Ik ben al druk bezig net cadeautjes voor Kerst aangezien voor Sinterklaas alles in huis is. Elk jaar weer heb ik een probleem met cadeautjes voor mijn schoonvader en schoonoma! Schoonvader houdt van electronica en klussen maar heeft alles! Als hij iets wil dan koopt hij het, gewoon omdat het kan... Hij houdt niet van luchtjes en douchegel enzo, zijn gezondheid is niet optimaal dus daar moeten we ook rekening mee houden qua avontuurlijke cadeaus, hij kookt niet dus de kookboeken gaan altijd naar schoonmoeder (die er overigens ook weinig mee doet) en verder weet ik het dus ook niet. Wijn of drank is geen optie omdat schoonvader hoogstwaarschijnlijk stiekem drinkt! Sigaren houdt hij niet van... Oma is 92 en heeft ook alles wat ze leuk vindt! Nadat we haar een goedkope dvd-speler, een senseo en dvd's en cd's hebben gegeven is het nu elk jaar een fotocadeau van onze zoon... Dit jaar kan ik op niets anders komen als weer een fotoboekje van afgelopen jaar of misschien een boodschappentas met foto ofzo! Oma krijgr van schoonzus elk jaar iets van douchegel enzo omdat zij het ook niet meer weet, dus dat gaat hem niet worden! Lastig ook voor iemand van 92 omdat je je elk jaar weer afvraagt hoe lang ze nog van iets kan genieten! Klinkt cru maar is natuurlijk wel de waarheid! Wie o wie heeft voor mij de gouden tip?! Vroeger kwamen we zelf altijd mer briljante en originele ideen maar de inspiratie lijkt hier een beetje op te zijn!
Voor Oma: een gouden hangertje met inscriptie of een nieuwe brillendoos of een tafelkleedje of zo? Voor SV en SM samen: een verwenbon (Spa, massage, iets relaxerends?)
Voor schoonvader- en moeder: Hier doen zelfgemaakte knutsels van de kleinkinderen het altijd goed, voor hun ook veel waardevoller dan welk kado dan ook En anders Bon om eens lekker uit eten te gaan vvv bon (niet erg orgineel, wel makkelijk ) kaartjes voor een theater voorstelling / concert Voor oma Verwen pakket (luxe boodschappen) Dagje weg, weet niet of ze nog goed ter been is, maar neem ze anders een dagje mee op stap (madurodam, keukenhof, musea)
- oudhollands snoep - pantoffels - plaid - vogelzaad / vogelhuisje (je hebt ook vogelhuisjes die je op een raam kan plakken) - dvd van oude cabaretier of mooie muziek - bij de Aldi hadden ze laatst allerlei hulpjes. Handige dingen zoals een apparaatje om een blik te openen etc. Oudere mensen hebben vaak moeite met bepaalde dingen. Hier hebben ze echt wat aan toch? Dit is een beetje wat ik bedoel: Keuken en eetgerei - ANWB voor als het buiten glad is van die dingen die je onder je schoen kan binden. Ze kunnen dan veiliger lopen buiten - handschoenen/sjaal/muts
Voor oma; - een broche - meenemen voor een high-tea - dagje uit - een leuk decodingetje. Zo vond ik laatst voor mijn oma een heel leuk kitsch kop en schotelsetje. Kopje op de kop en de schotel er boven op gelijmd. Superleuk als bonbonschaaltje - een bloemenbon voor elke maand een vers boeketje of bloemstukje.
schoonvader klein bouwpakketje vogelhuisje ofzo? oma misschien een dvd van andre rieu ofzo, of oude prentenboeken van haar jeugdtijd?
Goede ideen maar... het meeste hebben ze al! Haha... Maar voor oma wordt het waarschijnlijk een mooie sjaal en misschien een puzzelnmet foto van mijn zoontje en voor schoonvader ook zoiets denk ik! Misschien een mooi overhemd ofzo! Lastig met mensen zonder hobby's of echte interesses die alles al hebben wat ze willen!
Oh ja, oma is 92 en woont nog steeds 8 hoog ver van ons vandaan, maar niet heel mobiel meer! Helaas kunnen dagjes weg niet meer. Ze heeft darmkanker gehad en daardoor kan ze zomaar ineens naar het toilet moeten en kan het binnen een paar minuten te laat zijn. Oma vindt dagjes weg dus niet prettig meer helaas!