wel en niet eten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Barbara2003, Nov 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

Oct 9, 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    #1 Barbara2003, Nov 7, 2009
    Last edited: Nov 7, 2009
    Hallo,

Ik word er een beetje nerveus van over wat je wel en niet kan eten tijdens je zwangerschap.
    Nu lees ik weer dat soja scheuten ook niet goed zijn....tjeetje...ik wordt bijna nerveus van iedere hap die ik eet. Als ik bij vrienden ga eten krijg ik de neiging ze te bellen met een lijst van dingen die ik wel en niet mag eten...want weten zij veel!
    En uiteten is ook doodeng zo langzamerhand.

Slaan we niet een klein beetje door zo langzamerhand?

Groetjes van Mij.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Barbara2003,

je moet inderdaad niet te paniekerig omgaan met je voeding hoor. Mensen baren al duizenden jaren kinderen, ook al zijn de omstandigheden niet optimaal. De meeste kinderen zijn goed gezond. Wat gewoon belangrijk is dat waarvan bewezen is dat het kwaad zou kunnen in de zwangerschap preventief te mijden; zoals rood vlees ivm toxoplasmose, rauwe melk/kaas en vacuum verpakte vis ivm listeria en een overdosis aan vit A dat mn in leverproducten zit. Als je verder van alles niet teveel neemt en goed gevarieerd eet, dan hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. Dus ook met sojaproducten, gewoon normale hoeveelheden en dan lekker genieten.

Groetjes Brigitte

Share This Page