Daar ben ik weer Ik zoek tips voor het kopen van een deken. In juni ben ik uitgerekend en vraag me af wat wijsheid is om voor deken te kopen. Zelf zit ik te denken aan koeka teddy (of is die te warm) of die van baby's only met fleece (of is die te koud). Of beter een dunnere deken voor in juni t/m sept en rond oktober een hele andere deken kopen? Bedankt meiden!
Ik had de wafel deken van leenbakker... Voor s. Die is in mei geboren, maar na 4/5 weken kroop meneer continu boven zijn dekentje uit dus een slaapzak gekocht en met de hete zomer tm sept geen deken nodig gehad. Wel laken ivm geborgenheid... In okt de deken weer es gepakt maar weer kroop meneer er boven uit. Dus een winterzak gekocht en zo heeft s heel de winter geslapen, dan wel met laken voor geborgenheid maar geen deken...
Ik heb de 4-seizoensdeken van Koeka https://www.koeka.com/nl-nl/product/0464/shop-online/beddengoed/1015--44-015/ledikant-dubbeldeken-wafel-amsterdam.aspx 2 dekens die je aan elkaar kan knopen. Dus in de winter 2 dekens, in de zomer eentje Ben er tevreden van en het oogt mooi! In de winter moet je dit wel met een slaapzak combineren, want echt superdik is hij niet (TOG 0,8)
Eerste vraag: gaat je kleine eerst in een wiegje? Hier had ik namelijk het volgende: een wiegje waar hij met een wiegdekentje in lag tot 12 weken. Daarna ging hij het ledikant in maar een aantal weken later ging hij al rollen en vond ik deken niet meer veilig (en koud) het werd dus een slaapzakje zonder dekentje en het resultaat was dat ik 3 peperdure ongebruikte Koeka (nou ja één een paar weekjes gebruikt) had liggen. Mijn tip zou dus zijn niet teveel en te duur aan te schaffen. Wie weet gaat jouw kindje uiteindelijk ook in een slaapzakje omdat het makkelijker en veiliger is en dan it je met al die dure dekens Die van Koeka, Jollein en Baby's only vond ik allemaal fijn. Ik heb geen met teddy gedaan om de reden dat ons kindje in september werd geboren en wij in een nieuwbouw huis (warm) wonen en in december lag hij dus la in dat slaapzakje (winter) dus was die tijd ervoor een zomer deken en een inbakerzak voldoende...
Die van ons gaat gelijk in een ledikantje. De dekens van Koeka en baby's only zijn dan misschien wel redelijk duur om te doen. Of alleen babys only deken met teddy en voor winter een slaapzak en daar kan altijd nog lakentje overheen voor geborgenheid, toch?
Ja dat lijkt mij dan inderdaad een goed idee. Kijk ook eens naar de dekens van Jolein (bijv de kabelserie) die zijn wat leuker in prijs, misschien voor ''erbij''(of een zomerse versie voor als de teddy echt te warm is mochten we een erg hete zomer kijken
Dus jij als ik je goed begrijp,beter niet de teddy van baby's only, maar de zomer variant.. En voor eerste maanden bijv Jolein kabel?
Ik heb slaapzakken en dan is een deken niet echt nodig. Ik heb wel een deken voor het 'geborgene', een van een aantal lagen hydrofiel (en dus ademend) van Aden+Anais. En de warmste slaapzak van ergopouch. Is wel een investering, maar ik ben er ontzettend blij mee!
Ik heb een dochter van aug maar echt warm was het niet, Daarbij kan een ledikant deken lang mee, dus ook de winter door, Ik heb voor mijn zoontje die in oktober geboren is de wieg deken van koeka teddy, hier heeft hij tot vorige week in gelegen. Nu ligt hij sinds een weekje in zijn ledikant en de koeka dekens ledikant teddy zijn 85 euro, ik heb hier in de buurt iemand die het zelf kan maken en ik heb nu eigenlijk precies het zelfde maar dan voor 47 euro. Mijn andere kinderen hebben tot 2 Jaar nog onder de ledikant deken gekunt dus ik kan zo'n koeka echt aanraden
Hier ook de kabel gehad voor in wiegje en toen in ledikant heb ik die met teddy gekocht en die van wiegje gebruik ik in maxi cosi nu Alhoewel hij een pucka baby slaapzak heeft 4 seizoenen Ik zou echt die van jollein aanraden
Ik heb met mijn kinderen nooit een deken gebruikt, alleen een wiegdekentje in het begin. Toen ze naar hun ledikant gingen alleen een slaapzak gebruikt. Nu heb ik voor mijn baby een wollen wiegdekentje gekocht en verder geen dekens
Ik heb meerdere lekkere dikke wiegdekens gehaakt. Ik heb nu nog een heel cool patroon liggen met katjes. Die ga ik maken als ik morgen weet of het een jongen of meisje word. En die zou ik evt nog kunnen voeren 😆
Hier was zoontje het ook al snel niet eens met de dekens in zijn ledikant . Van zich af trappen en hij kon zich snel zo draaien dat hij dus niet meer onder de deken lag. Gingen dus snel over op een slaapzak. En daar zat ik dan met mijn oh zo leuke maar oh zo dure dekens. Heb voor deze baby dan ook geen nieuwe gekocht. Die van zijn broer zijn amper gebruikt.