gevoelige buik, hebben jullie dat ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Mijn buik is echt heel gevoelig. Als mn man zn hand op mn buik legt dan voelt het niet fijn, het doet geen zeer maar is een beetje gevoelig. Ook als ik zachtjes op mn buik druk om te voelen waar mn baarmoefer zit is dit grvoelig.. Soms als ik loop en lang loop dan voel ik het ook in mn buik...

Is dit normaal?
    Waardoor zou dit komen?
    Ik kan me niet herrineren dat ik dit bij mn vorige zwangerschappen had.. Maar dat ik ook vergeten zijn haha!

2. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook. Mij is verteld dat het heel normaal is bij een tweede of volgende zwangerschap.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Hoe ver ben je? Bij dochterlief was mijn buik voor het eerst zo gevoelig de dag voordat ze geboren werd, nu is ie al weken gevoelig (39+ inmiddels) maar broertje heeft er nog geen zin in :)

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik denk dat je een ander soort gevoeligheid bedoeld als ik..
    Ik ben 14.5 weken zwanger. Het heeft echt te maken met als het aangeraakt word. Of als ik op mn rug ga liggen dan voelt het niet prettig op mn buik. Als ik zachtjes in mn buik druk om mn baarmoeder te voelen is dat ook niet prettig..

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Jup heb dat ook. Ben buikslaper en maakte me zorgen hoe ik moest slapen straks... maar val automatisch in slaap op mn zij nu omdat op mn buik niet zo lekker voelt. Niet zeer inderdaad, maar niet lekker om druk op te hebben. Arm van mn man is ook te zwaar haha. Ben nog niet zo ver als jij, maar lijkt me wel normaal. Alles groeit, blaast op, opgezette darmen, gevoelige maag, alles moet ander plekje opzoeken. Logisch dat druk niet zo fijn is. Als je ooit teveel gegeten hebt moet er daarna ook niemand aan je buik zitten ;)

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Klopt dat ervaar ik ook zo, vooral ook dat alles te zwaar is op de buik.

En als ik op mijn rug lig, krijg ik vaak een harde buik wat dat irritante gevoel vergroot.

Deel Deze Pagina