In een ander topic las ik net dat de meeste baby's nog een avondfles drinken totdat ze een maand of 10 zijn?! ... ik wist dit niet. Onze baby drinkt die fles al sinds hij 5 maanden is niet meer: hij gaat na het avondeten + toetje naar bed en slaapt tot de volgende dag. Op zich prima natuurlijk, maar wat iemand zich daar afvroeg -en ik nu dus ook- is hoeveel melk een baby van 8 maanden moet krijgen per dag... :-k Ik geef een fles rond 15 uur ipv een tussendoortje, zodat hij op 3 flessen zit van 180 ml + een toetje na het eten. Wie weet of dit genoeg is? Wel vreemd: op het CB hebben ze me niet gezegd of het schema OK is :-k En ik ben daar nu toch alweer een paar keer geweest met dit schema
Ik heb eerlijk gezegd weinig met de "aanbevolen hoeveelheden", ik geef mijn zoon wat ik denk en zie aan hem dat hij nodig heeft. Als jouw kindje goed blijft groeien dan is zijn schema prima lijkt me.
Zolang hij minimaal 500 cc flesvoeding krijgt is het goed. (Aldus mijn CB) Dus met 3 flessen zit je goed. En daarbij, Jelle heeft tot gisteren nog 4 flessen aangeboden gekregen. Hij had er om 23.00 nog 1 nodig om de nacht door te komen. We gaan nu proberen om deze eraf te laten en om 19.00 een fles te geven. We moeten hem echt uit een diepe slaap halen, en hij lust de fles van 8.00 vaak niet.
ik geef 2 flessen van 210/7 ochtend en avond en 1 van 150/5 middag Op het cb had ze eerst de fles van de ochtend naar 150 gezet (met pap dan) maar had daar toch meer van gemaakt om op voldoende melk te komen. Ik denk dat hierbij ook wel naar het gewicht gekeken wordt. mijn zoontje was 9,7 kg