Talkpoeder?

Discussie in 'Verzorging' gestart door chani13, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    #1 chani13, 29 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2010
    Hoi iedereen,

Vroeger werd een baby ingepoederd (weet ik nog van toen mijn nichtjes klein waren). Toen ik mijn kleine wilde inpoederen, zei de kraamzorg dat het tegenwoordig niet meer wordt aanbevolen. Dit omdat poeder in de huidplooitjes kan gaan klonteren etc.

Ik heb thuis 2 bussen staan van Zwitsal, maar weet niet wat ik ermee aan moet:(. Daarom mijn vraag: wat doen jullie met talkpoeder?

Alvast bedankt!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik gebruik het gewoon hoor. Ik doe het met een wattenstaafje in de plooitjes zodat het een dun laagje is en geen dikke dot waardoor het dus niet klontert. Ik doe dit zo omdat het slecht is voor de kleintjes om de stof in te ademen en dat krijg je door het te strooien. Op deze manier werkt het prima en hij heeft geen smet plekjes ofzo in zn plooitjes.

groetjes Kim

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruiken het ook gewoon.
    Gewoon een beetje op de hand en dat inwrijven. Gaat prima. Er werd wel afgeraden om direct op de baby te strooien, die talkpoederwolk komt dan ook deels in de ademhaling van de baby. Niet zo heel fijn. Dus liever wat op de hand (of watje) en dan aanbrengen..

4. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik doe het ook eerst op de hand, dan op de billetjes. ik vind het fijn werken!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben nog nooit talkpoeder in huis gehaald, nog nooit talkpoeder gemist en dus ook nog nooit talkpoeder gebruikt. Zie echt geen rede waarom we dit zouden moeten gaan gebruiken. Daarbij zou ik persoonlijk liever kiezen voor iets wat niet zo stuift ivm inademen (van zowel jezelf als de kleine).

Dus je vraag 'wat je ermee moet'? Kan ik je niet zeggen ;) haha! Weggooien? Kringloop? Terug brengen? Dat is wat ik zou doen :p!

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Nooit gekocht, nooit gebruikt, nooit gemist.

Is weggooien een optie?

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Wij gebruiken het op het werk voor als het inpak apparaat schoongemaakt moet worden, dat het dan niet gaat plakken na de schoonmaak.
    Maar goed, dat is natuurlijk een uitzondering. |Hier in huis ook nog nooit gehad voor de kleine.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb voor Jasmine ook nog nooit talkpoeder gehad of gebruikt. Als ze toch een klein smetplekje of zo heeft door bv. kwijlen. smeer ik het in met zinkzalf. De billen smeer ik vanaf dag 1 al in met sudocreme en dit werkt prima...ze heeft nog nooit last gehad van rode billen.

9. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Omdat het gebruikt is bij mijn nichtjes, heb ik het ook gekocht. Dacht dat het 'hoorde'. Maar inderdaad: voor billetjes nooit nodig gehad en bij evt. rode plooitjes doe ik wat sudocreme of bepanthen op.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb het ook staan en in de zomer echt wel gebruikt. Finn zeet als een gek en in zn plooien deed ik dan wat talkpoeder. Deed ook zn werk en hij heeft geen smetplekken of iets gehad. Zou het dus lekke rbewaren tot de zomer.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Nooit voor babies gebruikt maar wel voor grotemensenvoeten :)

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik gebruik het ook voor mijn zoontje, om de huidplooitjes goed droog te krijgen. En het is voor je eigen voeten idd ook ideaal!

13. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Tja, wat kun je nog meer met talkpoeder doen? Rubber randen bepoederen zodat ze soepel blijven, regenpakken van binnen bepoederen, de regenhoes van de reiswieg van binnen bepoederen, uhh jezelf bepoederen voor het scheren van je bikinilijn (scheelt weer voor de rode bultjes) en verder weet ik het niet meer ;) Voor de beeb zou ik het ivm het inademen niet zo snel gebruiken.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik krijg nog goeie ideeen van dit topic :p je kan het met een verjaardag ook in een ballon doen waar je ook als je geld cadeau wil geven dat in losgeld ingedaan hebt, dan opblazen en lek laten prikken om hem open te krijgen :p haha! Gemeen ben ik hoor :D!

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik heb t niet in huis..

Ik vind t rommel..
    't stuift en gaat in je neus/longen zitten, als je maar iets te veel gebruikt gaat t klonteren en werkt t averechts..

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben het pas gaan gebruiken toen mijn zoontje ruim een jaar was... Hij plast zich helemaal een ongeluk (voor in de ochtend) en om de billen echt droog te krijgen, gebruik ik soms een beetje talkpoeder. Daarvoor heb ik het nooit gebruikt ivm de luchtwegen.

Ik gebruik het voor in gympen... mijn eigen gympen maar ook die van zoontje... (zweetvoetjes joh!)

17. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik had het ook gekocht omdat ik dacht dat het er bij hoorde. En heb het eergister voor het eerst gebruikt omdat Aaron koortsuitslag had gekregen ook in de plooitjes en op de luierrand. Werkte wel heel goed, maar voor de rest: geen idee wat ik er mee moet lol.

18. Tink

Tink Niet meer actief

Ik weet nu waarom CB's het afraden voor babies...

Laatst had ukje in een onbewaakt ogenblik een nog dicht zakje talkpoeder gevonden, en een schaar. Het gevolg kunnen jullie raden: op onze slaapkamer zat echt ALLES onder de poeder, inclusief de kleren en haartjes van onze uk.

Ik ben wel een halfuur bezig geweest met stofzuigen en poetsen voordat de boel weer een beetje toonbaar was :).
    En het sloeg verschrikkelijk op mijn longen, ik raakte niet meer uitgehoest. Dus laat staan voor kleine babies...

19. Jompie

Jompie Niet meer actief

Wij gebruiken dagelijks de talkpoeder van de Zwitzal gaat prima.

20. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik heb het voor ons zelf gebruikt, de fles die ik had ingekocht (stond op de uitzetlijst ). Als zij ergens smetplekjes heeft of rode billetjes gaat er bepathen op. Sudocreme werkt voor geen meter.

Deel Deze Pagina