Na het bereiden en eten er ahter gekomen dat het taco kruiden zakje van de ah 2 maanden over datum was. Hoe erg is dat? Moet ik me al druk maken of ? Pff, vergeten naar de datum te kijken maar pas na het afruimen viel mn oog erop.
Droge kruiden die je aan moet lengen met water of olie? Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Die kunnen best nog wel.
Hahahaha ik wil echt geen voedselvergifting oplopen. De gewone kruiden die ik los koop bewaar ik zo een jaar maar dit is zo een mixje en dan neem ik aan dat er van alles bij gegooid is dus dan twijfel ik. Maar allemaal heel erg bedankt ! Je moet ze indd met water mengen.
Bij kruiden en kruidenmengsels is dat nooit een probleem. Die houdbaarheidsdatum staat er meer als een garantiestempeltje op. Tot die dag is het zeker goed. Bij kruiden en kruidenmengsels zal na verloop van de tijd de smaak afnemen en wellicht is het niet meer zo kleurrijk maar iets doffer geworden. Omdat fabrikanten niet allerlei boze brieven willen ontvangen, staat er dan een mooie stempel met een THT-datum op. Voordat je daar voedselvergiftiging van krijgt ben je al minstens 20x gebombardeerd denk ik.
Nee joh, kruiden kunnen alleen wat minder smaak krijgen. Maar verder kun je dat nog ver over de datum eten.
Joh die dingen zijn bijna eeuwig houdbaar. Hooguit gaan ze wat flauw of 'stoffig' smaken maar van droge kruidenmixen wordt je echt niet ziek.