discussie over vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mw21, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Eerst maar even zeggen dat de gezonheid van de kleine t belangrijkste is en dit daarbij maar een kleinigheid is...maar t houd me ff bezig

Als onze echo woensdag goed is vertellen we t savonds aan onze ouders
    nu ga ik vrijdag met een hechte vriendinnengroep een weekend weg.
    Ik wil het dan erg graag met hun delen. Voor t niet drinken zou ik al een smoes hebben maar kheb zoveel klachten! Misselijk en kga een avond stappen echt nog niet volhouden en normaal ga ik altijd maar door.

En kwil gewoon met meiden erover praten heb daar zo'n behoefte aan!

Nu hebben mijn vriend en ik weinig discussie maar hierover wel. Hij vind dat als we t aan vrienden vertellen we t meteen aan alle vrienden moeten vertellen.

Hij is weer bevriend met de aanhang van mijn vriendinnen dus kdacht dan verteld hij t toch aan hun...

Volgens hem wordt t dan toch doorgelult maar als je echt goed zegt dat t geheim is gebeurt dat bij die meiden echt niet

nu kan ik me er door die hormonen zo boos om maken!!
    Erg hé? Hij sloot t gesprek af met komt goed meissie...

Toch knaagt t aan me. Herkent iemand dit? Wat vinden jullie?
    Kunnen jullie nog argumenten verzinnen? ;)

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    meid, ik zou het gewoon aan iedereen vertellen...wij hebben ook voor de eerste echo ook aan iedereen verteld dat ik zwanger ben, ik had totaal geen zin om smoesjes e.d te gaan verzinnen voor het er zo beroerd uit zien, en het niet drinken

het kan natuurlijk altijd mis gaan, maar ik zou er dan ook behoefte aan hebben dit te delen
    het voelt zou voor mij persoonlijk namelijk niet fijn gevoeld hebben als ik had moeten vertellen dat mn zwangerschap mis is gegaan, terwijl niet eens iemand wist dat ik zwanger was

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben het eigenlijk met je vriend eens. Ik zou het dan ook aan alle vrienden willen vertellen. Ik kan je dan ook niet aan argumenten helpen :p

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nee dat vind ik ook. Daarom wil ik t vertellen maar iedereen? Bij ons in t dorp gaat t als een speer. Dan moet ik do avond ook alle fam opbellen want anders horen die t via via. Nee eigenlijk moet ik t doorbellen vanaf t weekend weg hahs

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Whaha oke maar vind zo jammer dat ik dan zelf een weekend weg ben... Nouja... Feliciteren kunnen ze altijd nog doen...
    Alleen de overgroot oma's wil ik graag live vertellen dat wordt dan donderdag pfff haha

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hadden het ook met 5 weken aan de ouders/broers/zus verteld en de vrienden hebben we na de eerste echo via een groeps sms op de hoogte gesteld, m'n beste vriendin heb ik dan wel eerst nog persoonlijk het nieuws verteld.
    Nu ga jij een weekendje weg met vriendinnen dus snap dat je het dan vertellen wil, je kan dan toch als je thuis komt iedereen die je het persoonlijk wil vertellen bellen of langsgaan...die vriendinnen kunnen toch wel een paar uur of een dag hun mond houden?!

7. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Sluit ik me bij aan, kun jij het lekker delen in dat weekend en kun je ze vragen of ze hun mond kunnen houden tot jij ìedereen (die voor jullie belangrijk zijn) ingelicht hebt.

Ik heb het mijn eerste zwangerschap ook vlot vertelt, om een aantal redenen maar o.à. Ook omdat ik het wil kunnen delen, ook als het mis zou gaan!! Doe waar je je goed bij voelt, natuurlijk in overleg ;)

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Dat lijkt mij ook!! Maar snap dat mijn vriend t ook graag aan de mannen wil vertellen:p

ook is mijn familie erg hecht ooms / tantes neefjes en nivhtjes komen allemaal bij elkaar op zaterdag ... Agh dan kunnen ze t daar mooi bespreken en zie ik de felicitaties wel tegemoed komen :) of ik bel als ze daar met zijn alle zitten :)

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben het ook vroeg verteld. Onze beste vrienden zelfs meteen! We waren zo super blij en zij wisten dat we bezig waren en wilden het met iemand delen. Mijn eigen moeder was een dag later aan de beurt en met mijn schoonouders hebben we even gewacht. We wisten niet of zij zo positief zouden reageren (schoonmoeder ziet altijd beren op de weg). Een week later hield ik het niet meer en vond ik dat ze het maar moesten weten, wat voor reactie we ook zouden krijgen. Het was uiteindelijk toch ons besluit. Gelukkig waren zij ook super blij!!

Voor mij was het ook belangrijk om het te kunnen delen mocht het toch mis gaan. Ik heb een hele hechte band met mijn familie dus wist ook dat ik dan bij ze terecht kon.

Achteraf gezien ben ik blij dat we het zo gedaan hebben, want ik ben in het begin vreselijk ziek geweest. Twee keer in ZH gelegen en we hoefden nu niet geheimzinnig te doen.

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Jaaa idd.... Maar misschien heb ik de verwachtingen van andere wel in mijn hoofd dè zaterdagmiddag is hét moment om dit soort dingen te vertellen maar nu ben ik een weekend weg dus loopt t gewoon anders. Kblijf zwanger hoe ik het ook vertel :)
    en misschien is dit juist het moment om géén rekening te houden met andere en een uitzondering te zijn :)

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wou nog even laten weten dat we t toch de beste vrienden/vriendinnen en gezinnen nu laten weten. 2 juli andere familie en 13 juli volgende echo

12. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ik weet zelf pas sinds vandaag dat ik zwanger ben en dat zal dus ongeveer 4 weken zijn
    mijn vriend en ik hebben besloten het nog even voor ons te houden totdat we wat verder zijn
    en de eerste die het te horen krijgt i smijn dochter, die popelt om een broertje of zusje te krijgen!

Deel Deze Pagina