'' Taliban kinderen zorgen voor onrust in sliedrecht ''

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Debaky, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dus als jou kind bedreigd of geslagen wordt en jij wordt uitgescholden als je verhaal komt halen heb jij het nog steeds over die lieve kindertjes? ?? Zal je niet denken " wat een pokkenjong" ??? Sorry hoor maar dat vind ik pas raar! Alsof alle kindertjes heilig zijn.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik denk dat die kinderen het als iets heel onschuldigs zien...zij spelen "gewoon" oorlogje

Wij als ouders moeten hier direct iets mee doen. Want oorlogje spelen is natuurlijk altijd verkeerd...in elk rollenspel dan ook

Ook mijn kind zal er vast een keer aan meedoen...maar ik ben wel de eerste die hem ( haar misschien) vertelt dat oorlog iets verschrikkelijks is. En dus ook uitleg waarom je het niet moet doen.

Kunnen ze niet gewoon winkeltje spelen :p een stuk leuker en ze leren er ook nog eens van.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Naja ik ken ook mensen uit Sliedrecht en ze spelen echt niet onschuldig oorlogje... wat hier al eerder genoemd werdt ze terroriseren de boel en zorgen dat andere kindjes niet meer buiten durven te spelen en doen dit bewust. Ook schelden ze iedereen uit die met ze wil praten...

Noem ik geen onschuldig oorlogje spelen hoor

Waarom wil iedereen het toch maar goed praten omdat het toevallig over kinderen gaat???

4. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

#84 Vlindertjuh1987, 5 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2013
    Het lijkt mij logisch dat je als ouders zijnde, je kinderen die in de buurt spelen, een beetje in de gaten houd en af en toe eens kijkt wat ze aan het doen zijn. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dan als ouder zijnde niet ziet of van iemand hoort, dat je kind samen met andere kinderen regelmatig voor problemen zorgt in een buurt.

5. adi

adi Niet meer actief

Omdat de meeste mensen alleen informatie hebben uit de krant, en niet weten wat er nog meer speelt.

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zie het hier gebeuren.
    Die kinderen terroriseren de buurt weliswaar niet maar de volwassenen staan buiten en de kinderen rennen andermans oprit op en af vlak langs de auto's en de tuinpaadjes van anderen in en kregen het zelfs voor elkaar om bij ons op de netjes gestapelde terrasstenen te klimmen en er mee te gaan spelen, vervolgens met onze brievenbus (die in de voordeur zit) te klepperen en hun rotzooi (snoeppapiertjes, blikjes, pakjes) wordt gewoon bij ons op de oprit gedumpt.
    En nee, dat is allemaal niet dramatisch, maar ergens hoort men een grens te trekken en dat zie ik dan weer niet gebeuren bij ons.
    Dit gebeurd dus terwijl de volwassenen buiten staan en het gewoon mee krijgen, maar ze zeggen er totaal niks van, dus vraag ik het de kinderen netjes om het te laten en dat is gelukkig wel voldoende hier.
    En ik kan me best voorstellen dat de ouders van deze jongens het ook niet 'zien', en ik bedoel niet dat het dan ook zo is, ik zeg alleen dat ik het me kan voorstellen.
    Maar goed, ik vind dat er wel wat moet gebeuren, de vraag blijft alleen wat.
    Je kunt die jongens niet hun gang laten gaan want het gaat van kwaad tot erger.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik wil jou nog wel eens horen als het jouw kinderen overkomt. ;)

Ik schaam mij absoluut niet voor mijn uitspraak!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En jou wil ik daarentegen nog wel eens horen wanneer het jouw kind is die anderen wellicht het leven zuur maakt. Eens kijken of je dan ook nog zo dapper achter je opmerking staat en en je eigen kind wel ff 'loslaat in die bergen'. Wedden dat je een toontje lager zult zingen en een strenge doch mildere aanpak in gedachten zult hebben?
    We denken graag dat onze kinderen nooit van die strontvervelende etters zullen zijn en zijn geneigd ze automatish als slachtoffers te zien..maar dat is natuurlijk dikke onzin.

Waar ik mij gruwelijk aan kan ergeren is de manier waarop een heleboel maar lukraak wat schreeuwen en met de meest onzinnige verwensingen komen! Nee dát is een goed voorbeeld naar de jeugd toe ja..lekker agressief doen, daar wordt vast een hoop mee bereikt. En ons dan ook nog durven af te vragen waar ze zulk gedrag toch van zien???;)

Dat er iets aan die kinderen gedaan moet worden lijkt me duidelijk, maar laten we ze niet behandelen alsof ze zware criminelen zijn en bij voorbaat afgeschreven.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als mijn kind ooit gaat pesten en de ouders van het gepeste kind noemen hem pokke jong vind ik dat terecht.

Daarbij zal hij toch echt excuus moeten maken bij het kind én de ouders en zal ik goed na denken over een gepaste straf. Pesten word hier absoluut niet goed gekeurd.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mee eens.

En dr is hier al eerder beschreven dat het niet zomaar een groepje vervelende kinderen zijn maar dat het veel verder gaat!

11. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

+1!!!

Soldaatje spelen is zeker wel onschuldig? Zullen we de Irakezen maar niet vragen wat de militairen in Abu Ghraib hebben uitgespookt.

Houd jullie ogen open en gooi alle kinderen die oorlogje spelen eerst op fb en dan het land uit.

12. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Punt is dat het niet duidelijk is of de ouders überhaupt op de hoogte zijn. Beide ouders hebben geprobeerd om met de kinderen te praten, is er wel gezocht naar de ouders.

Tuurlijk krijgen ze hier ook straf als dit zou gebeuren, maar dan moet ik het wel weten. De ouders worden nu aangevallen, terwijl ze zich misschien van geen kwaad bewust zijn.

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    en kinderen die zich niet verkleden maar na schooltijd op weg naar huis het pispaaltje van de klas even flink een schop geven zijn minder erg?

Jammer dat mensen meteen denken dat ouders hier schuld aan hebben..
    Je kind zou maar net met de verkeerde klasgenootjes omgaan (en dat heb je niet altijd in de hand) en hier aan mee doen (groepsdruk?) terwijl jij hem toch hele andere normen en waarden hebt geleerd..
    Dan piep je wel anders als je ineens gekort wordt op je kinderbijslag oid.

een gesprek met de ouders is zeker op zijn plaats, maar dat geldt voor elke pester.. met en zonder verkleedkleertjes, verbaal of non verbaal..

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als mijn kind later iets doet wat echt niet door de beugel kan, dan zal ik inderdaad vinden dat ik iets verkeerds heb gedaan in mijn opvoeding, inderdaad!

Als ik er namelijk nu al achterkom dat mijn dochter staat de jokken, dan wordt ze daar nu op aangesproken ja. Als ik merk dat mijn dochter een ander kind plaagt, zeg ik daar wat van.
    Want als ik er nu niet mee begin, heeft het allang geen zin meer als ze 8 jaar is.

Kinderen hebben bepaald gedrag niet uit zichzelf, het is de opvoeding of juist het gebrek er aan!

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    groepsdynamica..
    daar kan zelfs een "goede" opvoeding niet tegenop.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

nee inderdaad...je bent een kuddedier of je bent het niet

De meeste mensen helaas wel.

Hoe heet die film ook alweer...

The Wave (TV Short 1981) - IMDb

Misschien moeten ze die verplicht op scholen laten zien rond hun 10e

Kunnen ze zien wat groepsdruk met je kan doen

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja die heb ik ook gezien inderdaad, eng wat een groep met mensen kan doen..

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar er is dus bekend dat de ouders niet naar de kinderen omkijken en al van kleins af aan over straat zwerven... dat noem ik dus wel slechte opvoeding!

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dankje! jij maakt met 1 woord duidelijk wat ik al 2 pagina's lang probeer aan te geven:D

Zo ken ik bv een gezin met 3 (inmiddels volwassene) kinderen die zijn opgegroeid met dezelfde normen en waarden. Twee daarvan zijn zeer succesvol in het bedrijfsleven, hebben alles op orde, huisje boompje beestje, noem maar op. De derde is totaal ontspoord. Op jonge leeftijd in aanraking gekomen met drugs, heeft meerdere malen moeten zitten, steelt, liegt en bedriegd.
    Mislukte opvoeding zouden sommigen dan zeggen toch? Nou lijkt mij sterk want ze hebben alle 3 dezelfde opvoeding gekregen. Eerder een kwestie van met de verkeerde 'vrienden' in aanraking gekomen.

Het ligt gewoon niet altijd aan de opvoeding! Goed..denk dat het nu wel duidelijk is hoe ik hierover denk:):D

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En wie heeft dat bekend gemaakt?

Deel Deze Pagina