Dit is echt raar. Normaal gesproken wordt de huur van onze woning altijd op de 1e, de 2e of uiterlijk de 3e van de maand afgeschreven. Maar tot op heden nog niks. Mijn man maandag al gebeld met de woningbouw, kreeg hij als antwoord dat er iets mis was gegaan met het invoeren en uitvoeren met de Iban nummers, hij zou teruggebeld worden. Oke prima. Maar mijn man was ongeduldig, zit hem niet lekker, en gister weer gebeld. Krijgt hij te horen dat de huur voor deze maand wel gewoon betaald is. Alles gecheckt, rekeningnummer etc, ja klopte allemaal. Jahoor meneer, de huur is gewoon betaald. Maar... Niet bij ons afgeschreven. Manlief de bank gebeld, en die kunnen ook niks vinden, ook geen poging om het af te schrijven. Nou mijn man weer naar de woningbouw gebeld, en hij krijgt weer hetzelfde verhaal, het is betaald. We hebben het geld voor de huur nu maar even apart gezet, zodat we daar geen problemen mee krijgen, maar ik vind het wel raar. Of er is bij de woningbouw een fout gemaakt in het systeem, of ze hebben iets verwisseld, maar ik weet het niet. Maar zoek dat maar eens uit. Nu vind ik een maand gratis huren helemaal niet erg hoor. Maar toch..
Als ze over zijn op incasseren op je iban nummer duurt t bij de allereerste incasso op deze wijze vijf werkdagen voor t afgeschreven wordt. Er is nogal wat veranderd hierin. Lukt de incasso niet, dan komen ze daar zelf pas na vijf dagen achter. Denk dat er zoiets achter zit.
Ja maar die 5 werkdagen zijn inmiddels allang voorbij, en geloof me check nu 6 keer per dag de app, om te kijken of het eraf is. Maar er is uberhaubt geen poging gedaan om iets af te schrijven. Er is geen incasso uitgevoerd... Dat zeggen ze bij de bank ook. Die medewerker van de bank zei ook, dat het allang zichtbaar had moeten zijn.
Bij de bank zien ze t alleen als het afgeschreven is. De klantenservicemedewerker kan niet controleren of er iets is aangeboden om af te schrijven. Die ziet wat dat betreft hetzelfde als jou Vermoedelijk toch vertraging opgelopen bij de woningbouw ivm nieuwe betalingsmethode
Goed dat je het geld apart hebt gehouden. Ik denk dat ze er uiteindelijk wel achter komen dat er ergens iets fout is gegaan en dat je alsnog moet betalen (maar ik hoop voor je dat dat niet gebeurt )
Nou ja we wachten wel af. Vind het alleen wel raar dat de woningbouw blijft volhouden de betaling al binnen te hebben van ons. Zelfs de ICT afdeling daar heeft ernaar gekeken, en die zeggen ook dat het systeem zegt dat wij betaald hebben.. Terwijl dat toch echt niet zo is.. Maar ja het zal wel..
Ik ben benieuwd of je er ooit nog wat van hoort en anders is het een hele leuke meevaller Zo heeft een collega 2 jaar geleden 2x salaris gekregen in 1 maand op de salarisadministratie blijven ze volhouden van niet Leuke meevaller....
Hier hebben wij (als bedrijf dat incasseert) ook problemengehad bij de nieuwe methode van incasseren: dramatisch gewoon. De eerste keer duurt inderdaad heel lang voordat je kunt zien of alles is goed gegaan. Het is een heel gevoelig systeem en de bankmedewerkers die wij erover hebben gesproken snapten het ook niet of gaven toe dat er nog veel problemen en onduidelijkheden zijn. Dus vermoedelijk krijg je binnenkort bericht dat het ze toch niet is gelukt om te incasseren