"jaloerse hond"

Discussion in 'Zwangerschap' started by karin29, Sep 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    hoi ik ben de man van karin en heb een vraagje !

onze hond , een rottweiler van 8 jaar , is sinds karin zwanger is
    zeer beschermend over karin en nu heeft hij vandaag een kindje van 2 jaar van een vriendin van karin een "waarschuwingsbeet" gegeven
    omdat hij te dicht bij karin in de buurt kwam.
    wie heeft hier ook ervaring mee en wat kan je er aan doen ?
    ik ben als de dood dat hij zometeen iemand echt bijt ?

groetjes mathe

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    hoi man van karin,

als ik jullie was zou ik een gedragstherapeut in de hand nemen, het belangrijkste is altijd dat hij/zij (de rottweiler) positieve ervaringen houd met kinderen maar dat de rangorde duidelijk word en blijft, hij/zij zal een kind onder de 12 jr bijna altijd als ranglagere zien.
    alvast wat tips:
    -als de hond evt op de bank ofzo mag, leer hem/haar dit af anders ziet hij/zij zichzelf net zo hoog als jouw
    -speeltjes voor de baby alvast laten ruiken maar hij mag er niet zelf mee gaan spelen
    zowieso is het belangrijk dat de rangorde in het gezin hem erg duidelijk is, maar nogmaals een goede gedragsdeskundige in de hand nemen is mijns insziens belangrijk, hij/zij zal bij jullie thuis komen en zo ook de diagnose kunnen stellen over hoe en wat. ik zou wel proberen te voorkomen dat hij de kans krijgt om zelf het heft in handen te nemen want dit is nu al gebeurt, evt een muilkorf intrainen (op een positieve manier) en deze dan daarna (na het intrainen anders legt hij/zij de link) bij bezoek of andere situatie met kinderen omdoen, wel voordat de kinderen er zijn hoor half uur vantevoren ofzo.

succes ermee en hoop dat je hier wat mee kan,

gr saskia

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Hi Mathe

Jeetje dat is best heftig. En dat dan ook nog eens zo wanneer karin bijna moet bevallen. Ik heb zelf een rottweiler teef en ik heb het probleem dat ze zo erg tegen de draad is. Ze wil niet meer naar me luisteren. Nou heeft ze dan een probleem want ze moet wel haha!!

Maar bij jullie is het toch wel serieus dan. Wanneer ze te beschermend gaat doen kan ze ook in het soort van voordeel het kind zo beschermen en karin. En dan gebeurd er zeker waar je bang voor bent. Ik zou haar zoals saskia ook al zei goed haar rang aangeven in huis. En bij dit soort dingen echt flink afstraffen. Want dit valt in geen geval goed te praten. (niet slaan hoor want dat werkt averechts ... maar ga er niet vauit dat dat gebeurd). Ze zal een kleine als haar mindere willen beschouwen maar dat is het natuurlijk niet. Dus gewoon goed laten merken dat jullie over de kleine waken en niet zij!!!!

Je kan idd een gedragstherapeute inschakelen maar geen idee hoe dat werkt.

Ik probeer mijn hond nu dingen aan te leren die strax toch voor haar veranderen. Maar dit doe ik nu zodat ze strax geen verband legt met de komst van de kleine en de veranderingen.

Weet niet of dit je antwoord een beetje kan bevredigen misschien iemand anders wel.

succes iig

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb hier ook een rottweiler teef zitten maar tot nu toe geen verandereringen opgemerkt..

Ik wil je in ieder geval heel erg veel sterkte wensen..

Groetjes Vera

5. miss anita

miss anita Bekend lid

Jan 22, 2006
    796
    0
    0
    ik heb hier een rottweiler/boerboel lopen en merk nix geen veranderingen is een reu altijd even lief sterkte ermee ;)

kuzz anita

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Stel deze vraag eens op hondenplaza forum ( op de site staat wel waar je moet zijn voor het forum, staat geloof ik links bovenaan)

http://www.hondenplaza.nl/

Daar zijn meerdere mensen die hier misschien mee kunnen helpen.

Ik zie ook wel iets verandering in het gedrag van mijn hond. Ik heb alleen een kleintje die ik makkelijker kan corrigeren.

Succes ermee :)

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    de hond merkt dat je vrouw nu zwanger is, en waarschijnlijk is je vrouw degene die jullie hond "opvoed"....die zal nu idd beschermend gedrag gaan vertonen...

het enige wat je hier op dit moment tegen kunt doen is de hond direct op het moment van straffen op hetgeen hij gedaan heeft......

misschien zijn jullie er zelf "onbewust" in mee gegaan dat het "prachtig"is dat jullie hond nu zo beschermend is...(heel voorstelbaar) maar dat moet je direct in de kiem smoren......

zelf kun je zoals ik al aangaf ervoor zorgen dat je de hond direct echt goed straft zodat ie weet dat wat ie gedaan heeft "waarschuwingsbeet"niet mag....nu nog naar een gedragstherapeut gaan zal niet veel uithalen daar de hond al 8 jaar bij jullie is (neem ik aan dan he) dus zullen jullie in jullie eigen omgeving de hond duidelijk moeten gaan maken wat wel en wat niet "beschermend"gedrag is....

als er iemand in de buurt van je vrouw komt zul je aan de hond merken of ie gespitst gaan luisteren (kijken) zodra je dat merkt...foei he roepen en hem desnoods opsluiten voor een half uurtje in zijn benz...en dat ook blijven doen...laat ie zijn tanden zien, een flinke tik op zijn snuit met weer foei erbij en direct opsluiten in zijn benz, en zo blijf je doorgaan...de hond zal dan gaan merken wie er wel en wie er (eigenlijk) niet bij je vrouw in de buurt mogen komen...

heel veel succes en mocht je nog vragen hebben mag je altijd een pb'tje sturen..

succes het duurt even maar het zal ongetwijfeld goed komen, vergeet niet dat de hond het "goed"bedoeld...

Share This Page