten ook nagenoeg weg. Nu tijdens mijn zwangerschap dus weer meer urineverlies, dus door de hormonen zal het wel weer iets zwakker zijn allemaal.
Jeetje. Zelf gevoeld? Voel je totaal geen ruimte meer? Is die er wel geweest? Waarom krijg ik het niet weg. Kan er gewoon vingerkootje instoppen
Nope. Krijg er niks tussen. Tjah geen idee waarom dit zo bij mij werkt. Vorige keren ook zo snel weer normaal (ook gewicht etc) terwijl ik echt een duidelijke en grote buik steeds had
Jeetje jaloers. En had je na bevalling ook gevoeld? Heb gevoel dat ik enige ben. Ken ook niemand met diastase.