Taboe??? :-)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miertje89, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een taboe.

Dat ik na mijn keizersnede mijn pasgeboren dochter 's nachts op de babykamer in het ziekenhuis liet slapen ipv op mijn kamer, zodat ik een beetje kon bijkomen van de keizersnede en zo dus n beter kraambed had en mijn dochter een betere moeder.
    En dat beide dochters in de kraamtijd nog geen nacht op onze kamer hebben geslapen, omdat manlief en ik van elk zuchtje, kuchje, kreuntje, wakker werden.

(was in de tijd dat rooming in een hot item was)

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Dat lijkt mij juist dé reden dat je een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven: zodat je kan herstellen (zonder je om elk zuchtje, geluidje, piepje van je pasgeborene zorgen te maken)
    Hier gingen onze kinderen ook al snel naar hun eigen kamer; ik deed geen oog dicht!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh hier precies hetzelfde! De verpleegster heeft me ook nog moeten overtuigen dat het echt even het beste was voor mij.
    Maar het was wel fijn om 3 uren ongestoord te kunnen slapen!

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Nog veel erger..... "Tja, jij wilde een kind...."
    (Was een vriendin die zelf absoluut geen kinderen wil)

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Helaas :cool:
    Hij is dus zo'n man die het totaal niet sexy of opwindend vindt. Vindt het echt een raar idee, hahaha!

Ach, heb me er bij neergelegd...nog een paar weken/maanden en dan kunnen we weer los :p

6. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfoewh da's ook een harde reactie ja. Alsof je dat zelf niet weet :p

7. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook niet de types om onze baby lang op onze kamer te laten liggen, zeker ik niet! Ben geen makkelijke slaper. Misschien houden we het een paar dagen vol, misschien niet...

8. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee wat leuk dat je dit even uitlegt! Zelf geen opleiding met zo'n soort achtergrond dus grappig om een keer iets over te lezen. Maar ik vind zelf 'waarom' dus beter overkomen dat 'omdat', hoewel ik me wel afvraag nu wat volgens jou het beste alternatief zou zijn voor een dergelijke vraag! ;) Tell me please! :D

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Hangt een beetje af van de situatie. Ben zelf docent op een middelbare school en werk met pubers. Ik begin vaak met: "kun je vertellen wat er gebeurd is?" En als ik door wil vragen naar het waarom: "Kun je uitleggen wat de reden daarvoor is?" Hoewel dat feitelijk ook nog steeds een verkapte waarom-vraag is, komt hij een stuk minder beschuldigend over. ;)

("Waarom" geeft mensen het gevoel dat ze zich moeten verantwoorden, vandaar dat het beschuldigend overkomt. Je moet er voor de lol maar eens mee experimenteren bij je vrienden/familie. Gewoon eens af en toe een waarom-vraag stellen en goed opletten hoe men daarop reageert. Best grappig kan ik je vertellen!)

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zei het vanmorgen nog. Ben der helemaal klaar mee. Meneer schopt nogal hard en is al de hele ochtend tegen m'n blaas aan het meppen.
    Ben moe, ik verveel me dood omdat ik niet kan werken door m'n harde buiken en ik moet nog 11 weken minimaal.
    Gelukkig reageert m'n omgeving wel lief als ik een baalmomentje heb.

Laats zat ik in de bus in Zeeland met m'n werkkleding aan. Zegt de chauffeur moet je nog werken? Ik zeg: ja zo ver ben ik nog niet, vindt u m'n buik al zo dik ( ben namelijk heeelemaal niet dik) nee nee maar je hoort nu toch gewoon lekker thuis te zitten. Ik tja meneer ik ben alleen :( arme man wist niet waar hij et moest zoeken.

Waar ik wel kriegel van wordt is dat m'n buik blijkbaar een vrijbrief is dat iedereen er maar zomaar aan mag zitten. Een vriendin van me zat laatst een beetje in m'n buik te porren om de baby wakker te maken, prima hoor en dat haar vriend die ik heel goed ken ook even z'n hand op m'n buik legt vind ik niet erg maar al die andere mannen om je heen die dan ineens aan je willen zitten. Sodemieter een end op. En dan beledigd zijn dat ik et niet wil.

Of als je op het terras zit en dan vraagt mag ik de bierkaart, omdat je het zo ongezellig vind om maar aan de ranja te gaan op een borrel en ze ook 0%bier hebben iedereen verschrikt je kant op kijkt.
    Alsof ik aan de alcohol ga, zucht...

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    In plaats van 'waarom kies je voor flesvoeding' kun je ook zeggen, 'kun je je keus toelichten' of 'wat is je overweging/reden'.

Nog steeds vraag je naar hetzelfde antwoord als wanneer je zegt 'waarom...' maar dit komt veel vriendelijker over. Je hebt als ontvanger van de vraag waarom niet het idee dat je je moet verdedigen maar dat de ander open staat voor jou keus/beslissing/reden etc

12. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Leuk topic :D

Veel herkenbare taboes. Mijn man en ik zijn beiden zelfstandig. Dit betekent dus dat wij beiden ook niet minder kunnen gaan werken. Ik ben nog net niet bij voorbaat voor een ontaarde moeder uitgemaakt maar het scheelde niet veel...
    Toen ik daarna zei dat ik ook niet op puf cursus ging werden de blikken die ik kreeg nog vreemder.
    Maar goed, trek me er niets van aan.

Ik wil ook fv gaan geven. Heb me daar gelukkig nog niet heel veel voor hoeven te verdedigen.

13. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ja de 'niet op cursus' blikken ken ik ook wel, trek ik me ook niks van aan... Ik laat alles t liefst zo veel mogelijk over me heenkomen, leren puffen kan op het moment zelf ook nog wel. t kind moet er toch uit :p

14. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het aan het onderwerp ligt, maar als ik jullie alternatieven voor de 'waarom' vraag zie dan krijg ik geen ingeving van 'die is de beste!'. Maar dat zeg ik, als het voor jezelf een gewichtig onderwerp is of je hebt je al eerder moeten verdedigen of weet ik het wat, dan is geen enkele variant misschien geschikt :p

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Thuis bevallen en hoe ik dat voor me zie: allemaal kleedjes, en bloed en water (vorige x bij doorprikken een heuse vloedgolf) bah, geen rust, gelijk allemaal druke, kraamhulp, vk, familie... buren die je eventueel zien/horen.... iedereen die weet dat je bezig bent.... je niet 'thuis voelen" in je eigen huis, bah, lijkt mij niks! Dusssssssssssssssss, kies ik sowieso voor ZH :) lekker in een bed dat vies mag worden, mensen om me heen die weten hoe en wat, die voor manlief en mij zorgen, na de bevalling lekker nachtje blijven, rust, pas familie/vrienden bellen wanneer wij daar klaar voor zijn, en in een lekker schoon knus en versierd huis thuiskomen :)

maar thuis is zo zen, en je eigen plekje etc... .tja, vind ik niet :)

16. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na de bevalling lekker nachtje blijven is hier niet vanzelfsprekend hoor, bij jou wel? Hier sturen ze je met gemak binnen een paar uur naar huis als alles goed gaat.

Maar je 'tegen'redenen om niet thuis te bevallen herken ik zeker, ik zou me in dit gehorige huis niet prettig voelen en wil ook graag 'ergens anders naartoe' om te bevallen :)

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja dat denk ik ook. In zo'n geval voelt een vraag erover waarschijnlijk al als bedreigend wanneer er uit oprechte interesse naar gevraagd wordt! ;) Maar goed, zonder 'beste' alternatief is het voor de vk wellicht ook een moeilijk onderwerp om bij elke zwangere over te moeten beginnen? Zeker als ze het woord "waarom" inderdaad niet wil gebruiken! :p

18. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zat me net iets te bedenken. Als ze aan mij had gevraagd: 'is dat om medische redenen, eerdere ervaringen of meer gewoon om je gevoel?' Dan had ik het gevoel gehad dat ze het puur wilde weten in het kader van 'dan heb ik alle informatie' en niet om mij de les te willen gaan lezen.

Maar je hebt sowieso gelijk hoor, het zal voor hen ook niet makkelijk zijn om erover te beginnen en je moet bij iedere zwangere weer anders met deze vraag omgaan denk ik. En dat is juist bij een intake niet te doen :p

19. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ga ook niet naar puf cursus, en ik heb ook geen bevallings en of babyboeken gelezen, en ik krijg juist hele positieve reacties als ik dat zeg ( of komt het dat ik in een mannenomgeving werk ) :)
    En manlief en ik blijven ook full time werken, het kan bij ons ook niet anders, maar wij kunnen wel de uren goed verdelen en besteden.

20. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook bewust geen boeken gelezen, heb ik mezelf vanaf het begin ook min of meer beloofd. Gewoon alles over je heen laten komen, iedere bevalling is anders en je moet op jezelf en je lichaam en je partner vertrouwen als het zover is. Verhalen van anderen helpen je daar niet per se mee, en veel van de tips of dingen vergeet je volgens mij toch in the moment. Dan gaat iedereen er op z'n eigen manier mee om :)

Deel Deze Pagina