de avond wakker hoe oplossen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely83, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb het schema van Nana al best wel aardig op rails vind ik.
    Ze word in de ochtend tussen 7 en 8 wakker en krijgt dan haar fles, om 9uur gaat ze weer naar bed tot 12uur vaak krijgt ze dan weer een nieuwe fles, dan is het even boxtijd en vaak spelen en knuffelen we samen ook om 2uur a half 3 gaat ze weer naar bed tot 5 uur ze krijgt dan weer een fles maar vanaf die tijd is ze wakker tot haar volgende fles van 22uur :confused:.
    Ik wil eigenlijk proberen dat ze rond 8/9uur naar bed gaat tot haar laatste voeding maar weet niet echt hoe ik dit aan moet pakken. Ook denk ik dat ik haar laatste voeding moet verplaatsen tot half 12/12uur want ze word de laatste tijd weer snachts wakker. Ik denk dat als ze dan haar voeding krijgt ze rond 6uur wakker word dat is voor mij een prima tijd want dan is onze zoon ook altijd al wakker.
    Iemand ideeën?

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik zou haar dan proberen smiddags wakker te houden of minder lang laten slapen dan wordt ze vanzelf moe en slaapt savonds dan lekker!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Even voor mijn beeldvorming. Hoe pak je het nu aan? Leg je haar 's avonds wel gewoon in bed?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik leg haar in bed, maar dan gaat ze gewoon liggen kraaien, dan laat ik haar ook gewoon maar naar een half uur gaat ze huilen soms laat ik haar 5minuten huilen maar dan raakt ze helemaal overstuur dus dan mag ze van mij mee naar de woonkamer.
    Misschien moet ik haar overdag inderdaad minder laten slapen want denk dat van 9 tot 12 ook lang is terwijl ze er net een uur op heeft en dan weer van 2 tot 5 dat is ook weer 3uurtjes.

5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja kan je doen sochtends van 9 tot 11 en dan bijvoorbeeld van 13 uur tot uurtje of 15.30 en dan is ze daarna langer wakker en mischien meer moe. ik heb in het begin ook zitten vogelen met slaaptijden en ineens vindt je de juiste voor jullie en je kleintje! SUcces!

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ok, dan zou ik haar inderdaad ook overdag langer wakker houden. Kijken of het werkt.
    Mijn ervaring is dat de slaapritmes veranderen constant. Tot 2 weken geleden sliep mijn zoontje na elke voeding zeker 2,5 uur tot 3 uur en dan van 20:15 tot de volgende ochtend 7 uur. Maar die 2,5 uur overdag gaat echt niet meer op. Meestal haalt hij amper 2 uur. Vind ik ook wel gezellig dat hij overdag minder slaapt. Het is zo'n slaapkop.
    Dus voor het zelfde geldt slaapt ze over een paar weken wel 's avonds.
    Volgens mij pak je het nu goed aan, maar als ze echt niet wil slapen dan houdt het op en kun je proberen om haar overdag langer wakker te houden. Of 1 slaapje over te slaan misschien.

Succes!

7. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    wij hebben hetzelfde probleem gehad, hebben gewoon volgehouden, elke avond na zijn 1 na laatste fles bedje in, vond ie niet leuk, na bepaalde tijd er wel weer uitgehaald maar elke avond opnieuw gedaan en zo van de ene op de andere avond slaapt ie in bed vanaf 19 uur!
    en geloof me das heeeeel raar, de avond opeens voor jezelf!
    succes!

8. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Nikki wordt rond 7:00 uur gevoed, wordt aangekleed en gaat mee naar beneden. Tegen 9:00 uur gaat ze weer in bed en slaapt dan tot ongeveer 12:00 uur. Dan wordt ze weer gevoed, even spelen enzo en wanneer ik zie dat ze weer moe is gaat ze weer in bed. Meestal slaapt ze dan tot ongeveer 15:00 uur. Dan gaat ze er weer uit, wordt ze gevoed en probeer ik haar wakker te houden tot ongeveer 17:30 uur, dan gaat ze in bad, voed ik haar en gaat ze daarna in bed. Dan maak ik haar om 22:00 uur wakker voor de laatste voeding.
    Nikki was eerst s'avonds ook altijd wakker en huilde veel. Sinds ik haar s'avonds in bad doe slaapt ze altijd.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    worden jullie kindje dan niet wakker tussendoor? Fae slaapt overdag alleen korte slaapjes, een stuk of 3 van 3 kwartier, soms 4 van 3 kwartier. Tussendoor in box, of wipper of ze krijgt de fles. Jammere is dat ik hierdoor zelf niet zo aan m'n rust toe kom. Doen jullie kindjes dit vanaf het begin zo of heb je dit een beetje kunnen 'leren' ?

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou vandaag haar korter proberen te laten slapen,maar mevrouw ligt weer klaarwakker in bed.
    Morgen gewoon weer proberen. Laat haar dan van 9 tot 11 slapen en de middag ook korter.
    Blijf het gewoon volhouden ze moet ooit een keer doorhebben dat ze toch echt in de avond moet slapen

Deel Deze Pagina