Cinnababy vsm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    wisten jullie dat daar alcohol inzit?! Ben serieus geschrokken daarvan! Heb het toen by mn oudtse gebruikt en nu weer gekocht tot ik van mn kraamzorg hoorde daat er een percentage alc. Inzit. heb het gelijk teruggebracht en infacol gehaald. Wat schandalig zeg, vsm is zogenaamd homeopatisch en het is voor zuigelingen. Nooit verwacht dit!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het staat in de bijsluiter he... en het gaat om 2%, dus als een zuigeling de maximale dosis op een dag krijgt (18 druppels, normaal is 9), krijgt hij nog geen halve druppel alcohol binnen... Ik vind je reactie dus vrij overdreven ;)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik ook!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat zit in ontzettend veel middelen en is eigenlijk te verwaarlozen. Het heeft te maken met de houdbaarheid volgens mij.

Hier: In homeopathische druppels is van oudsher alcohol (ethanol) gebruikt. Alcohol (ethanol) is een uitstekend conserveringsmiddel en oplosmiddel voor plantenmateriaal. Lagere potenties en oertincturen bevatten altijd minimaal 50% ethanol en soms ook 70% ethanol. De maximale dosering voor kinderen en zwangeren is maximaal 100mg zuivere ethanol per keer. Dat is een dosering die overeenkomt met bv. 50 druppels bier of 18 druppels wijn of 6 druppels ethanol 50%. Aangezien het voldoende is om maximaal 5 druppels per keer te nemen voor een goede werking bevelen we dus aan kinderen en zwangeren nooit meer dan 5 druppels per keer te gebruiken.

Deel Deze Pagina