Hoeveel en hoevaak drinkt jouw baby van 6 weken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lappie, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi, mijn zoontje is vandaag 6 weken en is echt een hongerlapje.

Ik ben zo benieuwd wat andere baby's drinken op deze leeftijd.
    Mijn zoontje dronk tot voor kort flesjes van 90/3 (vaak deed ik 10cc extra water erbij ivm kunnen poepen). Hij dronk dan 7 of 8 flessen hiervan, die gingen allemaal ook op. Dus 700 tot 800cc voeding per 24 uur. Als het aan hem lag dan wilde hij nog wel een 9e fles(!)

Aangezien hij overdag al vaak elke twee uur kwam en de laatste dagen zelfs elke anderhalf uur, ben ik flessen gaan geven van 120/4. In de hoop dat hij dan langere tijd met zijn fles kan doen. Ik hoopte op 6 flessen (810cc p.d.) maar in de praktijk zijn het er 7 (945cc p.d.). En zelfs daar heeft hij niet genoeg aan. Een eventuele 8e fles doe ik dan 90/3 en dan komt hij dus op 1045cc voeding op een dag (is uitzondering). Maar ik wil echt maximaal die 7 flessen hebben.

Oh, en hij krijgt al vanaf dat hij 2 weken oud is voeding voor hongerige baby's. En hij heeft echt honger, al zijn flessen gaan ook op. Hij drinkt zelfs nog met een premature-speentje omdat hij anders zijn fles binnen 5 minuten leeg heeft (nu 17 minuten ongeveer).

Is hij nu echt zo'n uitzondering? Hoe ging/gaat dat bij jullie baby van 6 weken?
    Oh, en dikker maken met bijv. jpm gaat hem niet worden aangezien hij nu al af en toe moeilijk kan poepen.

2. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Onze dochter drinkt 5 - 6 flessen per dag. Ik boodt steeds alle keren 120/4 aan maar heb gister ook een 150/5 aangeboden omdat ik me afvroeg of ze niet honger had omdat ze ook nu steeds ong na 2,5 uur weer komt.
    Ze drinkt hier niet alle flessen leeg.
    Omdat onze dame ook snel dronk gebruikte ik een dental speen. Hierdoor deed ze iets langer over de fles.
    Dr Brown fles gaat ook goed.

Na een paar uur maakt onze dochter wel eens wat kokhalsgeluiden en komt er wat doorzichtig spuug schuim uit haar mondje. Heel weinig hoor.
    Laatst rook ze een keer zuur uit haar mond maar dat heb ik niet meer geroken.

Wanneer kindjes sneller weer willen drinken kan dat ook zijn om evt pijn weg te drinken van reflux... Die klachten heeft je zoontje niet?
    Ik let er hier op maar ze lijkt er zelf weinig last van te hebben dat ze kokhalst en wat teruggeeft.

3. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Goh.. dat wist ik niet. Ik heb toevallig ook het boek over reflux van Stephanie Lampe gekocht maar daar moet ik nog aan beginnen.
    's Nachts kreunt hij wel eens en denk ik dat er wel eens wat voeding terug komt (heb heel soms vermoeden van verborgen reflux).
    Ik zet zijn wiegje dan al wat schuin en houdt hem minimaal 15 min. na het drinken rechtop. Ook heeft hij dr.Brown flessen en houd ik hem zo rechtop mogelijk met drinken.
    Overdag kreunt hij nooit maar wel eens een mondje (of 2) terug. Soms ook helemaal niets.
    Ik ga toch eens in dat boek beginnen.
    Maar ik heb niet het idee dat hij pijn heeft ofzo. Ook is hij bij het drinken wel gewoon rustig. Vind hem wel na het drinken wat onrustig.

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier 5 flessen 120/4 en fles 1 90/3
    Maar het klinkt wel heel veel zeg! Zou ook bijna denken dat er een onderliggend probleem moet zijn als reflux.

Wat zegt het CB ervan? Of hebben die niets nuttigs te melden?

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier ook een héél erg hongerige baby! Hij is inmiddels 5,5 maand, maar toen hij 3 weken oud was zat ik (iom cb) al op 120cc Forte voeding en dat 7 à 8 keer per dag! Een week of 3/4 later alweer op 150cc en de hoeveelheid flessen zat tussen 6 en 7. Wij dikken dan wel in met jbpm en daar heeft hij geen last van.

Pas sinds hij 180cc kreeg kwam er regelmaat in en zat er standaard 4 uur tussen zijn flessen, dus 5 flessen per dag.

Wat het spugen/reflux betreft, als hij er zelf geen last van heeft d.m.v. huilen/overstrekken dan zou ik ook niet heel veel mee doen. Ja veel drinken kan een teken zijn dat hij iets weg wil drinken, maar sommige baby's zijn nou eenmaal hongeriger en hebben meer nodig.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Mijn oudste had hetzelfde, en ik ben daar tot op zekere hoogte toch maar een beetje on mee gegaan. Natuurlijk probeerde ik wel zoveel mogelijk te rekken, maar dat lukte niet altijd, en honger laten lijden leek me ook geen goed idee. Een kind is natuurlijk ook geen machine. Toen hij wat ouder werd ging er automatisch meer tijd tussen de voedingen zitten en kwam hij wel keurig op een gemiddelde hoeveelheid terecht.

Mijn jongste is stukken minder hongerig dan de oudste, maar ook hij krijgt nu 6 à 7 flesjes van 120/4 per 24 uur. Hij drinkt ze allemaal leeg en is tevreden, met minder had hij duidelijk nog honger, dus ik vind het prima.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier krijgt ze 6 à 7 flessen van 120 + 4, maar meestal blijft er nog wat staan.

Ze drinkt ivm krampjes uit een Dr Brown fles en doet echt haar tijd over een flesje!

Overigens hebben alle baby lichte reflux verschijnselen. Alleen vaak drinken wijst niet op reflux, dan moet je veel meer symptomen hebben.

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Onze dochter dronk toen 6 flesjes van 90
    Nu 5 van 120....

Vind het wel erg veel!
    Al met het cb overlegd? Zeker omdat hij nog een paar maanden moet tot de bijvoeding echt voeding wordt....

9. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    De CB-arts vond 8 flessen van 90/3 oké.
    Maar dat is al weer bijna 3 weken geleden.

Ik merkte dat hij 'gewoon' om de 2 uur blijft komen dus ik ben weer terug gegaan naar 90/3 flessen. Hij vindt het oké als ze leeg zijn. Als ik grotere flessen maak gaan die ook gewoon op, maar hij vindt de 90/3 dus wel prima.
    Hij krijgt er nu 8 a 9 per 24 uur en doet het daar gewoon goed op. Ik volg hierbij echt zijn behoefte dus.

Het valt me wel op dat de meesten veel minder vaak krijgen en soms al behoorlijke flessen. Hier is het dus echt vaak, maar minder per fles.

Deel Deze Pagina