De reden dat ik dit topic start is omdat ik er wat van wil leren.. Mijn vriend doet echt helemaal niets in huis,als ik niks zou doen was het hier 1 grote bende! Het enige wat hij doet is op woensdag de container buiten zetten en zelfs dan hoor ik hem nog weleens mopperen. Wij hebben in een extra kamer allebei nog een kledingrek.Dat van mij is altijd keurig netjes en hij maakt er 1 puinhoop van,hij heeft dan nog het lef om aan mij te vragen of ik het op wil ruimen voor hem.. Ook verwacht hij van mij dat ik zijn brood smeer wat hij meeneemt naar zijn werk als hij vroege dienst heeft. Net heb ik dus weer zijn brood gesmeerd terwijl hij op de bank lag en ik zei: "Morgen smeer je zelf maar eens je brood". Zijn antwoord: "Nee" Wat moet ik hier nou mee? Hoe krijgen jullie je man of vriend zover dat hij meehelpt in het huishouden of dingen zelf doet?
Gewoon echt helemaal NIKS meer doen voor hem... Maak je statement op die manier maar eens duidelijk! Tijdje volhouden ook hoor! Kom op zeg, je bent zijn slaaf niet! Anders moet 'ie maar weer lekker bij zijn mammie gaan wonen bij wijze van Zal vast en zeker voor de nodige discussies zorgen, maar heeft hier goed geholpen Succes!
Inderdaad gewoon eens beginnen met zijn brood ook daadwerkelijk NIET te smeren! Hier ook zo eentje hoor, maar die komt thuis voor de lunch en dan verwacht ie dat het eten klaar is. Moet je hem eens horen mopperen als ik zeg "smeer maar een boterham" !!! Of wanneer hij geen schone broeken meer heeft. Tsjah, dan had ie ze maar in de was moeten gooien ipv naast het bed. Ik vertik het om het op te ruimen (tot ik moet stofzuigen en dan gaat alles automatisch de wasmand in, dus tot zover mijn statement Succes!!!
Mijn man doet gelukkig wel genoeg, maar ik had 'n ex die een soort van spoor van vernieling achter zicht liet.. Overal waar hij gezeten had lagen sokken, boekjes, frutseltjes, dingetjes. Ik maakte er op een gegeven moment een gewoonte van al die zooi bij elkaar te gooien.. Op z'n computer wel te verstaan. Ik deed z'n was niet als hij 'm niet in de mand had gedaan, ik waste z'n zooi niet af als hij 't liet staan, ik ruimde gewoon niets meer op aan troep die hij maakte; 't ging allemaal hoppa, op z'n computer... Verder had ik 'n opruimlijstje thuis hangen. Na verloop van tijd ging hij ook ineens dingen doen én afstrepen, haha!
ja mijn vent doet ook bijna niets... hij zet de vuilnisbak buiten verschoont de kattenbak en ruimt drollen op als de honden eens in de zoveel tijd eens in de tuin gepoept hebben... maarjah ik denk.... hij werkt fulltime.. en ik zit thuis... dus dan is het toch eerlijk verdeeld.. ik zit liever thuis met mijn kleintje dan dan ik zou werken.. dusjah ik kies er zelf voor... maar als wij beiden zouden werken.. dan zou ik van hem wel verwachten dat hij wat deed... zo niet.. tja dan hou ik ook op met dingen doen voor hem.. zijn was, koken, zijn rotzooi opruimen.... ik weet niet of jij werkt of niet.. maar als jij ook thuis zit.. ja dan vind ik dat een man niet veel hoeft te doen.. zijn eigen zooi opruimen dan wel, en vuilnisbak buiten zetten enzo .. maar voor de rest in het huishouden niet veel..
Hier ook 1 die t liefst niets doen en t mij laat doen, want ja ik werk toch niet en zit de hele dag te nietsen thuis?? Ok ik zit fulltime thuis en hij werkt, maar ik heb een kleine rondkruipen van bijna 9 mnd en dat vind ik ook zwaar thuiswerk!!! Die van mij heeft verschillende diensten en durft mij met gemak 4u in de nacht te wekken uit mijn slaap om te vragen of ik brood wil maken, want hij is te laat en moet nog aankleden etc. Ook kleding op de grond, in sporttassen, naast de wasmand in plaats van erin, naast t bed en ik moet ruiken welke vies en welke schoon zijn??? Toch doe ik ze dan in wasmand en wassen. Stofzuigen 1 x per 2mnd?? Toevallig stond ie vandaag af te wassen???!!! En dat op een dag dat we toch ruzie hebben en van mij geen compliment krijgt, daar zoccht ie naar denk ik...Hier ben ik toch wel degene die t huis staande houd en ervoor zorg dat we niet samen met muizen en ratten leven door zijn viezigheid en puinhoop
Ik werk zelf ook en heb best een pittige baan. Ik werk met verstandelijk gehandicapten van laag niveau en heb onregelmatige diensten. Hij werkt ook onregelmatig. Weet je wat het is,als ik geen brood smeer gaat hij onderweg naar zn werk wel ergens een paar belegde broodjes halen. Dat is ook weer niet de bedoeling,daar lopen we op leeg!
Zo'n eentje had ik ook! Na 8 jaar verkering zijn er al heel wat dingetjes veranderd.. Meneer was nogal verwend door zijn moeder.. Maar ja, ik ben zijn moeder niet! Was niet in de wasmand.. Dan wordt er niet gewassen.. Broekzakken niet geleegd.. Pech ( als 2x een telefoon in de wasmachine gehad) Broodtrommel niet bij de afwas, dan geen schone.. Broodsmeren.. heel soms als ik zin heb. Meestal doet hij het zelf.. Het huis is schoon, het eten staat klaar als hij terug komt van zijn werk.. Dan vind ik broodsmeren en zorgen dat vuilewas in de wasmand ligt en hij zijn spullen opruimd op zijn minst kan! Als ik de weekenden moet werken , doet hij zelfs de afwas en stofzuigt hij de woonkamer en keuken.. Duurt even maar dan heb je ook wat!
Ik vraag me ook af of het mannen zijn die zo van huis uit gaan samenwonen of enkele jaren op zichzelf hebben gewoond. Ik heb 1 vriend gehad die op zichzelf woonde en dat was alles eerlijk delen in het huishouden. 2x een vriend gehad die van huis uit ging samenwonen. 1 grote bende!! ze dachten te makkelijk dat doet een ander wel, want dat zijn ze gewend. Brood smeren doe ik écht niet. Vind het al vervelend als ik mijn eigen brood moet smeren. Laat staan voor een ander..... 3x raden wie het voor mijn man doet... yep zijn moeder (nog steeds)
Nou mijn vriend woonde voordat wij gingen samenwonen nog bij zijn ouders maar hij doet genoeg in huis hoor. Dit terwijl mijn vriend eigenlijk nooit iets hoefde te doen, mijn schoonouders hebben namelijk 2 of 3 schoonmaaksters en ook iemand om de was te doen en te strijken. Daarnaast hebben ze een tuinman en heb ik nog nooit iemand van het gezin zelf iets zien opruimen ofzo Toch strijkt mijn vriend zelf zijn overhemden, doet hij iedere avond/ochtend de afwas/vaat (of wanneer hij kookt doe ik het) en als hij ziet dat er veel was is dan draait hij een wasje. En ook ruimt hij wel eens op en weet hij hoe de stofzuiger werkt (alhoewel hij alleen om dingen heen zuigt en niets optilt of verplaatst haha) Het enige wat hij écht nooit doet is was opvouwen. Hij gooit het (als het schoon is) zo op een bult zodat ik het kan opvouwen haha. Ik denk dat het bij ons redelijk 50/50 is verdeeld, alhoewel ik wel vind dat ik iets meer doe dus dan zou het 60/40 zijn. Maargoed ik studeer ook fulltime en ben dus ook zeker 3/4 dagen per week van huis.
Ow,ik denk dat zijn moeder het ook nog voor hem zou doen hoor en dat hij het dan s'ochtends op kan komen halen bij haar.. Een poosje terug bleef zijn moeder bij ons eten en toen hij zijn bord naar de keuken wilde brengen zei zijn moeder: "Laat staan joh,dat doen wij wel even samen (zij en ik dus)". Ik zei al: "Hoezo,hij kan toch ook meehelpen". Zij vond van niet want hij werkt volgens haar harder dan ik
Nee mijn man doet ook niks in huis. Dat is altijd al zo geweest, reden is dat hij een eigen bedrijf heeft waarin hij heel erg veel tijd steekt. De tijd die ik meer thuis ben, doe ik dus het huishouden, boodschappen, koken, de zorg voor Charlotte, alles eigenlijk. Ik zit er niet mee, het is zo goed verdeeld. Had ik een vent die evenveel werkte dan mij, dan waren de taken verdeeld en moest ie zeker wel iets doen. Maar dat is dus niet het geval.
*klappert met haar oren* Wat? Bestaan dat soort mannen nog? Ongelooflijk! (Met dank aan schoonmama begrijp ik. Komt die uit de prehistorie ofzo?) Ik zou zeggen: eerst een streng woordje met meneer spreken en vervolgens gewoon werk weigeren. En die broodjes zou ik dus echt niet smeren. Natuurlijk is het dan ook een probleem als hij ineens broodjes gaat kopen, maar dat mag hij dan toch gewoon van zijn eigen geld doen? Dan maar een biertje minder in het weekend. Zo leert hij wel zelf zijn broodjes smeren. Ik bedoel, hij heeft toch geen polio ofzo? Malloot. (Het lijkt mij duidelijk dat het hier 50/50 gaat. Zo niet, dan had ik hem allang de deur gewezen. Maar goed, ik en hij zijn ook allebei zo opgevoed. Gelukkig.)
Haha,idd met dank aan schoonmama. Die heeft hem altijd tot op het bot verwend. Wij hebben gezamelijke rekeningen dus broodjes kopen van 'zijn' geld zit er niet in..dat is dan ook gelijk 'mijn' geld. Aan de ene kant zegt zijn moeder dat hij ook moet leren om verantwoordelijkheid te dragen voor ons huis maar aan de andere kant vind ze dat hij niets/weinig hoeft te doen.. Ze vind ook dat de discussie meer moeite kost dan het even te doen. Voordat we samen gingen wonen had ik het er met haar nog over dat ik geen zin had om zijn brood te gaan smeren als ik na een late dienst thuiskom. Weet je wat ze zei: "Dan smeer je het toch s'middags en leg je het in de koelkast,of je doet het s'ochtends. Dat deed ik ook altijd voor mijn jongen" Het is een schat en ik zou haar niet willen missen maar ze wil graag altijd benadrukken hoe goed ze altijd voor hem was/is. Mijn moeder is echt zo anders he. (Maar dat is vast normaal dat je je meer stoort aan je schoonmoeder dan aan je eigen moeder)
Ook mijn lief deed niet zo veel in het huishouden, maar nu hij thuis zit en ik gewoon aan het werk ben (in wisselende diensten, werk in de zorg) doet hij wel meer. Ik moet er wel naar vragen, want hij ziet het echt niet uit zich zelf. Eerder deed hij helemaal niets, ook met dank aan mijn schoonmoeder. Daar hoefde de kinderen helemaal niets zelf te doen. Als ze daar iets in de was deden lag het 's avonds gewassen en gestreken weer in de kast. Vond ie in het begin wel raar dat dat bij mij niet zo was....Wel eens een disscusie gehad over strijken met mijn schoonmoeder, dat ik dat niet deed voor hem. Nee klopt, ik werkt op dat moment ook al meer dan hij deed, dus ik zou niet weten waarom ik dat dan moest gaan doen voor hem. Maar zo als gezegd, het gaat steeds beter. En sinds ik met hem samen ben, heb ik nooit meer de kattenbak hoeven doen .