Gisteren las ik een artikel op internet, was geplaatst door een vrouw via een ander forum. Dat ing over het feit dat zij in de nacht wakker werd van een vreemd geluid. Een geluid wat uit de hemel bleek te komen. Ze ging googlen en het geluid schijnt over de hele wereld te zijn gehoord in januari, op verschillende tijden en dagen. Ik ben dus gaan googlen en lezen, en echt waar, het is echt zo, en ik vind het angstaanjagend. Misschien klink ik wel heel idioot, maar ik ben heel erg bezig met het einde van de wereld. Het maakt me bang, maar ik vind het ook interesant. Zo voorspellen de maya's dat het leven op de aarde vergaat op 21 december 2012. Ik ga dan veel lezen en zoeken op internet, heel stom natuurlijk. Want alles staat in het teken van het einde van de wereld. Ik geloof zeker wel dat dit kan en mogelijk is. Ook de bijbel voorspelt wat er nu gaande is in de wereld. Voor mijn gevoel rommelt het erg op de aarde. Ik probeer het ook los te laten en genieten van mijn leven. Steeds stil staan bij het einde.... ik geniet nog zo van het leven. Zijn er meer meiden die dit geloven en wie is er ook wel mee bezig?? Of ben ik gewoon gek aan het worden . Nee, ben echt benieuwd hoe anderen erover denken.
Ik geloof dat er ooit over tienduizende jaren wel de wereld weer zal veranderen "maar niet vergaan" Wat betreft de vreemde geluiden die over de gehele wereld zijn gehoord, maakt mij zelfs angstig. Ik geloof dus zeker wel dat het echt is, maar ik denk dat het te maken heeft gehad met de zonnestorm. Het is toch een explosie geweest op de zon en de druk zou mischien de geluiden kunnen verklaren wat op de aarde afkwam!?
Ik laat alles maar op me af komen wat er eventueel kan gaan gebeuren. Gewoon doorgaan met je leven. We zien het allemaal wel. We gaan ons anders druk lopen maken om niks.
De wereld oftewel de aarde kan ook niet vergaan, maar het leven wel. Ik geloof dat ook echt. Het is ook eerder gebeurd. Of het met de zonnestorm te maken hebben??? Tsja, ik weet niet. De zonnestorm was dinsdag, en zou toen ook de aarde bereiken. De geluiden zijn al gehoord vanaf begin januari. Maar ja, onmogelijk is het niet. Zou mij wel een stuk rust geven. Ik heb verschillenden filmpjes op youtube beluisterd, en het is echt een eng geluid. Ik heb nog niets gehoord gelukkig. Maar ik vraag me af wat het is en wat het betekend. ..... raaaaad het geluid............ nee, ik vind het echt eng hoor. In de bijbel staat beschreven ( openbaring ) dat de engelen op trompetten blazen, en hoornen, zo klinkt dit geluid voor mij ook. Mijn man zegt: maak je niet zo gek ( heeft ie wel gelijk in ). Zijn verklaring is een idioot die even een leuk filmpje heeft gemaakt en de geluiden erbij heeft gemaakt.
Daar heb je wel gelijk in, ik maak me er te druk om, en misschien wel on niets. Maar het houdt me toch bezig....!! Ik geniet nog zo van mijn kinderen en het leven. Het idee dat alles vernietigd kan worden zoals de voorspellingen zeggen. De datum in december 2012 is al voorspeld toen er nog geen tijd was. Dus ik vind het allemaal wel heel bizar hoor. Hoe konden ze dit voorspellen terwijl de tijd toen nog niet bestond?
Dit zou het perfecte moment zijn voor mij persoonlijk om de wereld te laten vergaan: Ik ben relatief gelukkig en heb het financieel goed. Als nu de wereld zou vergaan, wordt me van allerlei ellende bespaard die hoort bij het leven: ouder worden, ziekte, familie en vrienden verliezen, relatieproblemen, noem maar op. Nee, ik ben het leven absoluut niet zat. Maar als ik dan toch moet gaan, dan liever als een gelukkig en tevreden mens. Ik hoop dan wel dat het in één keer met een grote klap voor iedereen voorbij is voordat we er erg in hebben. Veel beter dan langzaam ten onder gaan aan onze eigen ellende, veroorzaakt door oorlogen, milieurampen en andere rampspoed. Toch? Nee, ik geloof niet dat de aarde vergaat op 21 december. Helaas.
waar kan ik die filmpjes vinden? en de maya's voorspellen niet dat de aarde vergaat maar een nieuw begin, nieuw tijdperk.
Die geluiden zijn al een paar jaar gerapporteerd. Het is niets nieuws. En je krijgt ook een soort copycat-effect...
Joh, dit is al de derde keer dat de wereld zou vergaan in de laatste 15 jaar. Met komeet Hayley zou het ook gebeuren en in het jaar 2000. Ook nooit gebeurd. De Maya kalender is een cyclus, in december begint de nieuwe cyclus weer. Niks einde van de wereld hoor. En weet je nog die hype rond een voorspelling van Nostradamus over het einde van de wereld? Was ook een hoax, maar het was all over the internet. Maak je niet druk, niks aan de hand.
Days of War toch ofzo? Bij het subforum Nieuws, Televisie & ? is hier ook over geschreven (in het topic over de zonnestorm). Het komt inderdaad gewoon uit een film.
Was het inmiddels niet achterhaald dat het niet 2012 zou zijn dat de wereld zal vergaan, maar ergens in 2020 ofzo? Het had ermee te maken dat de maya kalender niet verder ging dan 2012 dacht ik gelezen te hebben... Of ik erin geloof? Nee, niet echt. Ja ik geloof best dat de wereld een keer zal vergaan, net als met de dino's...maar geloof niet dat dit nu al zal zijn, maar over honderden jaren. En al zou het zo zijn, kan me er niet druk om maken. Je kan dan toch niks meer doen. Hoop alleen dan dat die komeet gelijk op mijn dak valt, zodat ik er niks van merk
Ik denk maar zo als het echt zo is dat het leven zal vergaan dan zal je er toch niets van merken, ik vind het gewoon zonde van mijn tijd om me er dan druk over te maken. Je moet ook bedenken dat de media het heel leuk vind om mensen bang te maken en je zal dit gehele jaar wel rare docu's ed krijgen. Kijk bijvoorbeeld naar de jaarwisseling van 2000, iedereen was er in 1999 van overtuigd dat er iets zou gebeuren, het hele jaar word je bang gemaakt en voila we zijn er nog steeds. Dus TS, probeer je er niet te druk over te maken, is echt zonde van je tijd.
Ik vindt 2012 een boeiend onderwerp. Vooral omdat dit jaartal door meerdere groepen en relegieen wordt genoemd. O.a de maya's/zulu's/bijbel/koran etc. Maar zoals iemand hier al zei,de maya's hebben niet de einde van de wereld voorspeld maar "het einde van de wereld zoals wij die kennen". Hun voorspellen is dan dat zowel de aarde verandert als wij veranderen (in spirituele zin) En het gebeurt ook niet in 1 dag,maar de verandering zou waarschijnlijk van 2012 tot 2015 aan de gang zijn. Hoewel ik het een interessante onderwerp vindt en de wereld wat betreft (ten goede) mag veranderen,leef ik niet na die datum toe. Ik zie wel wat er gebeurt of niet.
Ik heb ook meerdere filmpjes gezien en als je goed kijkt na die filmpjes, zie je ook andere mensen lopen. Deze mensen kijken niet op of om. Lijkt mij dat je toch wel gaat kijken naar de lucht als je zoiets hoort.... Nee ik geloof er niet zo in. Ze zeggen dat het ook uit de aarde kan komen, heeft met de poolshift te maken ofzo. Wel had ik filmpjes gezien van mega gaten in de grond, daar komt ook geluid uit. Die dingen ontstaan uit het niets. Geloof ook zeker niet dat wereld vergaat. Niemand kan dat voorspellen lijkt me. Geen maya's en al helemaal geen bijbel. Iedereen zal wel opgelucht adem halen als het 22 december is...
De maya's zeggen trouwens niet dat de wereld vergaat, alleen dat er een grote verandering komt.. Ach, je doet er toch niets aan, dus maak me er maar niet al te druk om..
Ik ben zelf christelijk maar ken, eerlijk is eerlijk, niet de hele bijbel uit mn hoofd. Maar toch staat er geloof ik niks over het jaartal 2012 in de bijbel.... Wel kenmerken van de eindtijd; maar ook heel duidelijk dat niemand precies weet wanneer Jezus terugkomt. Daar hou ik me ook maar aan vast. Dat niemand het weet. Ik denk persoonlijk dat de aarde absoluut niet zal vergaan op 21 december, alleen al omdat zoveel mensen het zullen verwachten... We shall see....
Eerlijk is eerlijk ken de bijbel helemaal niet. Heb dan ook alleen verwijzingen gelezen Dus het zou zomaar kunnen dat ik de foute info gelezen heb Maar wat wel grappig is dat men telkens over spreekt dat de wereld dan vergaat maar dat dat dus niet de voorspelling is van de maya's,maar een verandering.