Taksi

Discussie in 'Voeding' gestart door Dientje, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai even een vraagje.
    Mijn schoonmoeder geeft Thyron wel eens een pakje taksi, maar mogen ze dat nu eingelijk al?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Af en toe zal vast niet uitmaken, maar goed, die Taksi staat stijf van de suiker.

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja idd ik vind het zelf al erg zoet namelijk laat staan en baby die nog nooit snoep ofzo heeft gegeten...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me niet zo geschikt voor een baby.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik proef hieruit dat je het zelf niet wilt. Nou dan heeft je schoonmoeder het toch gewoon niet te geven ? Of het al of niet mag als jij het niet wilt dan is het gewoon: nee.

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik zou het in ieder geval nog niet geven op die leeftijd...
    En zelf zou ik het ook prettig vinden als mensen eerst aan mij vroegen of mijn zoontje iets mag hebben, ivp dat ze het zelf ongevraagd gaan geven.... ;)

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik wil het idd liever niet nee, maar ze zijn altijd zo snel beledigd.
    Ik heb net even een fles roosvice gekocht en die geef ik morgen mee en laat mn vriend dan zeggen dat hij geen taksi mag.

Laatst toen zijn voedingsschema was veranderd had ik een briefje in de tas gedaan met daarop de tijden enz.
    Toen zei ze denk je dat we het niet weten ofzo, ik zei ja maar het nu veranderd vandaar.
    Toen zeiden ze nou we weten wel wat we moeten geven hoor :(
    Ook als ik het persoonlijk zeg krijg ik zo een antwoord.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Past je schoonmoeder vast op of af en toe eens? Het is jullie kind, niet dat van hen. Ze hebben zich maar aan te passen.

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ze past vast op, 3 dagen per week.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze niet naar jou luisteren, schakel dan hun zoon in. Het is lief dat ze oppassen, maar het is wel de bedoeling dat jullie als ouders het laatste woord hebben bij de voeding en de opvoeding van Thyron!
    Taksi is gewoon niet goed voor een baby, dus dat mogen ze niet geven. Punt uit!
    I.p.v. Roosvicee kunnen ze beter iets van kruidenthee of zo geven. Dat is beter voor Thyron, voor zijn tandjes en ook voor zijn bloedsuikerspiegel.

11. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    In roosvicee zit niet zoveel suiker toch?!(nu is het maar hopen dat ze hem niet te zoet maken :) )
    Thuis geef ik hem ook altijd Roosvicee of diksap ik maak hem dan ook niet zo zoet en op de site van roosvicee staat dat het pas schadelijk word voor de tandjes als je elke keer een paar slokjes geeft over een hele dag.

Dank je voor jullie reacties, taksi is zoals ik al dacht niet geschikt voor een baby.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Roosvicee is net als diksap een siroop en bevat heel veel vruchtensuikers. Als je het 'dun' aanmaakt is het goed, een theelepel op 50cc is zat.
    Anders maak jij het toch vast aan, als je het meegeeft? Dan weet je zeker dat het niet te zoet wordt.
    Maar thee is beter hoor! Of gewoon water.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Sjonge Dientje, dat lijkt me een hele lastige situatie! Het lijkt me erg vervelend als er eigenlijk niet naar je geluisterd wordt en er andere dingen gedaan worden dan jij eigenlijk wilt...

Wat vind je man/vriend hiervan?

Taksi ken ik trouwens niet, wat is dat?

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd helemaal mee eens, lijkt me ook vervelend, maar aan de andere kant jullie zoontje is 3 dagen in de week bij je schoonouders, dan vind ik persoonlijk dat hun gewoon moeten luisteren naar wat jullie als ouders willen voor jullie kind en wat jullie niet willen. Misschien een keer een serieus gesprek met je schoonouders? Zodat duidelijk word wat jullie van hen verwachten etc.

@ Stranger, heel zoet soort van vruchtendrank / limonade zonder prik, zoiets. zie ook www.taksi.nl (duurt even voor het geladen is)

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Het lijkt me ook zo lastig dat het je schoonouders zijn. Dan heb je toch een andere relatie dan met je eigen ouders (denk ik tenminste, ik heb geen schoonouders).

@ Bolbuikje: bedankt vor de link. Toen ik het zag, wist ik het weer. Dat spul vond ik als kind zo vies, dat ik het verdrongen hebe denk ik ;).

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Hier net zo, ik heb het eens als kind gekregen toen ik de avondvierdaagse liep, mierzoet en ik vond het ook vies.

Als je het niet hebben wilt, zou ik dat duidelijk zeggen tegen je schoonmoeder. Het is ook maar net wat je ze aanwent, ik kreeg vroeger nooit van die zoete sapjes en frisdrank en ik moet er nu nog weinig van hebben.
    Maar irritant hoor, vervelende situatie.

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Het heet volgens mij ook niet voor niks DIKsap, je wordt er snel dik van! ;)
    Ook mijn tandsarts heeft het afgeraden, is ook nog eens onwijs slecht voor de tandje!

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een fles biologisch Diksap gekocht laatst en ik zat gisteren eens naar de voedingswaarde te kijken... Op 100ml zit er 86gr suikers in! :confused: Dat is dan wel onaangemaakt, maar toch... Ik hoor het glazuur al van Jelle's tandjes rinkelen.. :)

Voor een keer zal het geen kwaad kunnen, maar alles met mate... :)

19. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn vriend is het gelukkig met me eens, maar reageerd altijd zo van ja dat moet je maar lekker zelf zeggen en dat werkt dus niet.
    Gister heb ik wel even duidelijk gevraagd of hij het echt even wilt zeggen en hij zei dat hij het echt gaat doen.
    Hij komt zometeen thuis met Thyron dus ik ben benieuwd!

20. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ze denken misschien ook makkelijk omdat hun andere kleinkind(die is 4 maanden ouder) al chocola en patatjes enz op die leeftijd kreeg.

Deel Deze Pagina