Iemand ervaring met het UMCG in groningen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gummiebeertje, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Hoi hoi,

ik heb nogal zware rugklachten en dat verergert eigenlijk steeds meer.
    Door de pijn slaap ik niet zo goed, en ben eigenlijk echt de hele dag alleen maar moe.
    Nu ga ik maandag naar de huisarts want ik wil graag een second opinion (heb al verscheidene therapieën, rugschoolprogramma's, pijnstillers, en een korset geprobeerd).
    Omdat ik een gezin heb wil ik graag wel een beetje in de buurt liggen.
    Ik wil namelijk gaan kijken of ze me kunnen opereren.
    Ben er erg zenuwachtig voor, maar het is of dat, of steeds met pijn lopen.
    Nu heb ik gehoord dat ze daar in het UMCG in Groningen best wel ver zijn enzo, en nu was mijn vraag of er mensen zijn die daar ervaringen hebben?
    Ikzelf heb rugklachten dus, dus iets vergelijkbaar zou leuk zijn :D
    Andere ervaringen zijn ook van harte welkom!
    Of het nu wel of geen goede ervaringen zijn.
    Ben best altijd wel een beetje bang in ziekenhuizen.

Hoop dat iemand mij kan helpen en wat gerust kan stellen. :)

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb geen ervaringen met rugklachten etc.
    Maar over het algemeen ben ik niet erg tevreden over het umcg.
    Ik ben er bevallen en opzich toen goed behandeld, afgezien van het feit dat de gyneacoloog constant weg liep bij mijn bevalling omdat ze anderen moest helpen en ik daar constant alleen heb liggen persen. Ook zijn ze vergeten me eten te geven toen ik daar een dag moest blijven, wat ik ook niet zo nettjes vond.
    Mijn oma wordt op het moment erg slecht behandeld. Ze is erg ziek en moet telkens op komen draven om vervolgens keer op keer te horen dat ze geen tijd hebben of dat er iets is tussen gekomen:(.
    Ik hoop dat ze jou beter behandelen maar hier niet echt goede ervaringen dus.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn broer werkt er, op de dialyse-afdeling weliswaar, maar die is erg te spreken over het UMCG: idd ver op gebied van allerlei zaken, een algemene houding van verder kijken dan je neus lang is en je niet blind staren op 'hoe het altijd gedaan is'.
    Waardoor dus veel succesvolle behandelingen.
    Daarnaast servicegericht, veel faciliteiten, dus als ik hem zo hoor een prima plek om met je klachten terecht te komen.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Niet het gebied van rugklachten maar voor IVF / mijn 2 keizersnedes / nier- en levertransplantatie / longtransplantatie / en de KNO tot nu toe, kan je er prima wezen.

Natuurlijk is elke afdeling anders. Elke arts is anders maar elke patient ook. Het is een groot ziekenhuis en wordt flink gestudeerd. Dit heeft altijd voor- en nadelen.

Maak anders een afspraak en kijk dan hoe het voelt.

Wij gaan zelf het liefst naar het UMCG terwijl andere liever naar Martini gaan..

Elmo

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben geopereerd door de neurochiriurg van het umcg! Was een geweldige arts! (ook rug) doortastend. luisterde goed en heeft mijn hernia weggehaald. daardoor vind ik he al snel ok:)

6. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    @SYRV wat ontzettend naar dat het zo gegaan is bij jou. Kan me voorstellen dat je het er dan helemaal hebt gehad!
    Ik heb zelf geen leuke ervaringen met het ziekenhuis hier bij ons, het Refaja...daarom ga ik liever ergens anders heen :D

Ik wacht eerst maandag even af of ik een doorverwijzing krijg, maar dat is eigenlijk 99 procent wel zeker.
    Heel erg bedankt voor jullie ervaringen.
    Het is en blijft een ziekenhuis, dus blijf zenuwachtig hihi.
    Vind narcoses ook altijd zo eng.
    Stel je wordt niet meer wakker, brrrr.
    Moet er niet aan denken hoor :S

7. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Nou, heb het pakket inmiddels binnen, een giga vragenlijst.
    Mij benieuwen dus.

Huisarts geeft me al weinig kans dat ze iets voor me kunnen betekenen.
    Leuk vooruitzicht toch? :(

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Mijn schoonmoeder had ook ernstige rugklachten. In het UMCG geweest, het Martini geweest, diverse scans gehad en niemand die iets kon vinden.

Uiteindelijk kwam is ze in het Nij Smellinghe in Drachten terecht. Die voeg de scans op en hij vond niet 1 niet 2 maar 3 hernia's. Bij haar broer precies hetzelfde maar daar vonden ze er 6!! Niet een andere arts had ze gezien.

Zij zweert dus bij Drachten als het gaat om rugklachten.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Voor je rug kun je beter naar het martini ziekenhuis gaan!

Deel Deze Pagina