natasja weet jij wat dat nou precies inhoud...? Ik niet nl...is het zo dat je een bepaald bedrag eigenbijgrage hebt en dat je daar 160 euro afhaald en de rest betaal je zelf? groetjes...
Ik heb van de week een intake gesprek gehad met de kraamzorg. Bij mij doen ze de wc en de douche iedere dag schoonmaken en stofzuigen. En natuurrlijk de baby en mij verzorgen. Als er dan nog tijd over is doen ze nog wat kleine dingetjes in het huishouden. Maar alles in overleg. Ik krijg gelukkig alles vergoed omdat ik een 4 sterren polis heb bij achmea. Groetjes van Daffie
hey nikster je betaal dzoveel per uur en een gedeelte van dat uurtarief moet je zelf betalen. dat is per verzekering ook verschillend anders moet je je verzekering even bellen en het navragen. groetjes esther
Ja idd, ook de badkamer en wc. We konden aangeven dat koken misschien lastig wordt. Dus we hebben nu laten noteren dat ze eventueel het eten klaarzet. Boodschappen zou ook kunnen, maar dan mag de winkel niet verder dan 10 minuten bij het huis vandaan zijn. Er zitten gelukkig twee supermarkten op 2 minuten afstand. Ook een drogist trouwens.
Wow, zou ik ook wel willen......Hier blijf je (als jullie dat tenminste interessant vinden om te lezen) 4 dagen in het zh, of in mijn geval de kliniek en als je dan "ontslagen" wordt, sta je er alleen voor. Heb al geregeld dat mams komt, hoop niet dat mn schoonmoeder gelijk op de stoep staat want dan wordt het stressen....
hier is net de kraamzorg geweest voor het intake gesprek. ze doen je slaapkamer en die van de baby schoonhouden en het sanitair in huis! hond uitlaten liever niet alleen als het niet anders kan. en als je extra uren kraamzorg aanvraagd zetten ze ook gewoon het eten voor je klaar.
Kheb alle uren gebruikt, en moest 79 euro zelf bijbetalen.. Ze heeft hier best wel wat in het huishouden gedaan, en ook visite ontvangen.. Zelfs gekookt, ze had een lekker receptje en als mn vriend de ingredienten in huis zou halen zou zij het klaar maken.. mjam smaakte heerlijk.. maar ik dwaal af
Ik ben afgelopen november bevallen en bij de intake vertelden ze dat moeder en kind het belangrijkste zijn en dat daarvoor wordt gezorgd. Daarnaast ook: - wc en badkamer schoonmaken (ivm hygiene) - slaapkamers moeder en kind Ik had een hele leuke kraamhulp en zij heeft ook paar keer beneden en boven alles gestofzuigd, gewassen en gestreken. Ze hoeven idd geen huishoudelijke klussen te doen.
Hier doen ze gewoon waar ze tijd voor hebben... ze doen zowiezo, wc/douche, bed verschonen, controles moeder/kind, helpen bij de verzorging ed. en doen de was. Officieel moet je verder voor mantelzorg zorgen maar in de praktijk zijn ze volgens mij best flexibel. Ik heb bijv. meteen gezegt dat om de dag mn bed verschonen meer dan genoeg is. Verder ligt het eraan hoeveel uur ze komen wat ze daarnaast nog kunnen doen. Ze bepalen na de bevalling nog een keer hoeveel uur je nodig hebt bijv. door complicaties bij de bevalling of andere problemen. Door problemen met mn zoontje en problemen met de bv kreeg ik practisch onbeperkt kraamhulp nadat ik uit het ziekenhuis kwam van dag 4 en dat t/m dag 10 (keizersnede). Ikzelf was meteen weer op de been en aangezien ze tijd over had deed zij gewoon heel het huishouden, deed een boodschapje, vermaakte mn dochter enz. Mijn verzekering (fortis) vergoedt overigens ook de gehele eigen bijdrage (en ik heb echt niet het duurste pakket)
ik lees nu al een paar keer over elke dag of om de dag het bed verschonen.. maar is dat niet erg vaak? Hoeveel beddengoed moet je dan wel niet hebben of je moet de wasmachine elke dag aan hebben..
2 dekbedovertrekken heb je echt wel nodig hoor. Ik ben thuis bevallen en toen ik onder de douche stond, heeft de kraamzorg natuurlijk gelijk het bed verschoon. Daarnaast zijn er nog zoveel hormonen die er weer uit moeten, dus ik zweette me kapot. Dan is een schoon dekbed wel erg lekker.
ja dat is zo. Ik wil niet thuis bevallen trouwens. Maar we hebben zelfs wel 4 overtrekken dus daar niet van maar het leek me zo onnodig om zo vaak het bed te verschonen..
Nou dan doen ze meer dan ik had gehoord en verwacht, fijn toch! Eigenlijk inderdaad wel logisch dat ze het sanitair wel doen. Inderdaad ook goed dat er regels zijn, er zijn anders w.s. ook mensen die het gewoon misbruiken.
Ik wilde ook absoluut niet thuis bevallen hoor! Maar het ging zo snel! De verloskundige kwam en toen had ik al volledige ontsluiting. Dus ik kon gelijk naar boven! Dan is het wel handig als je 't een en ander in huis hebt. Dus daar moet je ook nog wel rekening mee houden!
Ik wilde ook absoluut niet thuis bevallen hoor! Maar het ging zo snel! De verloskundige kwam en toen had ik al volledige ontsluiting. Dus ik kon gelijk naar boven! Dan is het wel handig als je 't een en ander in huis hebt. Dus daar moet je ook nog wel rekening mee houden!