Glucose

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door januari2010, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ha meiden,

Heeft iemand verstand van de waardes bij het bloedprikken?
    Bij mijn eerste zwangerschap was mijn glucose 3.3 de vk zei dat dit aan de lage kant was maar nog wel okee. (ondergrens is 3.5).

Nu bij deze zwangerschap is de glucose 2.9 en ze zei dat dit wel erg laag is en dat ik moet proberen om vaker kleine dingen te eten maar dit doe ik eigenlijk altijd al. Ik had voor het bloedprikken 2 boterhammen met kaas op en een beker melk.

Heeft iemand enig idee wat de glucose in de bloed doet en wat er kan gebeuren als je te weinig hebt?!

Ik heb hier echt geen verstand van maar de vk zei wel dat mijn duizeligheid hier wel door kan komen!?

Zijn er meer symptonen?
    Ben zelf namelijk wel veel moe en misselijk maar dit kan natuurlijk ook gewoon van de zwangerschap komen.

bedankt voor de reacties.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

je suiker is inderdaad erg laag.

hier kun je een hypo van krijgen.

je moeheid kan heel goed van je tekort komen want je hebt geen energie in je bloed.

3. januari2010

moet ik dan meer suiker eten? ga eind van deze week weer bloed prikken om te kijken hoe het dan is. Vk zei dat het ook gewoon bij mij kon horen?! Had bij mijn vorige zwangerschap bij 12 wkn 3,3 en bij 30 weken 3.2 dus ook aan de lage kant?!

edit: zit net in mijn zwangerschapskaart van vorige keer te kijken, toen was de waarde bij 12 weken 3.1 dus volgens mij zit ik me nu druk te maken om niks!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

kan natuurlijk ook hoor dat het bij je hoort maar ik zou het wel in de gaten houden niet dat hij helemaal keldert ;)

5. januari2010

Bedankt voor deze link. Van het eerste stuk werd ik bijna bang maar onder in staat:

Dat de oorzaak een zwangerschap of een uitputtende lichamelijke inspanning kan zijn. (door hoog glucoseverbruik daalt bloedsuikerspiegel).

Denk dat dit bij mij dus de oorzaak is.

Laat na de zwangerschap gewoon nog eens testen om te kijken hoe hoog de waardes dan zijn!

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina