Buikspieren stonden idd ook uit elkaar maar of dat altijd zo was weet ik niet. Ben geen sporter en ook flink.
Ah kan dus wel genezen. Zei de huisarts dat ook? Meesten zeggen is nooit meer te genezen. Zo apart je. Hoelang duurde het tot beter werd?
En nu nog steeds? Is vaak 1e maanden na een bevalling. Wanneer was jou laatste bevalling? Wat word dit een gekke topic hahaha
Het kan nooit meer aan elkaar groeien idd. Maar door goed te leren hoesten, juiste manier van plassen en ontlasten kan t wel blijven zitten waar t nu zit. De bult had ik na een half jaar niet meer, zoiets.
Hahaha anders gaan we privé verder als je wilt. Ga wel zo slapen Mijn jongste wordt in aug 3 jaar. Het is beter geworden maar niet helemaal goed. Maar dat is ook mijn eigen schuld. Te weinig/niet sporten en fysio te kort gedaan.
Je bedoeld de breuk kunt u diastase haha? Nou sommigen zeggen wel als je goed oplet de breuk kan sluiten. Voel je de breuk ook als je erop druk dat er een gat zit? Ik heeel klein gaatje achter mijn navel.
Ik kan je geen privé sturen staat er. Wil je mij proberen? Ik ga ook slapen. Spreek je morgen wel! Welterusten!
Hoe lang geleden ben je bevallen @Kimmiet? Ik nu ruim een jaar geleden en verzakking wordt elke maand een beetje minder. Kon afgelopen maand voor t eerst weer een mini tampon met inbrenghuls pijnloos in hebben, yeaaaah. Volgende maand op naar een normale? Duurt hier blijkbaar even voordat de spieren weer sterk worden. Verder geen last ervan. Maar kan dus nog goed komen, ieder lijf reageert weer anders hè. Het heeft ook een topprestatie geleverd, geef het even de tijd
Wat een fijn topic Ik ben in februari nog naar de huisarts geweest omdat ik een bult voel. Het zit er altijd. Ik een vingertopje naar binnen ga voel ik het al. Maar de verzakking is te mild om er wat aan te doen zei ze. Met seks heb ik er gelukkig niet zo’n last van. Alleen soms is het te gevoelig en dan voelt het niet fijn. Het maakt me wel beetje onzeker, ik ben nog jong, 27. En dan heb ik al een verzakking na 2 kinderen..
Heerlijk lezen dit hahaha Alles zo dwars door Elkaar en soms denk ik dat t vingerkootje er onderhand via de mond weer uitkomt ofzo! Hahaha Maar nogmaals, fijn dit topic! Had poosje terug ook geprobeerd 1 te starten maar zooooo weinig reacties helaas!!!!
Hier opgelopen tijdens eerste bevalling (achterwand).trok redelijk bij de eerste twee jaar. Alleen tampons voelde ik het touwtje van zitten opeens (bleef wel zitten). 2j8m na eerste bevalling nogmaals bevallen, geen extra schade qua verzakking. Nu 2j2m na laatste bevalling. Geen last meer. Behalve als ik teveel doe (gewoon fysiek of specifiek veel hurken). Gister toevallig de achtertuin helemaal gedaan en dus teveel voor mijn verzakking blijkbaar... stond vanmorgen op met het gevoel dat alles omlaag hing. Maar ik weet wel dat het morgen weer helemaal weg is qua gevoel weer normaal dan. Tenzij ik het vandaag verder forceer. Heb wel het idee dat een derde zwangerschap/bevalling fataal kan zijn voor mijn bekkenbodem icm mechanische b.i. 2 grote kinderen gebaard waarvan 1 met vacuüm
O fijn dat weinig last hebt. Voel je altijd een bult zitten? En hoe is het met ontlasting dan? Ik heb alleen bult bij druk zetten en dan als druk eraf is is het weg. Ook kan ik heel goed omhoog krijgen met aanspannen.
Taboe? Ik denk dat je dat er zelf van maakt, ik ben er heel open in en iedereen weet het, ik werk in de horeca en kan echt niet zwaar tillen als ik ongesteld ben, al mijn collega’s weten het, van 14 jaar tot dik in de 60 jaar, mannen en vrouwen. Maar als ik ongesteld ben kan ik ook niet paardrijden, ook hier weet iedereen dit. Mocht ik dit tijdens mijn menstruatie wel doen dan hangt mijn baarmoeder er als een soort bal uit... dat laatste weten alleen de vrouwen... tegen de mannen zeg ik dat het voelt als baksteen in mijn vagina als ik tijdens mijn menstruatie zwaar lichamelijk werk doe. Nog nooit een scheve blik gehad en juist omdat ik zo open ben snapt iedereen het en heeft er begrip voor.
O wat goed. Ik vind ook geen taboe en vertel het ook 'iedereen' maar er word gewoon niet over gepraat totdat het het zelf vertelt. Hoe gaat het buiten je menstruaties om dan?
Nee ik voel normaal geen bult. Bij ontlasting hou ik eigen lijk automatisch een wc papiertje er tegenaan (bij je perineum) maar ik denk dat het wel Zonder kan