Tafel etiquettes humor

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    @boogiebril Uit eten gaan doen we wel met enige regelmaat. En ook altijd wel op plekken die lekkere wijn hebben en gewoon goed eten. Het is zeker goed voor je relatie om even echt tijd voor elkaar te maken.
    Nu wonen wij niet samen en kennen we elkaar nu met een jaar.
    Omdat ik een zoontje heb zijn onze levens echt nog wel heel erg gescheiden. Dus dit soort momenten geniet ik echt extreem veel van.

Maar ik heb nu even het idee dat ik zes stappen oversla. ;)

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ach zolang je niet de schalen van een garnaal op je vingers zet, in je neus stopt, of in je oren, kan echt alles. En ja ik ken iemand die dat deed in een chique zaak

famofthree, Huismuisie en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Gewoon lekker op je af laten komen en vooral genieten! Dan komt de rest vanzelf :)
    En nog een tip: Probeer alles! Sommige combinaties of ingredienten zullen misschien gek of vies overkomen, maar geloof me, het is heerlijk om zo'n onmogelijke sensatie te proeven ;)

4. Treez

Treez Niet meer actief

Haha ik kon de wc’s ook niet vinden :roflmao:. Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben!

Zara75 en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Treez

Treez Niet meer actief

@Huismuisie ga er vooral ook heel erg van genieten! Wij doen het 1x per jaar sinds we het ons kunnen permitteren. Het is echt iets waar we weken naar uitkijken en daarna nog weken over praten.

Huismuisie en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    De eerste keer in een sterren restaurant had ik slakken vooraf. Wist ik veel dat die nog in hun huisje zaten! Kreeg ik er en slakken tang bij, ik wist echt niet wat ik moest doen!

Maar dat is het mooie van dit soort restaurants: de bediening is briljant en gericht op zorgen dat jij het naar je zin hebt. Dus de maitre zag me zweten, liep heel rustig naar me toe en vroeg of hij me kon helpen. Hij deed het voor en sindsdien beheers ook de nutteloze vaardigheid om slakken zonder te morsen uit hun huisje te wippen :rolleyes:

Hopsatee, Zara75, Lisanne1811 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh, en een andere keer zat ik met een gebroken rechter arm in het restaurant en toen heeft de bediening mijn vlees gesneden.

Los van het heerlijke eten ben ik dol op de bediening in sterren restaurants. Nooit snobbistisch, en gericht op jou om zitten dat jij een top avond hebt.

Littlegirl1989, Huismuisie en Ysabella vinden dit leuk.
  8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    #28 puzzelstukje, 16 sep 2018
    Laatst bewerkt: 16 sep 2018
    Ik heb er geen ervaring mee. Ik wens je veel plezier!

Ik moest alleen denken aan uit eten met een vriendin van mij, paar jaar geleden. Werd er aan haar gevraagd: wilt u de biefstuk medium of rare? En ze zei: doe maar small ik ben geen goede eter.
    Goh wat hebben wij gelachen.

Daarna kwam het ook voor in de show van Jochem Meijer. Nou ze schaamde zich rot.

Nescio, Zara75, Marchella en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh absoluut. Ik ga zeker alles proeven. Alleen die ganzenleverparfain sla ik over. Gelukkig blieft vriend dat ook niet.

We gaan overigens pas volgende maand. Dus ik kan nog even oefenen op mijn dinerskils.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dat neem ik direct van je aan. Ik kijk er echt naar uit. Zo’n ervaring neemt niemand je meer af :)

We zouden eigenlijk nog even een Lamborghini moeten huren om het feest compleet te maken :roflmao:

Treez vindt dit leuk.
  11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Oh heerlijk!
    Mijn 1e keer sterren rest moest ik nog leren dat je een wijnglas bij het steeltje pakt ipv net als in de kroeg bij het glas ;). De enige die gek keek daarom was mijn nu man..
    Nu jaren later weet ik beter..
    Wat ik echter altijd wat ongemakkelijk vind is dat je tafelheer of dame je gezelschap wilt houden als je man even naar de wc is.. ze schuiven stoel aan, vouwen server op en gaan praatje maken.
    Ik check dan liever even op mijn gsm of alles oké is met onze zoon bij de oppas..

En o ja die wijn.. ik ga ook voor het "bob" arrangement of neem 3 glazen ipv 6.

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    #32 Nellie4, 16 sep 2018
    Laatst bewerkt: 16 sep 2018
    Ik heb datzelfde schaaltje ooit eens een keer gebruikt om mijn reuzengamba's in te dippen. Ik kreeg door dat ik iets raars deed doordat m'n collega onder de tafel lag van het lachen.

Ysabella, Zara75, boogiebril en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Proest
    Doet me denken aan die keer dat we een buffet hadden op een familiefeest. En mijn broertje zei dat de scampi's wel erg taai waren.
    Die had hij dus met schaal en al opgegeten :roflmao::roflmao:

mamaloe250, Nescio, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Lijkt me heel tof om een x te doen. Maar is het erg raar om niks van alcohol te drinken? Zonder zwanger te zijn ;) ik lees hier over bob arrangement en dat je dan nog 3/4 glazen op een avond drinkt :eek:

Huismuisie vindt dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Eh ja eigenlijk wel. Het is toch wel het idee dat de wijn het eten naar een hoger niveau tilt. Dan kan heel bijzonder zijn.

Je hoeft de glazen niet leeg te drinken en er staat ook zeker water. Maar aan de cola gaan dat is denk ik niet heel erg gepast.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Whahahaha.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hahaha ik ga stuk!!

Ik ooit eens in een restaurant een te groot stuk biefstuk in mn mond gestopt. Vervolgens kreeg ik hem met geen mogelijkheid doorgekauwd. Uiteindelijk maar uitgespuugd in een servetje lol. Ook zo genant.:roflmao:

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben ook wel eens ergens geweest (weliswaar geen sterren restaurant maar desondanks erg lekker) en daar gebruik gemaakt van een frisdrank arrangement. Ik kreeg allerlei bijzondere soorten frisdrank bij het eten, ook erg leuk en lekker!

toch3 vindt dit leuk.
  19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee hoor, het is jouw avond. Ik drink ook bijna nooit.

toch3 vindt dit leuk.
  20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Nee hoor helemaal niet. Wij drinken beide geen alcohol en geven dit aan het begin aan. Wij eten ongeveer 1x per jaar in een ster restaurant en er is nooit raar
    op gereageerd. En ik denk dat ik net zoveel van het eten geniet als de wijndrinkers.

Huismuisie en toch3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina