Help? Ik wil graag kleren voor mezelf bestellen maar ik begrijp het niet helemaal. Ik heb doorgaans M/L qua bovenstuk maar volgens de site is dit een taile omtrek van 68-71 voor M en 72-75 voor L (centimeters dus), heupomtrek 101-104 voor L en voor M 97-100. Mijn heupomtrek is echter 95 cm (dus volgens deze site een S) maar mooi dat ik niet in Small pas qua broeken, ik pas in 38, niet 36. Klaar. En qua boventrek pas ik dus in 38/40 maar ik heb (helaas) geen tailleomtrek van 72-75 cm dus zal ik naar XL moeten maar dan kloppen de heupen weer niet met hun 105-107 cm voor XL. en tailleomtrek 76-79cm voor XL, moet iedereen met een tailleomtrek van 80+ (centimeters dus) en "kleine" heupjes dan meteen naar XXXL? Dit is trouwens niet alleen deze site maar..meerdere sites? Klopt het echt en hoor ik eigenlijk XXXXXXL te dragen en draag ik mijn topjes veeeeels te strak (terwijl ze juist losjes zitten)
Bij mij klopt het ook nooit. Volgens die schema's zijn er helemaal geen kleren in mijn maat Maar kom ik eenmaal in de C&A, dan pas ik in maat M. Goh.
Klopt hier ook nooit hoor. Als ik. Mijn borsten opmeet bijvoorbeeld zou ik 70c ofzo moeten hebben. Nou, mooi dat ik momenteel toch echt in een 75F zit. Een C is echt veels te klein!