hey, ik heb gehoord dat tafelbier goed zou zijn voor de mama's die borstvoeding (willen) geven!!Dat zorgt voor een goede productie! Maar nu heb ik gisteren gezien dat er 1.5% alcohol in zit! Kan dat kwaad voor het kindje? P.S.: er is een tijdje geleden door iemand gezegd dat die de naam van haar kindje had gekocht via internet en die naam was een sticker voor op de muur te kleven. Wij willen dat ook graag maar ik vind nergens die website! Iemand die kan helpen? Groetjes
ik weet niet waar diegene het bedoelde, maar ik weet wel dat je volgens mij bij www.zuuz.nl ook stickers kunt kopen
heb eens gekeken op die site maar ze verkopen er geen namen, het zijn alleen prints enzo! Toch bedankt
ik heb de site gevonden!!! het was www.cutitout.nl. Cahewnoten zijn niet echt mijn ding! Er zit natuurlijk geen alcohol in maar toch!! Ik maak me vooral zorgen om de alcohol die erin zit! Ik drink dit toch enkele keren op een dag, vooral bij het eten dan!
Ik zou het niet doen... er zit idd alcehol in en volgens mij is het nooit echt bewezen. Beste voor de melkproductie is gewoon vaak aanleggen daar kan geen biertje, nootje enz. tegenop.
hahah ok wist ik niet .... drink alleen maar heineken. en borstvoeing of geen borstvoeding zodra mijn kleine is geboren drink ik een lekker koud flesje heineken. eentje dan hoor
Alles waar alcohol in zit zou ik vermijden, zeker nu je nog zwanger bent. Wat ik heb gelezen is dat je best en glaasje mag drinken als je borstvoeding geeft, maar dan vlak na de voeding, zodat er genoeg tijd zit tussen je glaasje en je volgende voeding. En dat van dat bruine bier, dat is volgens mij gewoon een fabeltje! Marian
ik heb gehoord dat bruin bier na de bevalling de melkproductie meer op gang helpt, maar of het waar is weet ik niet.
http://www.bierengezondheid.be/index.php/articles/nl/cid=17/aid=258/ Maar dit gaat dus alleen om die vitamine B en die kan je maar beter op een andere manier binnen zien te krijgen want: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&a=2&b=172&c=258
De een zegt dat bruin bier goed is, de ander champagne. Volgens mij zijn dat moeders die gewoon hun favoriete drank heeeel erg gemist hebben die drie maanden
Ik heb gehoord dat het een fabeltje is. Alcohol gaat wel over in moederemelk dus wel oppassen !! Ik laat de drank nog maar even staan als ik borstvoeding geef, ben dan toch al zo lang zonder kan dan nog wel een paar maanden.
Mijn moeder gaf dat ook al als tip, bruin bier drinken. Zij heeft dat veel gedaan en ik zit hier toch nog steeds, dus ik denk dat het geen kwaad kan.
ook hier is het gewoon met mate als jij straks als je bevallen bent een lekker biertje wil, neem je toch een lekker biertje, ik neem aan dat men zich niet vol laat lopen met bier... proost alvast.. en met alles is het de 1 zegt van wel de ander zegt van niet (experst of geen experts) doe wat je zelf goed dunkt...
Ik heb toevallig van de week een info-avond gehad over borstvoeding. Bruin bier goed voor de productie van je melk is echt een fabeltje. En al die andere ook. Als je borstvoeding geeft is het mogelijk om een glaasje alcohol te nuttigen, maar dan wel na de voeding, want na het nuttigen van deze consumptie en de volgende voeding moet er minstens twee uur tussen zitten, anders krijgt je kleine de alcohol binnen. Groetjes Monique76
Ik laat alles met alcohol staan ik neem geen risico. Het is me dat biertje niet waard zeker als er geen enkele aanwijzing is dat het een positief effect heeft.