Hallo, Ik ben bezig met een sollicitatiebrief, maar ik vind dit erg moeilijk. Nu heb ik wel al een deel, maar hoe geef ik aan dat ik over de gevraagde competenties beschik zonder iedere zin met "ik" te beginnen? De competenties die ze vragen staan in het oranje, ik denk ze allemaal te hebben . Mochten jullie tips/opmerkingen hebben over de rest van de brief dan graag. (heb naam, adres etc. nu ff weggelaten). Ik moet de brief vandaag nog versturen! Betreft: Sollicitatie naar de functie Begeleider Wonen Complex Geachte meneer/mevrouw, Met enthousiasme las ik uw vacature op de internetsite van Brabantzorg, waarin u te kennen geeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie begeleider wonen complex. Graag zou ik mij hiervoor als kandidaat beschikbaar willen stellen. Mijn naam is Rebekka ***** en sinds 2008 ben ik met veel plezier werkzaam als groepsbegeleider in de gehandicaptenzorg. Ik heb bij diverse groepen gewerkt waar ik ervaring heb opgedaan met cliënten met een (zeer) ernstige verstandelijke beperking, met meervoudige, complexe beperkingen en ernstige gedragsproblematiek. Ik vind het een uitdaging om deze mensen te begeleiden/ondersteunen en om hun leven zodanig vorm en inhoud te geven dat zij hier zelf tevreden over kunnen zijn. Wij zoeken iemand met een stevige persoonlijkheid die durft te handelen en in staat is te relativeren. Je hebt een praktische en efficiënte instelling en je kan prioriteiten stellen. Je kunt situaties met creativiteit, doorzettingsvermogen en daadkracht aanpakken. Je moet natuurlijk samen, maar ook zelfstandig, kunnen werken. Daarnaast ben je flexibel en communicatief vaardig.. Natuurlijk licht ik mijn kwaliteiten en ervaring graag nader toe in een gesprek. Uw reactie op deze sollicitatie zie ik dan ook met grote belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet,
Benoem niet droog al je kwaliteiten op...maar gebruik voorbeelden uit de praktijk. Boei de lezer.. Bijv. 'dat ik prioriteiten kan stellen blijkt uit....' Oh ja, pas op met het woordje 'uitdaging'... dat wordt zo vaak gebruikt zonder dat het waarde toevoegt.. Succes meid.
Heb veen geen tijd om er goed inhoudelijk naar te kijken. Kijk goed rond op internet, genoeg tips en voorbeelden. Wat me wel opviel: internetsite. Het is website, site of internetpagina. Internetsite is 2 talen door elkaar.