Blijkbaar geef ik mn kind automatisch al meer etiquette mee dan dat ik mij bewust was..... ik zie.dingen voorbij komen die ik zo vanzelfsprekend vind dat ik ze niet eens onder etiquette schaar
Ja hier idem eigenlijk. Er word hier ( met uitzondering van zondag ) netjes aan tafel gegeten ( zondag eten wij makkelijk en dat mag voor een keer op de bank ) met mes en vork. Ellebogen van tafel. Toilet doen we voor of na het eten niet tijdens. Handen wassen voor het eten. Niet boeren etc. niet met volle mond praten. Alleen soep van je aflepelen vind ik onzin. Mij lukt het nog steeds niet zonder te knoeien
Ik vind wel dat er een leeftijd zit aan dingen. Handen wasSen is voor alle leeftijden Niet boeren vanaf het moment dat ze het bewust doen 😂 Niet plassen tijdens het eten, nu nog wel als wij vergeten zijn de oudste naar de wc te sturen voor het eten Met bestek is een beetje afhankelijk van het gerecht, als ze het motorisch gezien prima kunnen moet het ..daarvoor vind ik het belangrijker dat ze gewoon eten
Heb ze even opgezocht. ... Wij zitten overigens wel aan onze tafelburen 😂😂😂😂
Hij is nu 2jaar dus we zijn eerste de basis aan het leren.. Eten met een vork/lepel ipv met je handen Lust je het niet dan laat je het op je bord liggen ipv naast je bord op tafel gooien Niet door andere mensen heen praten Niet van tafel gaan als er nog mensen eten Dat vind ik al heel wat Later gaan we dit nog wel uitbreiden met niet slurpen, smakken praten met je mond vol Servet op schoot ellebogen op tafel dat soort dingen interesseert me niks ook niet in de restaurants die wij kunnen betalen..
Als de pan op tafel staat, betekent dat dat ik thuis ben of bij mijn ouders. Dan haal ik gewoon een worstje uit de pan met mijn vork ja. Is dat zo'n doodzonde?
De voorbeelden waren inderdaad geïnspireerd op jouw stukje. Het kwam inderdaad op mij over dat je die individuele zaken not done vindt. Maar ik kan me voorstellen dat het wat veel wordt als álles gebeurt in dezelfde zitting. Het idee van regels voor alles was gewoon een samenraapsel uit sommige reacties in de topic.
Ik vind sommige zaken ook zwaar overdreven en zal dus best wat etiquetes breken zonder ik dat door heb
Wij zijn zelf geen nette eters en houden ons aan geen enkele "vaste regel". Als onze dochter straks mee-eet wil ik dat wel ietsje anders gaan doen.