Stijn heeft een liesbreuk (wordt binnenkort hieraan geopereerd). Sinds dat we zijn liesbreuk ontdenkt hebben drinkt hij nog meer dan hij al deed. Hij heeft Nutramigen voor zijn koemelkallergie en deze voeding vindt hij heel erg vies. Dus liet hij steeds 30 cc staan. Is niet zo heel erg, maar nu laat hij soms wel 90-100 cc staan. (Hij krijgt 150+5). Maar soms heeft hij om 15 uur een fles op (65 cc op) en 2 uur later weer honger en drinkt hij de hele fles (bijna) op. Is er een relatie met een liesbreuk en minder drinken? Qua gewicht kan hij wel wat hebben. Hij zit nu op de 6,5 kilo.
mijn zoontje heeft ook een liesbreukje, alleen willen ze daar nog niks aan doen. (maar dat is een andere discussie, haha) ons zoontje drinkt veel en plast vooral heel erg veel. Dit heb ik aan de huisarts gemeld, omdat ik me afvroeg of overmatig veel plassen in verband staat met de liesbreuk. Haar antwoord was dat kinderen met een liesbreuk over het algemeen hun drinken niet aanpassen doordat ze een liesbreuk hebben. De baby's hebben met het plassen namelijk over het algemeen helemaal geen pijn. En zolang ze daar geen pijn bij krijgen leggen ze niet de link met drinken. Stel...een kind heeft wel veel pijn tijdens het plassen, dan zou het kunnen dat de kinderen minder drinken. Maar...zei de huisarts...dit is bijna nooit, want baby's leggen die link niet en het plassen doet (als het goed is) geen pijn.
hi toen mijn zoontje een maand was had hij een liesbreuk voordat we hier achter kwamen dronk hij ook slecht en huilde ook pijnlijker dan normaal. maarja je kind is een maand oud en heeft veel buikkrampen dus ik wist niet waardoor het kwam. nadat we in het ziekenhuis belanden hebben ze met veel geweld de boel terug geduwd Huilen stopte en hij dronk beter. daarna zakte de darm weer en hij dronk ook weer slechter 2 dagen later is hij geopereerd en alles was weer goed..