Ik en mijn man zijn hele erge dierenvrienden maar we hebben last van loslopende katten. Mijn konijn en 2 cavia's worden elke dag meerdere malen uitgedaagd door een drietal katten. Het gebeurde nu net weer en onze beestjes zijn doodsbang! Nu sprietzen en plassen en poepen ze onze voor- en achtertuin vol. Het stinkt echt enorm. Ik wil de katten niets aandoen natuurlijk maar wat kunnen en mogen we verwachten van de baasjes van deze katten? Zijn ze niet verplicht de katten binnen hun huis/achtertuin te houden? De katten kunnen er zelf niets aan doen want dat zijn ook maar dieren. Wie weet een goede oplossing?
Wat vreselijk! Daarom komen bij katten dus niet buiten. Wij hebben er hier ook zo veel last van. Misschien op de loer staan met een grote emmer water? Het is de verantwoordelijkheid van de baasjes misschien kan je een algemeen briefje bij iedereen in de deur doen dat jullie er zo veel last van hebben, of weet je bij wie ze horen? Succes ermee hoor!
Wij hebben zelf 3 katten en hebben idd ook mensen in de buurt zitten die dat niet zo leuk vinden ( kan ik heel goed inkomen hoor ) Helaas is het niet te doen om katten in je achtertuin te houden ( of je moet ze vastleggen aan een touwtje ) ik heb tegen mijn buren gezegt dat als ze in zijn tuin zitten en hij wil ze weg hebben dan mag hij ze van mij natgooien/sproeien ( tenzij het vriest natuurlijk ) Dus gewoon een waterpistool bij de hand houden, op den duur weten de katten dat jou tuin niet leuk meer is en zullen dan ook wel wegblijven
vreselijk he? ik heb ook zon buurkat die het nodig vind om in mijn tuin te poepen! tja wat valt er tegen te doen. idd water gooien als je het ziet. koffiedrab, zon apparaat met hoge tonen. heb het idee dat alles maar even helpt.
Kaatje wij hebben hetzelfde probleem. Onze katten zijn niet binnen te houden. Laatst had ik het kattenluik dicht en toen hebben ze gewoon het deurtje zo geforceerd dat het alsnog openging. Gelukkig vind onze directe buren het niet erg. Bij een buurman gaan de katten ook naar binnen, maar hij vind dat wel gezellig. Helaas zijn er bij ons mensen in de buurt die het minder leuk vinden blijkbaar, want laatst is een van mijn katten thuis gekomen met zijn poot uit de kom. Hij heeft waarschijnlijk een trap gekregen. Helaas blijft de poot nu uit te kom gaan en zal hij geopereerd moeten worden. Hij zal nooit meer zijn poot kunnen gebruiken zoals hij altijd deed. De kom van de heup moet namelijk weggehaald worden en dan heeft hij een zwevende heup! Heb liever dat mensen mn katten natgooien want dan komen ze ook echt niet meer in de buurt.
Wij hebben dat ook met de katten uit de buurt en onze konijnen. Ik vind het echt asociaal dat wij last hebben van andermans beesten. En als je ze dan niet binnen kunt houden of in je eigen tuin (je kan je tuin toch helemaal dichtmaken) dan had je die katten maar niet moeten nemen. We hebben al iets minder last omdat we ze al zovaak weggejaagd hebben en nat gegooid maar één kat blijft gewoon komen en die loopt ook gewoon naar binnen. Ik denk dat we binnenkort maar prikkeldraad op het konijnenhok gaan maken dan kan die bijna de tuin niet meer in komen hoop ik.
Het probleem is alleen dat we overdag zijn werken en dus niet klaar kunnen zitten met een tuinslang. Mijn man is net al aan de deur geweest bij die mensen en gevraagd of ze niet zo'n draad in de tuin kunnen spannen en hem daar dan aan een lijn kan vastleggen. We hebben een kattenvanger en die zetten we dadelijk neer in de tuin. En dan brengen we de kat na 1 dag thuis bij die mensen. Daar weten die mensen ook van. En de tweede keer dan brengen we hem niet terug. Dan hebben we er een huisdier bij .
Ja, ik wil de kat zelf niet iets aandoen want dat vind ik zielig. Maar je kunt als baasje van de kat ook je tuin afbakenen met een stroomdraad van weinig maar net genoeg volt. Dan gaat hij ook de tuin niet uit. Ik was gister in mijn achtertuin aan het spitten en ik ging bijna over mijn nek van die weeige kattenstank! Bah!
inderdaad natsproeien en onze buurvrouw deed kruidnagels in de grond daar houden katten dus ook niet van (in ieder geval die van ons niet)
Kan me helemaal voorstellen dat je er last van heb Daarom laten wij onze 4 katten dus ook niet buiten, ik heb voor die beesten gekozen en niet mn buren. Je kan een tuin wel degelijk afzetten zodat ze daar binnen blijven, je hebt speciaal kattenschrikdraad, maar mensen vinden het allemaal teveel kosten denk ik dan maar. Wij gaan onze tuin ook binnenkort afzetten niet voor mijn eigen katten maar voor de katten die erin komen, want alles word onder gezeken we worden er gek van
ik wil onze tuin ook afzetten, is nog niet gebeurd. (overigens wilde ik dus eigenlijk binnenkatten via het asiel, en dit bleken buitenkatten te zijn, echte buitenkatten, dus die kon ik niet binnenhouden)
als katteneigenaar zeg ik: toch gaan praten met die mensen. onze katten komen ook in de tuin van de buren en soms zelfs binnen in huis. dat vinden ze niet erg, maar ik heb gezegd dat als ze ooit van mening veranderen we daar gelijk iets aan gaan doen. dat wij huisdieren hebben betekent niet dat andere mensen daar last van moeten hebben!
Wij hebben een kattenverjager gekocht. Deze werkt met een bewegingssensor die alleen katten horen. We hebben ook echt geen katten meer in de tuin. Vogels, honden enz. hebben geen last van deze pieptoon en komen ook gewoon bij ons in de tuin. Kost wat maar dan heb je ook wat (ik was ze zo spuugzat dat ik in staat was ze echt wat aan te doen of alle stront bij de eigenaar naar binnen te gooien, dan is dit toch heel wat vriendelijker)
Dan kunnen de buren toch je tuin schoonmaken? is hun poep... De katten van onze buren zitten steeds op de auto, ook niet echt fijn...
Ik heb hier ook al eerder een topic over gestart. Wij hebben ook vanalles geprobeerd om de katten uit onze tuin te houden. Helaas niet gelukt. De katten gebruiken onze tuin als kattenbak ('s nachts) We kunnen iedere ochtend de poep van andermans katten opruimen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een dierenliefhebber en wil katten echt niet pijn doen. Overdag spuit ik ze gewoon nat. We hebben ook al kattenschrik gehaald. Maar met een kleine meid van 15 maanden die in de tuin wil spelen, lijkt me dit geen goed idee. We hebben zelf ook een kat gehad en die ging niet uit de tuin. Ik vind het gewoon vervelend dat WIJ geld uit moeten geven om ANDERMANS katten uit ONZE tuin te houden. Waarom nemen mensen een HUISdier als ze het buiten laten lopen? Vrienden van ons hebben ook 2 katten maar die komen alleen in de eigen tuin en als zij werken zijn de katten binnen. Gaat prima, heb dezelfde ervaring met onze eigen kat gehad. Zo'n zender vind ik nog duur, voor andermans kat!
Ben het er helemaal mee eens dat zo'n zender duur is maar ik stond letterlijk op het punt alle katten in mijn tuin te vergiftigen. En aangezien dat strafbaar is en ik nou ook weer niet zo slecht ben heb ik het geld maar uitgegeven aan een kattenverjager.Moet zeggen zorgt voor veel rust. Kattenschrik ook geprobeert maar een regenbui en het werkt niet meer.
Praten met de eigenaren! Wij hebben 4 katten en die gaan iedere dag naar buiten. Ik vind het bullshit om te zeggen dat mensen die een dier hebben ze altijd maar binnen moeten houden. Zodra onze buren er last van hebben dan ga IK voor een oplossing zorgen. Ik heb gelukkig nog geen klachten gehad en ben bij iedereen netjes aan de deur gegaan om te zeggen dat we 4 katten hebben en ze graag lekker naar buiten willen laten, zodra mensen er overlast van gaan ondervinden ga ik alles doen wat ik kan om dit te verhelpen.
Een hond aanschaffen wil nog wel eens helpen Wij hebben zelf 3 honden en 2 katten. Toen we nog geen honden hadden, maar wel katten dus, kwamen er gerust vreemde katten hier in huis eten en de boel onder pissen Onze eigen katten deden daar dus niks aan en keken gewoon toe. Sinds we de honden hebben komt er geen vreemde kat meer over de schutting