Taboe verzakking

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimmiet, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmiet

Kimmiet Lid

5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    Maar waarom denk je dan dat het een verzakking Is? Ik heb echt een bult bij blaas en als hard ontlasting heb is achterwand ook opgezet. Had je voor de 2jaar wel een bult?

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    De ring kreeg ik toen ik de graad 2 had en daardoor dus continue irritatie had. Dat werd door de ring opgelost en ook urineverlies verdween. Heb de ring ruim een jaar gebruikt en daarna was hij niet meer nodig.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De bekkenbodemfysio heeft gezegd dat het een achterwand verzakking is. Er hing een stuk naar buiten. Toen dat wegtrok had ik het nog na teveel doen, en dat trekt dan weer weg. En nu eigenlijk nooit meer last, behalve dus als ik echt teveel doe

4. Kimmiet

Kimmiet Lid

5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    O fijn! Als je harde ontlasting hebt gaat het dan ook in de verzakking zitten.

5. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Voorwandverzakking 2e graads :)
    9 maanden is nog niet zo lang geleden! Al kan t soms wel zo voelen natuurlijk. Geef het nog even de tijd!

6. Kimmiet

Kimmiet Lid

5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    Ah oké. Nou vind zo wat dat ene nasleep zoooolang duurt. Ze ze zeggen vaak na 6maand moet je bb toch echt weer goed zijn! Kom jij hen na bevalling wel goed aan en ontspannen? Ik dus wel dus daar is geen winst te behalen. Super goeie bb volgens beklenfysio

7. roever

roever Niet meer actief

Ik dacht t wel altijd... maar....
    Toen ik er weer van overtuigd was dat alles eruit kwam ben ik gewoon gauw naar binnen gegaan om te voelen , en dit voel dus reuze mee!!
    Ik denk dat dit ook zwaaaar tussen de oren zit!
    Ik bedacht me vd week dat schaamlippen of weet ik veel wat wel dikker zijn geworden/andere stand noem maar wat, en dat misschien wel voel...

gelukkig merk ik wel wat verschil elke maand..

alleen sinds vorige maand heel snel laat van lage rugpijn/billlenpijn...
    Dus het zit gewoon allemaal niet lekker.
    Binnekort eens ook osteopaat naast de fysio..

8. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ja kan ik ook. Dus t was gewoon een kwestie van afwachten. Hoorde hier juist dat t makkelijk een jaar of langer kan duren. Maar maakt me ook niet uit want behalve met tampons merk ik er al paar maanden niks meer van :)

9. Kimmiet

Kimmiet Lid

5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    O fijn! Ik merk sowieso niks hoor. En tampons lukken allemaal gelijk al. Hoe zijn jouw buikspieren dan? Gelijk weer bij elkaar?

10. roever

roever Niet meer actief

Voor diegene die bekkenbodemoefeningen doen;

hoevaak per dag
    Hoeveel sets
    En welke/wat voor oefeningen doen jullie?

Ik probeer 1 daags;

10x liggend op rug, de boel omhoog te liften plus goede buikademhaling

10x liggend op rug en dan met de billen in de lucht “planken “

en liggend op de rug,
    Elk been 10 x iets vd grond te tillen en dan onderbuik/bekkenbodem aanspannen

11. Kimmiet

Kimmiet Lid

5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    Goeie oefeningen! Ik heb een app. En doe de zwaarste oefening. App heet bekkenbodem.

Deel Deze Pagina