Iemand op deze manier afgevallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    Ik wil het graag op deze manier gaan proberen. er moet voor het mooie 15 kilo af maar eerst maar eens 10 om te beginnen.

Vanaf juni ben ik begonnen onder begeleiding bij de fysio met lichte krachttraining ( ivm reumatische aandoening kan ik helaas maar beperkt)

Nu ben ik ook begonnen in de sportschool met 3x per week cardio en lichte krachttraining ( fysio is nu gestopt vandaar verder bij de sportschool)

qua eten wil ik niet gaan crashen en leven als een konijn. dat houd ik niet vol en daarbij hou ik van goed eten.

Ik wil nu gaan proberen om icm sporten en goed eten wat af te vallen. het hoeft niet snel te gaan. ik wil sowieso witte rijst, witte pasta gaan veranderen voor volkoren en zilvervlies en mindere hoeveelheid. aardappels hooguit 1x per week. drastisch minderen met brood ( voorheen 5-7 boterhammen per dag) nu hooguit 3 per dag. ipv brood meer/vaker volle kwark, omelet, salade met kip/vis etc.
    voor vlees magere dingen als kip, rundvlees.

alleen nog in de avond 1 blikje pepsi max ( niet elke avond maar dat is mijn zonde en wil ik ook niet laten staan) in het weekend evt 1 wijntje.

geen chips, taart, koekjes, etc meer maar ipv daarvan, handje noten, handje olijven, 2 blokjes kaas, fruit etc etc etc ( ook niet elke avond uiteraard maar bv in het weekend)

Ben ik een aardig eind op weg zo of lukt afvallen op deze manier niet?

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik ben chronisch ziek, en kan ook niet intensief sporten.
    Ik loop elke avond na het eten dik een uur met de hond, let op wat ik eet.
    Binnekort start ik met nieuwe medicatie LDN ik hoorde dat je daar toevallig ook vanaf valt omdat het de eetlust zou verminderen.
    Tuurlijk ga ik het gebruiken voor de pijn, maar deze bijwerking zou leuk zijn al wil ik natuurlijk niet TE dun worden😁

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik denk dat dat toch moet lukken. Ik weet natuurlijk niet wat je weegt en wat je voedingspatroon nu is. Maar ik doe het eigenlijk op dezelfde manier, en ben zo na beide bevallingen alle kilo's kwijtgeraakt (en dat waren er de eerste behoorlijk wat ;)). Dus voor mij werkt het, maar je zult het uit moeten proberen of het voor jou ook werkt.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    ik weeg 95 bij lengte van 1.79. ( ik ook wel iets minder zwaar want als ik zeg dat ik 95 weeg gelooft niemand me)

ik ben normaal van veel brood, veel pasta, wijntje, chipje. zoetigheid geef ik niets om;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik ben nu volgens de voedselzandloper aan het eten...en kleine porties.... en 5 a 6 keer per week cardio en krachttraining.

Ik ben nu 6 kilo afgevallen in 3,5 maand. Heel langzaam dus. Maar mijn buik is weer bijna plat en ik heb weer een mooie taille. Ik wil nog 3 kilo er af.

Ik eet trouwens in delen. In de ochtend een glas havermout/groente/smoothy
    Danb om 10.30 een half glas...om 12.15 weer een vol glas en rond 15.30 nog een half glas.
    Ik heb zo geen zin meer in tussendoortjes.
    Ik drink de hele dag thee zonder iets en dan 4 keer per dag koffie.
    Lijkt misschien saai...maar die smoothy's zijn echt heerlijk en elke dag een andere smaak.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik doe niet aan sport en ik hoef in principe ook niet af te vallen, maar ik eet nu een aantal weken helemaal geen tarwe meer, dus ook geen brood (alleen brood wat ik zelf bak), en geen suiker, en ik heb veel minder trek, met als gevolg dat ik dus ook minder eet. En ik ben, zonder dat dat dus mijn bedoeling was, een kilo of 2 à 3 afgevallen.

Dus ik denk zeker dat het grotendeels schrappen van brood en andere tarweproducten je gaat helpen om af te vallen.

Succes!

7. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    je hoeft je aardappels niet te beperken tot 1 keer per week. rijst wordt zilvervliesrijst, pasta volkoren of vezelrijk en brood kan je ook gewoon eten of volkoren crackers. je moet er gewoon mager beleg op doen. ik krijg elke week een voedingsschema van ongeveer 1400 kcal en ik eet gewoon normale dingen. elke dag 6 keer eten en bij ieder eetmoment een glas water. ik ben zo en met sporten al 29 kg kwijt.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Oh nou, dan denk ik dat je toch best kunt proberen minder koolhydraten te eten. Ik houd er zelf ook van, maar merk dat als ik mezelf dwing om er minder van te eten, ik het ook best red. Maar helemaal zonder koolhydraten is niets voor mij.

Ik let nu zo'n drie weken (alleen doordeweeks) op de lijn. Dat betekent dat ik netjes ontbijt, twee keer fruit tussendoor, vier boterhammen als lunch en normaal portie avondeten, en ik ben al 2 kilo afgevallen. Dan moet ik nog aan het sporten beginnen!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    Bosi@ smoothies krijg ik echt niet weg. heb ze al vaak en op verschillende manieren gemaakt maar werkelijk... ik ril dr van. ik lust bv ook geen gewone milkshakes. al het vloeibare wat dikker is als water krijg ik op een of andere manier braakneigingen. vind het wel jammer want het ziet er vaak lekker uit.

om geen aardappels te eten is voor mij geen straf. ik eet ze omdat mn gezin het graag heeft en wil ook nog wel een beetje met ze mee eten omdat ik geen tijd heb om elke dag apart te koken dus die ene keer per week word geen straf.

op zich pak ik mager beleg op brood zoals kipfilet ham maar ik wil bv ook gewoon normale kaas en pindakaas omdat daar ook goede dingen inzitten. niet elke dag uiteraard en gevarieerd. ik ben overigens al wel 8 kilo afgevallen het afgelopen jaar door al minder te snaaien maar er zat nu weer een beetje de klad in. vroeger pakte ik als lunch, kaas of sauzijcen broodjes ed. dat doe ik al heel lang niet meer gelukkig;)

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik denk dat t wel moet lukken. Ik ben nu 2 weken bezig en ben 1 kilo afgevallen haha net begonnen dus.
    Ik eet verder gewoon maar wat minder. Door lichamelijke beperkingen kan ik niet echt sporten, dus ik moet het van mijn voeding hebben.
    Ik gebruik my fitness pall app om bij te houden wat ik eet, en zo te zien wat ik precies binnenkrijg aan vetten, suiker en koolhydraten.
    Ik eet verder gewoon wat ik wil, binnen het aantal cal dat je in wil nemen.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#11 MMarianne, 15 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2014
    Door normaal en gevarieerd te gaan eten op de juiste tijdstippen en water te gaan drinken ben ik in 3.5 maand 10 kilo afgevallen en ik sport 1x in de week of niet en rode wijn is mijn zonde. Ik ga nu voor de andere 10 kilo, zit nu op jou gewicht bij dezelfde lengte :)

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tinateenslipper: Klinkt toch goed hoe je het wil doen .
    Porties aan passen , meer groente , geen snoep koekjes chips.
    Walnoten kan je wel doen als je echt iets wil .
    Komkommer zilveruitjes augurk.
    Idd hoef je niet alles te vervangen en kaas kan wel hoor .
    Rollade kan ook is gezond kwa kcal zijn het 14 per plakje .

Ik ben 6 kilo kwijt in een jaar en van af de vakantie 6 week geleden drie kilo.
    Wil nog graag naar de 66 kilo en daar op blijven .
    Ben nu 67 ,9 mag nog wel wat af en strakker buikje .

Dit bereikt door alleen porties aan te passen en wel af en toe lekkers in weekend.
    Veel water drinken minder sappen , maar af en toe wel een glas door de week.
    Hier zusje haar kids gehad , nu dus sap open die maak ik dus op deze dagen.
    Spa drink ik ook nog, en zelf een biertje .
    Sporten drie keer in de week , soms 4 keer.

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Via internet kun je ook zo'n meter invullen waaruit dan blijkt hoeveel calorieën je per dat kunt eten bij jouw lifestyle, maten en je afvaldoel en hoe snel het dan gaat. Zo blijkt dat ik met 1350 kc per dag ongeveer een halve kilo per week kan afvallen.
    En ik vul elke dag in op een app wat ik gegeten heb, om bij te houden of ik al aan die 1350 zit. Het blijkt dat ik met alle normale dingen er nauwelijks aan kom en dan zelfs nog wel ruimte heb voor bijv. een toetje of een kop thee mét koekje 's avonds.

Ik denk zelf dat het belangrijker is om een nieuwe etenshouding aan te leren die je altijd kunt vol blijven houden, dan snel crashen, heel streng zijn en dan over een paar weken het bijltje neergooien, omdat het zo moeilijk en zwaar is allemaal. Dat probeer ik dus nu te doen en ik moet zeggen dat het best goed gaat. Ik doe het nu een week of 3 en ben al 3 kilo afgevallen, zonder dat ik een moment honger heb gehad en mét mijn patatje in het weekend en af en toe een koekje of snoepje.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Sterker nog, ik ben 10kg afgevallen ZONDER te sporten door anders te gaan eten haha.
    Gewoon gezond, geen bergen koek snoep etc ;)
    Dus ja, dit gaat je zeker lukken!

Ontbijt meestal met havermout of Griekse yoghurt met fruit.
    Lunch wisselend, dan een salade, dan meergranen brood belegd met mager vleeswaren en rauwkost.
    S avonds eet ik geen aardappelen, maar veel groente. Maar eet ook graag gerechten met quinoa, bulgur, zilvervlies rijst.
    Tussendoor fruit, rijstwafel, noten, rauwkost.
    En veul water ;)

15. Logan

Logan Niet meer actief

Volgens mij ben je aardig goed op weg hoor! Als ik mezelf dingen ga verbieden ben ik snel weer van mijn geloof af. Dus zeker af en toe snacken, maar wat bewuster.
    Stukjes paprika in houmous is ook heerlijk en gezond. Succes met afvallen, goed van je!

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    bedankt voor jullie tips meiden

17. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Het is heel simpel. Je moet zorgen dat je calorie intake lager is dan je behoefte en dan val je af. En hoeveel lager ligt aan hoe snel je wilt afvallen.

Dat wordt dus tellen en wegen. In mijn ogen is er geen andere manier. En uit eindelijk maakt het niet zoveel uit welk gezonde dieet je volgt. De crash diëten reken in daar niet onder.

Ik ben 20kg afgevallen met weightwatchers en wandelen. En dat ging best snel. Met gemiddeld een kg per week bijna. Maar ik was extreem gemotiveerd en heb de eerste 3 maanden nauwelijks gezondigd. Ik houd het nu goed vol om op gewicht te blijven maar blijf ook tellen en wegen.

Deel Deze Pagina